Nieuwe telg onder het afdak

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Nadat de Simca matra weg is gegaan ook nog even naar Frankrijk geweest om een set wielen te brengen naar mijn zus en daar nog eventjes te kijken maar was veel te kort en niet een leuke auto voor mij zelf gevonden toch een mee genomen , een inmiddels wel heel zeldzame Renault 18 break meegenomen, goed rijdend en gave bodem en bijna belasting vrij .
Ik Nederland nog een zeer leuk bouwpakket gekocht in de vorm van een citroen GS van 74 , mooi gaaf en mooi kleurtje en nog origineel in de lak .
Motor was er uit dus die eerst maar zo compleet gemaakt dat hij lopen kon , nog niet helemaal naar mijn zin maar dat komt wel goed .
Ik vind het model mooi en vroeger hebben we thuis er ook een gehad , is toch klein beetje familie van de Peugeot dus welkom bij mij.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Dit is de Renault echt heel basic ,4 bak en niks geen extra's , enige is een trekhaak maar rijd fijn en nu zeldzamer dan menig Ferrari.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

maan
Posts: 51
Joined: 06 Dec 2019, 21:36

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by maan »

Mooi zo'n GS, en een Renault 18 break heb ik nog nooit gezien, ik moest even aan de 21 Nevada denken.
205 CJ 1989, e-208 Allure 2020, 307 SW 2.0 premium 2005
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Vroeger reden ze er genoeg rond ,vaak bordeaux rood maar nu echt een zeldzaamheid , sedan
zijn er nog iets meer van.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by paull en paulla »

Hoi Hans, Leuke vondsten weer. Zeldzaam ook. Voor de 'heb' of voor de handel :?:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by Tuuur »

Gaaf, GS'en vind ik sowieso mooi, vreemd dat die nog steeds geen collector status hebben.
Renault 18s zijn inderdaad geruisloos verdwenen lijkt het wel, net als de R14s
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

De Gs hou ik , ja bij mij weet je nooit hoe lang maar denk niet dat ik die snel verkoop ,vind hem veel te mooi en leuk en wonderbaarlijk vind mijn vrouw een keer een auto die ik heb leuk , ondanks de deels puzzel staat maar ze vind de kleur en het model erg mooi ,zodra hij rijd zal ze dat ook wel kunnen waarderen .
Ik heb er al wat onderdelen voor gekocht ,maar liggen niet voor het oprapen maar ook de zoektocht naar onderdelen vind ik wel leuk , vind het jammer dat we dit jaar niet in Reims komen aangezien ons groepje daar met een rondrit door Frankrijk ook die markt aan doen dus daar ben ik helaas niet bij .
De Renault is verkocht aan een leerling monteur op mijn werk die was al langer naar iets op zoek maar wist nog niet wat , is gisteren samen met zijn vader ,boer en ook liefhebber van oude auto,s langs geweest en die was erg onder de indruk van de toch best goede staat van de Renault dus die maak ik klaar met kenteken en apk en dan mag hij hem zelf mooier maken ,hoop dat hij er toch nog een beetje zuinig op gaat worden aangezien deze auto dat vanwege de zeldzaamheid toch echt wel waard is.
die gaat 15 september naar de rdw dus zal hier niet zo lang meer staan.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Toch al weer een paar weken verder en wel een paar dingen gedaan .
Onder andere op zoek naar onderdelen ,niet alleen in Nederland dus via mijn zwager in Frankrijk wiellagers achter geregeld aangezien deze in Nederland niet heel makkelijk te krijgen zijn en nog een spiegel .
Verder de rest hier nieuw geregeld zoals veerbollen achter ,distributie en hoezen voor de aandrijfas.
En op marktplaats nog een tellerklok gekocht met toerenteller , dat vind ik toch mooier staan en aangezien hij wel betaalbaar was dus gekocht .
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by Beeperhorrie »

Daar heb je weer een paar mooie automobielen aan. De GS is ook nog eens in mijn favoriete kleur voor een GS. Gefeliciteerd met de aanwinsten.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Dit weekend nog een gs opgehaald ,als ik de andere niet gezien had dan was dit een blijvertje maar ja vind 1 van dit type echt genoeg .
Is van 1978 , vanaf 2003 in Nederland , wel zijn plekjes en het nodige werk aan maar verder echt een hele gave auto ,bijzonder dat ik er 2 heb die zo gaaf zijn .
Kleur van de oudste blijf ik toch wel het mooiste vinden ,is ook echt een kleur van die tijd ,deze is baby blauw .
Maar deze kon ik met een jerrycan benzine en wat stroom starten en op de aanhanger zetten al een heel verschil met de andere ,bij deze is de stof van de bekleding op dus daar moeten maar hoezen overheen , wat olie lekkage en oude benzine moet er uit en heeft dus al een kenteken .
En dan maar eens kijken hoe het staat om er een apk op te krijgen zodat een eventuele nieuwe eigenaar er in ieder geval rijdend mee naar huis kan.
Post Reply