Ook maar even tonen citroen u 23

Peugeot in het nieuws
Post Reply
User avatar
paull en paulla
Posts: 935
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by paull en paulla »

Hoi Hans,
Ik volg de vorderingen op de voet, ookal heb ik geen U 23 of diesel.
Dol ben ik op creativiteit en bouwen.
Zet 'em op en bouw erop los :P
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by MarcoPeus »

Geweldige klus om te volgen, blijf zo doorgaan Hans, plaats veel foto's, leuk om te lezen/kijken.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

De motor ligt voor de 2de keer op zijn plek , staat nu op nieuwe motor rubbers en morgen maak ik de achterste steun en kan de aandrijfas er aan dan is hij in ieder geval zelfstandig verplaatsbaar want gisteren heeft hij weer gelopen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Beeperhorrie »

Ja ik weet het, het is heiligschennis. Maar er is plek zat zo te zien voor een pittige V8. :D
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Als een V8 diesel niet zo duur zijn was dan was dat wel wat maar nu moet ik het maar met een een 6 cilinder doen en geloof me deze wil ook wel brullen

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Nou gisteren weer met de u23 bezig geweest ,gaat allemaal niet zo snel en ik wil het ook eerst proberen met eenvoudige aansluitingen maar gisteren wel al zelfstandig de schuur kunnen verlaten en ook weer terug er in .
Had alleen steeds veel moeite om hem aan de gang te krijgen terwijl hij in de oude auto altijd goed startte met nog een kapotte gloeier en die zijn nu allemaal heel .
Ik heb het Olyslager boek van de Mercedes w124 waar deze brandstofpomp van is er nog een keer op nageslagen ,ik heb de oude pomp er af gehaald met speciaal blokkeerpennetje en de nieuwe er zo weer op gezet maar zit verschil in graden schijnbaar want nu zit hij er op 0 graden op en boek zegt 15 gr na bdp een heel verschil dus en ik vond hem al erg rauw lopen dus vandaag maar weer even stoeien ,ik kan er goed bij en is verder vrij eenvoudig te doen nu er nog geen radiateur op zit.
Ook nog wat lekkage aan de bak ,achter de koppelomvormer ,dat is wat minder en op zij nog wat dus nog maar een keer er uit en dat maken zo blijven we wel van de straat .
Maar tot zo ver is het toch een feit dat hij nu op diesel loopt en ondanks dat hij nog niet goed loopt klinkt het wel al weer lekker.
Foto,s heeft nog geen zin er is weinig veranderd aan de basis , achterste beugel van de baksteun zit er nog niet in zit nu met simpel draad eindje vast maar dat ga ik komende dagen goed maken .
En een gaspedaal is toch wel prettig , nu een stangetje wat ik met de hand in moet drukken dat werkt natuurlijk niet lekker.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Weer een kleine week verder en toch weer het een en ander kunnen doen ,zondag de pomp volgens het boekje er maar op gezet en gelijk goed ,stond dus heel er veel te vroeg maar nu starten lopen en vrijwel geen rook meer .
Gisteren een steun gemaakt zodat de originele radiateur er toch weer op kan en slangen pas gemaakt zodat hij nu ook met koeling loopt en daar was het moment toch aangebroken dat ik hem voorzichtig met brandstof uit een 5 liter kannetje toch op de weg kon proberen .
Dat ging voor een eerste keer gelijk al best wel goed ,bak schakelt goed en totaal geen trillingen van motor of aandrijfas en nu zelfs zonder dat de turbo aangesloten is al een stuk prettiger rijden dan met de benzinemotor.
Vanavond nog maar even de turbo weliswaar zonder nog een interkoeler even aansluiten zodat ik hem ook morgen even proberen kan met werkende turbo .
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Jacqabe »

Vandaag dit project in levende lijve mogen aanschouwen. Echt geweldig hoe dit loopt en ook past in deze auto. Als oud Mercedes monteur werd ik altijd erg blij van deze motor.
Kortom een schitterende combinatie.
User avatar
paull en paulla
Posts: 935
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by paull en paulla »

Tastisch :P , deden dat maar meer mensen, creatief werken. Chapeau, grote klasse.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Gisteren al even op serie04 gekeken voor een hoofdremcilinder aangezien de originele niet alleen een beetje gaar is en lekt en een reparatieset thuisbezorgt ook al gauw meer dan 80 euro kost , een andere wil gaan bestellen en dan kan die op een rembekrachtiger zodat hij strak ook lekker licht en goed krachtig remt.
De originele cilinder is 38 mm ,heb nu een betaalbare gevonden van een 404 met diameter 31,5 dus wel iets kleiner maar zou genoeg verplaatsing moeten hebben om deze remmen te bedienen .
Originele kost meer dan 260 euro deze 28 compleet nieuw en dus wel een gokje waard en past als het goed is rechtstreeks op de bekrachtiger ,moet alleen de plunjer die er in zit aanpassen en rechtstreeks het rempotje er op dus mooi compact zo .
Ik heb 22 november een afspraak voor het omkeuren dus nog wel even de tijd om het een en ander te veranderen maar zodra dat klaar is dan kan ik ook verder met de rest van de auto aangezien ik hem voor het omkeuren zo licht mogelijk wil houden om nog zo veel mogelijk laadvermogen op kenteken te behouden.
Tzt wil ik de besturing ook nog bekrachtigd maken met een elektrische stuurbekrachtiging dan zal hij al met al heel makkelijk rijden zo dat eigenlijk ook iedereen er mee rijden kan ,door de automaat is dat nu al heel anders maar makkelijk remmen en sturen werken dan zeker ook mee.
Post Reply