Weer een Renault er bij

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een Renault er bij

Post by 304 Friesland »

met een beetje geluk krijg ik nu foto,s er bij via tapatalk ,zal het nog even proberen .
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een Renault er bij

Post by 304 Friesland »

Image
Deze rijplaten heb ik zelf gemaakt van een paar delen van een steiger , mooi grip en goed sterk na paar kleine aanpassingen en maar 14 kg per stuk .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Weer een Renault er bij

Post by MarcoPeus »

Perfect gemaakt, wel een beetje smal voor mijn stuurkunsten.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een Renault er bij

Post by 304 Friesland »

Voor een beetje ervaren bestuurder zijn ze breed genoeg ,net zo breed als wat er normaal ook bij een aanhanger zit ,32 cm.
Deze auto krijgt net als de andere ook af en toe zijn aandacht ,vorige week het koelwater er uit gehaald en beetje doorgespoeld en nieuwe er in en nieuwe olie en filter ,de dinamo nog vervangen door een andere aangezien ze deze verkeerd gemonteerd hadden en daardoor het huis kapot gedraaid hadden en hij er scheef op zat maar was er een van een 19 d peugeot en die lag natuurlijk gewoon boven op zolder.
Ook de achterste bouten anders gemonteerd van de cabine ,daar zat wel een bout door heen maar dat heeft weinig zin als hij boven en onder direct op het ijzer zit dus er een rubber aan de bovenkant bij tussen gezet wat veel trilling minder geeft.
En de thermostaat bleef open staan ,dus er nu eerst maar een uit een peugeot in gezet ,wil dat nog wel een keer weer anders maken maar kan voorlopig wel zo.
Volgende punt zal de koppeling worden samen met de bak en in de besturing zit nog steeds een klein knikje ,dat zou nog wel eens uit het stuurhuis zelf kunnen komen maar is lastig te lokaliseren .
Wel wil ik er nog een paar metertjes bij op zetten ,temp meter vind ik de belangrijkste maar een setje van 3 met oliedruk en voltmeter dan is het meer dan genoeg.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een Renault er bij

Post by 304 Friesland »

ImageImage. Vandaag eerste lange rit weer gedaan om deze 206 op te halen heen en teru 320 km ging verder goed alleen tankmeter klopt miet voor hij leeg aan geeft is hij dus al leeg dus met beetje motorolie hem toch weer rijdend gekregen en pomp wascombinatie de buurt dus dat viel gelukkig mee . Er moeten wel een paar andere banden onder want deze zijn denk ik niet rond meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een Renault er bij

Post by 304 Friesland »

Al weer lang geleden dat ik hier wat over gepost heb ,maar hij kon al weer voor de apk dus het weekend hem nagekeken en vandaag er voor ,op te veel remverschil achter na was hij goed dus op aanraden van de keurmeester even een stukje gereden met goed zwaar remmen ,eerste keer was het tegen de 50 % verschil ,na het rijden nog maar een paar % dus dat werkte wel en voor was al perfect dus nu weer apk tot juni 2022 .
Ik heb hem wel gelijk te koop gezet aangezien ik de citroen nog in de maak heb en 2 van die grote dingen toch wel veel ruimte in beslag nemen.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een Renault er bij

Post by 304 Friesland »

Vandaag deze auto verkocht ,gaat naar het zuiden van het land , Est vlak bij Tiel naar een klein bedrijfje wat oude auto,s repareert geloof ik .
Post Reply