Ook maar even tonen citroen u 23

Peugeot in het nieuws
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Nou aan het eind van de middag toch nog even een paar rondjes kunnen rijden ,as past er net onder ,was smaller dan de oude maar volgens mijn metingen moest het kunnen maar heeft niks over.
Remmen is nog wat mee ,zit nog ergens lucht maar geen idee waar ,krijg het er nog niet uit .
En tussenas is niet in balans ,dat was ook al afwachten maar die probeer ik wel beter te krijgen .
Maar snelheid is stukken beter ,bij 65 rijd hij echt een stuk rustiger , tussenas moet beter om hogere snelheden te proberen maar lijkt goed ,nu nog een waslijst aan andere dingen die ik nog wil doen maar vandaag was het heerlijk om buiten te sleutelen.
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by sv605 »

8-) Goed bezig Hans!
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by paull en paulla »

Hans, ik vind dit tastisch :!: , een voorbeeld voor velen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Beeperhorrie »

Sleutelt toch net even wat lekkerder bij temperaturen boven nul.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Gisteren nog even iets meer brandstof gegeven en geprobeerd de turbodruk omhoog te krijgen ,trekt nu goed maar er zit meer in maar eerst maar eens kijken wat er met de remmen is ,zo is het toch een beetje behelpen ,pompen tot hij druk heeft en dan het pedaal niet helemaal meer loslaten dus met 2 voeten rijden dat is niet alles met een automaat.
Als het goed is gisteren ook nog de oude motor en bak verkocht word zaterdag opgehaald dus zo weer een stukje kosten terug van de ombouw, en natuurlijk weer een sta in de weg minder.
Temperatuur is zo heerlijk om aan te sleutelen ,hopen dat het zo blijft .
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by IVARIO »

Blijft leuk om te volgen!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Vandaag de uitlaat verder aangepast ,is vanaf flexibele stuk nu geheel van RVS ,2 pijpen omhoog met dubbele buis dus buitenkant blijft koel dus geen verbrande handen, laatst ook al bezig geweest met de lier , kabels moeten nog gesoldeerd worden en kabel naar accu maar werkt verder mooi met afstandsbediening ,zo met het mooie weer af en toe wat doen dan komen we er uiteindelijk wel een keer.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by paull en paulla »

Te gekke creatie, geweldig :!:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Ik had al een poosje het plan om er toch een Iveco as onder te zetten vanwege de overbrengingsverhouding dus laatst al een keer opgemeten en is vrijwel de zelfde spoorbreedte als de oude as was dus ik zou er gisteren 1 ophalen , heb ik me verkeken op de steek van de naaf ,is kleiner dan de mijne ,en er lag nog een iets zwaardere as met de goede steek maar die spoorbreedte is te veel dus hou het eerst maar bij de as die er nu onder zit ,is ook goed mee te rijden maar deze motor kan zat minder toeren draaien , vermogen genoeg.
Laatst ook stukje muziek in gemaakt , klinkt best goed maar is nog niet klaar ,wel de kabels van de lier er aan dus die werkt nu en rijplaten passen er nu ook aan ,ga daar als het van de week nog lukt de rails voor maken zodat ze netjes onder de bak kunnen.
Al met al nog zat te doen maar is nu wel functioneel , eerste ritje met een auto er op zal over goed een week naar de rdw zijn maar daar maak ik wel eventjes een foto van ,de 304 cabrio zal er wel mooi op staan.
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Bart-Peugeot »

Lekker bezig ben je weer/nog/altijd. :-)

Ben benieuwd naar volgende week.
In bezit van een 308 en 504.
Post Reply