Volkswagen - vloeken in de kerk

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by 304 Friesland »

Alle nieuwe auto's bevatten veel electronica enige wat je kunt doen is een oude auto rijden als je dat niet wil.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by michael »

Ik geniet best wel van mijn elektrische Volvo met alle mogelijke snufjes, maar rij toch het meest met de 404 en 504 pickupjes en tuurlijk de Land Cruiser met de lekkere 4.2 diesel.
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by Tuuur »

304 Friesland wrote: 17 Sep 2022, 08:17 Alle nieuwe auto's bevatten veel electronica enige wat je kunt doen is een oude auto rijden als je dat niet wil.
Daarom ben ik zo blij met de 403 en de 306 cabrio!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by Tuuur »

De lane assist kan inderdaad uit... voor 1 ritje. Bij de volgende keer starten staat ie gewoon weer aan.
Voor degenen die dit nog nooit ervaren hebben: als je een witte streep kruist, op een weg waar duidelijke rijstroken zijn, zonder dat je richting aangeeft; dan krijg je een flinke ruk aan het stuur om je terug in de rijstrook te krijgen.
Maar als de spitsstrook op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn open is rij je op de vluchtstrook, en gaan de strepen van de uitrit en toerit schuin over je rijstrook. Lane assist gaat je dan de weg af proberen te trekken...

Een totaal mislukt, onhandig en gevaarlijk systeem wat mij betreft, maar je moet wat om compleet automatisch rijden er geleidelijk aan door te drukken denk ik dan :roll:

Kennelijk is er een manier om het definitief uit te krijgen via OBDEleven, maar ik ga niet op die manier tweaken aan een leasebak...
https://www.tcrossforums.co.uk/threads/ ... /post-5507

Dus ik pas mijn opstart routine maar aan...
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by paull en paulla »

Ieder zijn ding. Ben blij met ons 'oud ijzer' :)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by Tuuur »

Het is niet echt “mijn ding”, maar krijg er een tankpas bij, ook buitenlandse kilometers worden vergoed, en er zit tenminste geen THP motor in :mrgreen:
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Volkswagen - vloeken in de kerk

Post by aixpeugeot »

wat dan wel, tsi, tfsi, fsi ? is ook wel hier en daar wat ellende mee maar dat is dan de leasemaatschappij of de zaak zijn probleem.
Post Reply