Ook maar even tonen citroen u 23

Peugeot in het nieuws
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Staat toch wel mooi met de oude radiator er in Image

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Zo ziet het er van onderen uit moet uiteraard nog we even verf op.Image

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Beeperhorrie »

Dat ziet er solide uit. Ik zou willen dat ik zoiets kon.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Ik werk bij een mechanisatie bedrijf en we hebben er ook constructie bij dus een tekeningetje maken en van de maten van het materiaal en een collega even laten zetten en zelf de rest van de bewerking en zo heb je een onderdeel maar het passen en meten neemt de meeste tijd.



Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by aixpeugeot »

mooi. goed bezig man !
om er zo maar een kleinere hrc op zetten zou je eigenlijk moeten berekenen. niet dat ik kan om remmen te berekenen.
maar als je oppervlakte circel gaat berekenen van beide en dan eens bijv kijken in procenten wat het verschil is. ik denk dat je schrikt !
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Als ik. Maar genoeg slag over houd ,hij wordt daardoor krachtiger met remmen en de bekrachtiging van er ook nog bij maar blijft even afwachten wat het uiteindelijke resultaat van wordt.


Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by paull en paulla »

403 Friesland wrote: 18 Oct 2020, 22:09 Als ik. Maar genoeg slag over houd ,hij wordt daardoor krachtiger met remmen en de bekrachtiging van er ook nog bij maar blijft even afwachten wat het uiteindelijke resultaat van wordt.


Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Precies, zo werk het. Het is de wet van Pascal.
P = Po +pgh/ P= F: A
Appeltje eitje :P
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Ja een grote hoofdrem cilinder betekent niet gelijk meer remkracht ,hij verplaatst alleen meer olie maar minder krachtig doordat je meer vierkante cm verplaatst daarom is het even afwachten of de andere iets kleinere cilinder genoeg slag volume heeft maar ja het hele leven is een gok dus een meer of minder kan er nog wel bij.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Deze week ook weer druk ,tot nu toe elke avond met de Citroen bezig geweest ,mijn vrouw werkte een aantal weken via het uitzendbureau alleen s,avonds dus waarom alleen in huis voor de tv ,nee laat mij maar lekker prutsen .
Morgen mijn wekelijkse vrije dag dus nadat ik het chassis in de verf gezet heb en de nodige andere aanpassingen en lekkages gerepareerd heb kan de motor er weer in en ga er van uit dat hij er niet meer uit hoeft .
Grootste deel van het remsysteem is klaar morgen alleen het stangetje tussen pedaal en bekrachtiger nog maken en dan kijken hoe het werkt ofwel of het werkt.
Leidingen zitten er ook in van de brandstof ja het lijken soms maar simpele klusjes maar is toch tijdrovend mede omdat ik het probeer met de onderdelen die ik zelf heb liggen en dus meest gebruikt maar ja dat scheelt natuurlijk wel weer het nodige geld want het moet nog wel enigzins betaalbaar blijven.
Zit er wel aan te denken om de afspraak die ik heb te verzetten naar een eerdere datum als dat nog mogelijk is aangezien de corona wel roet in het eten kan gooien en dan zijn we zo weer een hele poos verder en ik wil er niet meer aan doen om het gewicht zo laag mogelijk op kenteken te houden zodat er een redelijk laadvermogen op papier komt.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Na beetje opstart problemen de remmen weer aan de gang , maar remt super je hoeft hem maar aan te raken en remt al heel goed dus dat gaat goed komen wel maar net genoeg slag maar is goed genoeg

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Post Reply