Weer een Renault er bij
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Weer een Renault er bij
Dit weekend de Renault waar ik acht aan zat wel gekocht en rijdend opgehaald uit Frankrijk en bij elkaar tegen de 700 km al mee gereden om hier te komen.
Het is een SG2 3,3 diesel van 1967 waar een ruilmotor in zit die nu bijna 45dkm heeft gelopen en loopt als een tierelier.
Zondag heen gegaan ,bekeken en paar dingetjes gemaakt en gelijk besloten niet te blijven slapen maar te gaan rijden dus tegen 4 uur weg smiddags en tegen 11 uur waren we in Sliedrecht en daar geslapen en volgende dag verder.
Is met een oprijbakje en zware lier , zit natuurlijk wel het nodige werk aan maar de reis heeft hij geweldig gedaan ,90 dan rijd hij het lekkerst ,door trilling en resonantie doordat de uitlaad onder de bak zit draait hij gewoon het mooist bij 90 wat gelijk ook wel zijn top is.
Valt me op dat hij best wel goed zit en zeer goede vering heeft ,het is in ieder geval niet te vergelijken met de Goelette van 52 die ik helaas toch wel verkopen moet vanwege ruimte en de SG2 is gewoon 10 keer handiger in gebruik en diesel .
Zal proberen er een foto bij te krijgen via tapatalk .
Maar het was wel een hele onderneming ,weggaan en niet wetende hoe hij zich zou houden wat betreft brandstof ,banden remmen en noem maar op maar dit alles ging goed ondanks dat hij toch wel heel weinig gebruikt was de laatste jaren.
Wel leuk om hem ,vooral het eerste stuk daar te rijden op de kleine heuvelachtige landweggetjes en kleine dorpjes.
Uiteraard met dank aan Aart die mij de hele reis heeft gevolgd en bijgestaan heeft.
Het is een SG2 3,3 diesel van 1967 waar een ruilmotor in zit die nu bijna 45dkm heeft gelopen en loopt als een tierelier.
Zondag heen gegaan ,bekeken en paar dingetjes gemaakt en gelijk besloten niet te blijven slapen maar te gaan rijden dus tegen 4 uur weg smiddags en tegen 11 uur waren we in Sliedrecht en daar geslapen en volgende dag verder.
Is met een oprijbakje en zware lier , zit natuurlijk wel het nodige werk aan maar de reis heeft hij geweldig gedaan ,90 dan rijd hij het lekkerst ,door trilling en resonantie doordat de uitlaad onder de bak zit draait hij gewoon het mooist bij 90 wat gelijk ook wel zijn top is.
Valt me op dat hij best wel goed zit en zeer goede vering heeft ,het is in ieder geval niet te vergelijken met de Goelette van 52 die ik helaas toch wel verkopen moet vanwege ruimte en de SG2 is gewoon 10 keer handiger in gebruik en diesel .
Zal proberen er een foto bij te krijgen via tapatalk .
Maar het was wel een hele onderneming ,weggaan en niet wetende hoe hij zich zou houden wat betreft brandstof ,banden remmen en noem maar op maar dit alles ging goed ondanks dat hij toch wel heel weinig gebruikt was de laatste jaren.
Wel leuk om hem ,vooral het eerste stuk daar te rijden op de kleine heuvelachtige landweggetjes en kleine dorpjes.
Uiteraard met dank aan Aart die mij de hele reis heeft gevolgd en bijgestaan heeft.
Re: Weer een Renault er bij
Gaaf, ben benieuwd naar de foto's.
Weer een leuk project om te volgen Hans.
Weer een leuk project om te volgen Hans.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Weer een Renault er bij
Een echt project is het voor mij al niet ,het rijd remt en stuurt goed ,vanavond al een paar dingen gedaan ,wiellagers zijn rot maar op internet merklagers gekocht voor samen 65 euro voor 2 kanten dus dat valt nog wel mee en nog wat verlichting er op ,breedtelichtjes is bagger dus gelijk maar led lampjes er op dan is het ook weer netjes en nog nieuw lichtbak maken voor de achterkant dan is hij al een heel eind op de goede weg al kan ik nog wel 20 dingen bedenken maar de basis is goed.
