Page 9 of 10

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 14 Mar 2019, 20:30
by MarcoPeus
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 8034?pid=0
Image
Leuk om een rijdend zwembad van te maken

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 10 Apr 2019, 18:01
by Tuuur
Als ik het goed lees is dit een veiling voor mogelijk de laatste origineel Nederlandse 202. Wie gaat hem redden?
https://veiling.catawiki.nl/kavels/2555 ... t-202-1940

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 07 May 2019, 19:50
by MarcoPeus
https://veiling.catawiki.nl/kavels/2647 ... t-504-1976

Wel een V6 maar check die carrosserie......... Ik wil wel eens weten hoe hij er van onder uit ziet.

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 07 May 2019, 20:14
by Beeperhorrie
Die ziet er afgezien van het oppoetsen van binnen en van buiten, wat overduidelijk is gedaan, zo mogelijk slechter uit dan die 304 coupé's die bij 205totaal staan.

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 15 Feb 2020, 06:45
by Tuuur
Deze De Dion Bouton is toch wel een soort droomauto voor mij. 27.500 lijkt niet teveel

https://www.catawiki.nl/l/34290143?utm_ ... sicCars-NL
90844768-4272-42bb-821f-68a7d15cf7d9.jpg
90844768-4272-42bb-821f-68a7d15cf7d9.jpg (115.53 KiB) Viewed 8378 times
cdb7bd9b-14d5-45d2-813f-883383943cf9.jpg
cdb7bd9b-14d5-45d2-813f-883383943cf9.jpg (125.15 KiB) Viewed 8378 times

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 15 Feb 2020, 12:00
by MarcoPeus
Gaaf he, ik ben vorig jaar op de Retromobile geweest in Parijs (zie ons kanaal Luc en Marco's garage op jijbuis)

Daar stonden ook een hoop De Dion Boutons en ook (in het begin zichtbaar) een merk waar ik nog nooit van gehoord had.

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 15 Feb 2020, 12:06
by 304 Friesland
Ik denk dat schakelen nog lastiger is met zo,n auto dan jou 201 ,vroeger was daar niet zo zeer een standaard voor .

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 15 Feb 2020, 12:25
by MarcoPeus
403 Friesland wrote:Ik denk dat schakelen nog lastiger is met zo,n auto dan jou 201 ,vroeger was daar niet zo zeer een standaard voor .
Ja pedalen setup en bediening is allemaal anders, pas vanaf de T Ford worden pedalen meer zoals wij ze nu kennen.
Vroeger had je handgas aan 't stuur b.v. en ontstekings vervroeger middels een krans op t stuur. Moet je wel mee kunnen rijden idd. Vergt "enige" gewenning. Is ook leuk te zien in de aflevering van Wheeler Dealers uit 2014 waarbij Ed en Mike werken aan een Darracq uit 1903 en nadien meerijden in the London to Brighton Veteran Car Run.

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 15 Feb 2020, 13:30
by 304 Friesland
Ik ben laatst nog bezig geweest om een La Licorne te kopen van 1928 een vrachtwagentje ,stond redelijk bij mijn zwager in de buurt en niet duur ,2000 euro maar die is inmiddels verkocht dus ging niet door maar was ook vergelijkbaar met dit soort auto,s ,papieren waren er wel bij maar nergens een chassis nummer te vinden dus ik durfde dat niet aan ,krijg dat hier maar eens op kenteken maar was wel heel leuk ding.
Mijn zwager komt in juli deze kant nog op en heeft de aanhanger dan leeg dus ik moet zien dat ik voor die tijd een leuk handeltje vind al is het maar voor de verkoop zo kan hij voor weinig geld vervoerd worden maar het is nog geen juli.

Re: Te koop op veilingsites

Posted: 15 Feb 2020, 13:50
by Beeperhorrie
Voor framenummers is wel een oplossing te vinden. Ik heb me ooit een Monet Goyon motorfietsje aangeschaft (voor 1920 met directe riemaandrijving). Met Franse papieren en geen framenummer te vinden. Gewoon een setje slagnummers gekocht, frame onder het balhoofd even heet gestookt en de nummers zelf ingeslagen. Daarna wat zwarte verf er over en na vijf minuten een plens water waardoor de verf uitslaat met een mattige wit achtige laag waardoor het er oud uitziet, na een week nog een keer lichtjes met de brander er over en het patina is weer overal optisch gelijk. Bij het keuren werd het nummer afgelezen en gewoon genoteerd.