Verkocht Peugeot 305 Select 1985 54.000 km

Geregistreerde gebruikers kunnen hier hun waren te koop aanbieden
Post Reply
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Verkocht Peugeot 305 Select 1985 54.000 km

Post by Martijn »

Vanwege drastische uitdunning van mijn verzameling mag mijn 305 Select 1985 weg. Deze Select was een actiemodel van de 305 die de sobere uitrusting van de GL combineerde met de 1,6 motor van de GT. 94 pk en vijfbak , toerenteller , stalen sportvelgen in 14” en een klein spoilertje achterop verraadden dat het een snellere variant is. De eerste eigenaar koos de kleur Rouge Plaisir metallique en vinkte ook de optie electrisch bediend fabrieksschuifdak aan.

Ik heb deze auto in 2007 bij voormalig Peugeot dealer Brandon uit de schuur gehaald, waar hij braaf stond te wachten. Inmiddels staat de teller op 54.000 (!) echte kilometers. Een APK met steekproef doorstond ze toen glansrijk! Ik heb er in de afgelopen 12 jaar weinig mee gereden , maar de kilometers die ik er mee reed waren heerlijk. Met zijn gewicht van onder de 1000 kilo is de auto snel, maar ook zuinig!

Op onderhoud is nooit bezuinigd. In de afgelopen jaren is er veel preventief gebeurd zoals distributie en waterpomp, veerschotels achter,bougiekabels, rotor/verdeler , gereinigde carburateur, remslangen en dergelijke. Let wel : preventief, niet omdat het stuk was! Als laatste heb ik de uitlaat laten vervangen in 2016.

Ik heb een aantal wijzigingen aangebracht. Het kwetsbare stoffen GL interieur is vervangen door een mooi velours interieur uit een GTX. Het stuur is het tweespaaks exemplaar uit een GTX en ik heb een set gestraalde en gecoate GTX 14” lichtmetalen velgen met nieuwe banden (!) bij de auto, die echter nog niet gemonteerd zijnsoordelen stallingsschade te voorkomen.

Dan de minpunten, want die zijn er ook. Er zit een deukje in het spatbord linksvoor, de lak moet nodig gepoetst, de APK verliep in 2017 maar een nieuwe moet geen probleem zijn. Het schuifdak werkt nu niet, en lekt omdat de schuifdakbak net goed meer is. Het afwateringskanaal is afgebroken. Ik lever echter een complete schuifdakbak mee bij de auto (enorm lastig te vinden!). Als je wil komt ook het originele interieur en het originele stuur mee met de auto. Nieuw en origineel linker voorscherm heb ik er ook bij.

Dit is een echte buitenkans voor de 305 liefhebber! Vaste prijs is 750 euro zonder de onderdelen en velgen, 1450 met alle delen erbij. Interesse? Wees snel, want dit aanbod is beperkte tijd geldig. Voor je het weet heb ik spijt dat ik m wegdoe!
Post Reply