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Weer een Renault er bij
Dank je Abe ,ja het lukte mij echt niet ,moet er toch eens de tijd voor nemen en kijken of ik het zelf ook kan.
De foto is toch een beetje Peugeot gerelateerd , mijn 508 staat er mooi achter die overigens zich de reis keurig gedragen heeft met een gemiddeld verbruikt van 1 op 23 gemeten bij de pomp over 1600 km .
De foto is toch een beetje Peugeot gerelateerd , mijn 508 staat er mooi achter die overigens zich de reis keurig gedragen heeft met een gemiddeld verbruikt van 1 op 23 gemeten bij de pomp over 1600 km .
Re: Weer een Renault er bij
1 op 23 zal de Renault wel niet aan kunnen tippen denk ik403 Friesland wrote:Dank je Abe ,ja het lukte mij echt niet ,moet er toch eens de tijd voor nemen en kijken of ik het zelf ook kan.
De foto is toch een beetje Peugeot gerelateerd , mijn 508 staat er mooi achter die overigens zich de reis keurig gedragen heeft met een gemiddeld verbruikt van 1 op 23 gemeten bij de pomp over 1600 km .
Re: Weer een Renault er bij
Gaaf Hans! Geweldig om m op eigen kracht naar Nederland te rijden.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Weer een Renault er bij
Aart heeft het meeste er van gereden en was erg te spreken ,zelfs zo veel dat hij hem haast beter vond dan zijn eigen 308 .Jacqabe wrote:1 op 23 zal de Renault wel niet aan kunnen tippen denk ik403 Friesland wrote:Dank je Abe ,ja het lukte mij echt niet ,moet er toch eens de tijd voor nemen en kijken of ik het zelf ook kan.
De foto is toch een beetje Peugeot gerelateerd , mijn 508 staat er mooi achter die overigens zich de reis keurig gedragen heeft met een gemiddeld verbruikt van 1 op 23 gemeten bij de pomp over 1600 km .
Hij is groter en ruimer en rijd gewoon goed en dan ook nog eens zuinig.
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Weer een Renault er bij
Vandaag weer een stukje verder gekomen, naar de rdw geweest voor het kenteken ,hij heeft straks 1500 kg laadvermogen op kenteken ,mede met dank aan de keurmeester, hij heeft de gewichten die op de cabine staan gewoon overgenomen zo komen we op 1500 kg.
Wel nog even gewogen ,daarmee kwam hij op 2045 kg dus die 45 kg heb ik nu cadeau gekregen
verder wielbasis opgemeten en spoorbreedte en bakbreedte en mijn gauw in elkaar geprutste stoeltje van 2 action kussentjes werd ook gezien als een zitplaats dus nu 3 zitplaatsen op kenteken .
Volgende week de apk hier bij de garage waar ik altijd de auto,s laat keuren en hopen dat hij in 1 keer goed is dan kan hij legaal rijden en dan maar verder met de volgende nodige werkzaamheden die ik er nog aan wil doen en dat zijn er nog genoeg.
Wel nog even gewogen ,daarmee kwam hij op 2045 kg dus die 45 kg heb ik nu cadeau gekregen
verder wielbasis opgemeten en spoorbreedte en bakbreedte en mijn gauw in elkaar geprutste stoeltje van 2 action kussentjes werd ook gezien als een zitplaats dus nu 3 zitplaatsen op kenteken .
Volgende week de apk hier bij de garage waar ik altijd de auto,s laat keuren en hopen dat hij in 1 keer goed is dan kan hij legaal rijden en dan maar verder met de volgende nodige werkzaamheden die ik er nog aan wil doen en dat zijn er nog genoeg.
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Weer een Renault er bij
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk