Nieuwe telg onder het afdak

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by sv605 »

Mooie auto !!
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Linkervoordeur moet ik nog maken ,zal een stukje uitslijpen worden en weer stukje er in ,materiaal is te veel vervormt maar het zit onderaan dus als het daarna nog iets zichtbaar is zal het niet erg opvallen .
Is denk ik wel een van de netste oldtimers zijn die ik heb bekleding is mooi ,hemeltje ook nog heel mooi en buitenom weinig schade.
En niet aan gelast dat vind ik ook een groot pluspunt.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Zoals het er langzaam toch naar toe gegroeid is heb ik er toch nog een gs bij gekocht ,maar dan wel een break , zelf uit zuid Frankrijk op gehaald .
Is van 75 en heeft aan de staat van de auto en rubbers en dergelijke altijd binnen gestaan , stoffen bekleding die is nog heel en stond vanaf 1998 stil.
Maar 1 eigenaar heeft er mee gereden ,aankoopbon van 1975 zit er nog bij en tot 1995 de laatste keuring ook op die naam en is ook het verhaal van de verkoper, kan zijn dat die man toen is overleden hij leeft in ieder geval niet meer
Wel een apart verhaal verder ,die man waar ik hem van kocht had een huis gekocht en wist niet dat de gs die in de schuur stond daar ook bij hoorde .
Hij is er aan begonnen ,zo ver ik weet heeft hij wel kortgeleden gelopen ,om er nieuwe distributie op te zetten en de tank schoon te maken maar verder is het niet gekomen en de auto moest weg zo ik het er van begrepen heb .
Volgens de papieren heeft hij 127dkm gereden is verder gaaf en verder wel Franse staat met een krasje en deukje hier en daar maar is dan ook 48 jaar oud ,lak lijkt verder netjes .
Vandaag maar even opbouwen zodat ik kan kijken of hij goed loopt en de vering werkt.
Ik ben er met een kennis heen gegaan ,hij heeft in het gebied limoges een vakantie huis dus daar geslapen en andere dag nog 240 km verder gereden en de auto opgehaald en weer terug naar dat huis en andere dag ben ik om 5 uur vertrokken weer alleen terug naar Nederland ,zou nog een dag blijven maar het was koud en klam en vochtig in dat huis dat ik er liever niet langer bleef .
De heenweg de Berlingo van mijn kennis op de aanhanger omdat hij daar 2 weken wilde zijn , dat reed niet erg goed ,veel gewicht had hij er in en fiets achterop dus boven de 90 wilde hij gaan slingeren ,kon ook niet verder voor op de aanhanger aangezien hij al voldoende kogeldruk had ,terug een heel ander verhaal , heb met inhalen 110 gereden en niks geen last de 5008 heeft er geen moeite mee ,er is geen berg geweest waar hij de ingestelde 104 km niet kon houden en schakelt zelf mooi terug dat ging erg goed en daardoor ook vrij ontspannen ,goed 1000 km in net geen 12 uur dat is toch netjes.
Genoegv geluld nu maar aan het werk kijken wat hij doet.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Natuurlijk even de eerste foto's.ImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by Beeperhorrie »

Daar heb je weer een machtig mooie wagen aan. Proficiat!


Misschien DEZE schoenen erbij aanschaffen
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Heb er zondag aan gewerkt ,hij start loopt rijd remt en veert inmiddels weer , bijzonder dat het allemaal niet eens vast zit na 25 jaar stilstand ,zal toch echt wel veel drogere lucht zijn daar in het zuiden .
Natuurlijk nog zat te doen maar eerst maar weer even beetje sparen ,komen uiteraard de nodige dingen nieuw op en nog wat gebruikt maar gaat wel wat geld in zitten dus rustig aan.
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by Jacqabe »

Jij hebt er echt een neus voor om die prachtige exemplaren te vinden. Mooi weer Hans, ik kom binnenkort weer even bewonderen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by paull en paulla »

Prachtig weer.
Lokaal rijden er nog een paar, ook gewone varianten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Het is al weer even geleden maar heb zeker niet stil gezeten , velgen opgeknapt ,nieuwe banden , alle ashoezen vervangen , speling uit de voorasdraagarmen gehaald ,hier en daar fuseehoesje vervangen motor uit elkaar gehad voor nieuwe afdichtingen hier en daar , deel van de motorruimte gespoten ,nieuwe gasveren achterklep ,vetnippels op de achter draagarmen, andere tank en vulhals gemonteerd , gebruikte uitlaat gemonteerd en glaasjes van richtingaanwijzers voor en nieuw glas links achter .
Uiteraard nog het nodige te doen voor hij zover klaar is maar zeker al een heel eind op weg .
Heb geprobeerd om een afspraak te maken bij de rdw maar dat valt nog niet mee ,ze hebben schijnbaar een nieuw systeem en als een maand vol is dan moet je gewoon een halve maand wachten voor je een afspraak maken kunt ,erg irritant maar ja het is niet anders.
Binnenkort maar eens een paar recente foto,s maken blijft toch echt wel een mooie auto en leuk verhaal er bij dat maak het toch weer iets meer bijzonder.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Nog 2 dagen en dan ga ik naar de rdw met deze auto en 6 april de apk bij de garage vlakbij.
Dan hoeft hij nooit meer gekeurd te worden , hij is van 4 april 75 dus dan zit ik net over de 50 jaar heen als de apk afgelopen is , verder volgens mij wel aardig klaar ,ja ik wil hem nog uitlijnen op de primitieve manier maar werkt wel goed.
Post Reply