Peugeot/Citroën verkoopt bijna 3 miljoen auto's

Peugeot in het nieuws
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Peugeot/Citroën verkoopt bijna 3 miljoen auto's

Post by MeneerPeugeot »

Image
12 januari 2016 | 11:26 | Tekst: ANP/ Lars Krijgsman

PSA Peugeot Citroën heeft in 2015 de wereldwijde verkoop met 1,2 procent zien stijgen tot bijna 3 miljoen voertuigen.

Volgens het concern was sprake van verkoopgroei in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. In China bleef de verkoop nagenoeg gelijk. In Rusland en Zuid-Amerika werden minder Peugeots en Citroëns verkocht.

In Europa verkocht het concern vorig jaar 5,9 procent meer dan in 2014. In totaal werden 1.864.000 auto's aan de man gebracht.

Peugeot wist in totaal 9,4 procent auto's meer te verkopen. Het aantal verkochte Peugeots - waarvan de 308, 2008 en 208 stevig in de plus zaten - komt uit op 1.056.000 stuks. PSA meldt trots dat in Nederland de groei procentueel het sterkst is gegroeid. In Nederland werden 25 procent meer Peugeots aan de man gebracht dan in 2014.

Citroën had zijn beste jaar sinds 2012. Het merk verkocht 3 procent meer dan in 2014 en kwam uit op 731.000 stuks.
MarcoPeus wrote:Ik hoorde dat er alleen al 11.000 308's SW zijn verkocht in 2015, met name de 14% uitvoering. Een vriend van me heeft er ook een en dat rijdt geweldig zegt hij.
Bart-Peugeot wrote:De 308 SW is een perfect rijdende en zeer ruime wagen. Ook velen met voorheen een zakelijke 508SW rijden nu een 308SW. Ook de GT en de GT-line modellen zijn zakelijk in trek. Al zou mijn voorkeur in het geval van lease/bijtelling uitgaan naar de 308SW Blue Lease Executive 2.0 hdi 150 automaat. :D
Maar helaas. ;) :mrgreen:

Ik ken iemand die sinds kort een 308 SW heeft met die motor. Daarvoor had hij een (perfect onderhouden) 307 SW met 2.0, ook benzine, nog geen ton op de teller.

Hij mist de 2.0 van de 307 geen seconde. De 1.2 thp 130 heeft zo super veel souplesse, het rijdt geweldig. NIet de 2.0 het slecht deed overigens.

Ik moet ook eens een proefritje maken binnenkort, ben reuze benieuwd naar deze motor.
Al koop ik deze motor niet. Durf het niet aan deze motor op lpg te laten lopen. Dus dat wordt dan diesel.
Maar goed, eerst maar even een (flink) aantal jaar wachten, want ik weiger veel meer dan 5000 euro voor de belangrijkste auto in ons gezin te betalen. Enne, o ja, onze huidige 307 2.0 op lpg moet nog 200.000 km mee voordat ik deze afgeschreven heb. :D
MarcoPeus wrote:Ik stond vandaag naast een 208 GTi met 200pk. Ook HEEL lekker om eens mee te scheuren. De prijs van ruim 22 mille heeft me echter er van weerhouden om voor een ritje te vragen. Ook stond er een 407 coupe V6 maar daar vroeg men dik 9 voor, incl. nicotine geur in het interieur. Ik ben er ingestapt en heel snel weer uitgestapt.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply