Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Zoals de titel het al zegt heb ik er dus nog een aparte auto bij ,een Matra Bagheera van 1979 net belastingvrij met open dak ,dit is een 3 zitter met de motor achter de stoelen een 1400 met als ik het goed heb 90 pk.
Deze auto,s staan er om bekend dat ze echt heel slecht kunnen zijn en je ziet het niet omdat de buitenkant polyester is dus lijkt altijd mooi.
Deze is jaren geleden door iemand al goed aangepakt ,laswerk is netjes gedaan en geloof me dat is veel geweest maar ja als het netjes is dan heb ik daar geen moeite mee ,deze man had op een gegeven moment ook geen tijd dus is hij 3 jaar geleden half uit elkaar verkocht aan iemand anders ,die heeft hem gekocht en 3 jaar niet meer naar omgekeken tot het moment dat hij inzag er ook niet aan toe te komen en zo stond hij op MP ,voor mij nog redelijk in de buurt 40 minuten rijden dus op een avond toch besloten te gaan kijken ,geld mee voor het geval het wat was ,ja eerste indruk was gaos ,motor er uit en interieur ook half gesloopt en al het plaatwerk los er op maar wat er onder zat leek toch wel heel goed dus na wat zeuren er met moeite 100 euro afgekregen en gekocht .
Ben gelijk aan het sorteren gegaan ja er zit het nodige dubbel bij en de bekleding die weer op zijn plek kon gelijk terug geplaatst en zo leek het allemaal nog niet zo raar ,begonnen met de remmen die werken weer en motor terug geplaatst en zo is hij nu rijdend al moet de motor er toch weer uit ,is zo niet naar mijn zin ,toch de kop er maar af en zuigers er uit en alles goed controleren en de nieuwe krukaskeerring bij het vliegwiel lekt helaas ,dat is jammer want het is toch wel een klus de motor in en uitbouwen bij deze auto vooral de aandrijfassen zijn een crime om te monteren en demonteren.
Maar ondanks dat heeft hij toch wel een leuk geluid met 2 dubbele carburateurs en het is toch een redelijk zeldzame en vooral aparte auto.
Ik spuit hem zelf omdat het allemaal geen grote delen zijn en er niet veel werk aan de buitenkant zit al kom ik daar pas achter als ik daar aan begin maar je hebt geen deuken verder dus alle beschadigingen netjes maken dat lukt me nog wel.
ik wil graag foto,s plaatsen maar gaat anders dan het was en abonnement? tapatalk
Verder verschuift het aantal auto,s bij mij hier wel door ,wil maar 1 403 overhouden en de d4a wil ik ook verkopen ,als hij klaar zou zijn zie ik me er toch niet mee op pad gaan en zodra de Citroen U 23 klaar is gaat de Saviem ook weg al is die nu ook al te koop als ik hem kwijt kan.
Hoop dat het forum toch weer beetje actief word want dat mis ik toch wel ,maar tijd zal het leren .
Deze auto,s staan er om bekend dat ze echt heel slecht kunnen zijn en je ziet het niet omdat de buitenkant polyester is dus lijkt altijd mooi.
Deze is jaren geleden door iemand al goed aangepakt ,laswerk is netjes gedaan en geloof me dat is veel geweest maar ja als het netjes is dan heb ik daar geen moeite mee ,deze man had op een gegeven moment ook geen tijd dus is hij 3 jaar geleden half uit elkaar verkocht aan iemand anders ,die heeft hem gekocht en 3 jaar niet meer naar omgekeken tot het moment dat hij inzag er ook niet aan toe te komen en zo stond hij op MP ,voor mij nog redelijk in de buurt 40 minuten rijden dus op een avond toch besloten te gaan kijken ,geld mee voor het geval het wat was ,ja eerste indruk was gaos ,motor er uit en interieur ook half gesloopt en al het plaatwerk los er op maar wat er onder zat leek toch wel heel goed dus na wat zeuren er met moeite 100 euro afgekregen en gekocht .
Ben gelijk aan het sorteren gegaan ja er zit het nodige dubbel bij en de bekleding die weer op zijn plek kon gelijk terug geplaatst en zo leek het allemaal nog niet zo raar ,begonnen met de remmen die werken weer en motor terug geplaatst en zo is hij nu rijdend al moet de motor er toch weer uit ,is zo niet naar mijn zin ,toch de kop er maar af en zuigers er uit en alles goed controleren en de nieuwe krukaskeerring bij het vliegwiel lekt helaas ,dat is jammer want het is toch wel een klus de motor in en uitbouwen bij deze auto vooral de aandrijfassen zijn een crime om te monteren en demonteren.
Maar ondanks dat heeft hij toch wel een leuk geluid met 2 dubbele carburateurs en het is toch een redelijk zeldzame en vooral aparte auto.
Ik spuit hem zelf omdat het allemaal geen grote delen zijn en er niet veel werk aan de buitenkant zit al kom ik daar pas achter als ik daar aan begin maar je hebt geen deuken verder dus alle beschadigingen netjes maken dat lukt me nog wel.
ik wil graag foto,s plaatsen maar gaat anders dan het was en abonnement? tapatalk
Verder verschuift het aantal auto,s bij mij hier wel door ,wil maar 1 403 overhouden en de d4a wil ik ook verkopen ,als hij klaar zou zijn zie ik me er toch niet mee op pad gaan en zodra de Citroen U 23 klaar is gaat de Saviem ook weg al is die nu ook al te koop als ik hem kwijt kan.
Hoop dat het forum toch weer beetje actief word want dat mis ik toch wel ,maar tijd zal het leren .
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Dat is ook nog eens een droomauto van mij geweest maar helaas erg krap voor mijn postuur en zoals je al zegt vaak slecht. Nu worden ze steeds duurder.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Ja het was niet dat ik er naar op zoek was of zo maar kijk wel eens op mp wat er goedkoop en toch leuk word aangeboden en dat was deze .
Ook redelijk in de buurt zodat eerst kijken en dan ophalen goed te doen was ,stond in Eelde en dat is binnendoor 50 km .
Maar naar gelang ik hem langer heb begin ik hem ook steeds mooier te vinden , ja zit is apart kan het eigenlijk geen zitten noemen eerder liggen .
Prijzen gaan van 4000 voor een redelijke rijdende tot 17000 voor een perfecte ,dat zal dit niet worden ,wil hem toch een beetje low budget te houden maar denk zo,n beetje hem voor 2000 geheel klaar te hebben met apk en al dat moet toch lukken aangezien de aanschafprijs onder de 1000 euro was ,dat kun je toch wel een koopje noemen maar dat komt ook doordat er maar erg weinig mensen zo,n gestrand project aandurven en ik dat nou juist een uitdaging vind en hij is compleet dus komt goed , heb ook al contact gehad met de man die hem gelast heeft en die mag ik gerust bellen mocht ik iets niet weten.
Ook redelijk in de buurt zodat eerst kijken en dan ophalen goed te doen was ,stond in Eelde en dat is binnendoor 50 km .
Maar naar gelang ik hem langer heb begin ik hem ook steeds mooier te vinden , ja zit is apart kan het eigenlijk geen zitten noemen eerder liggen .
Prijzen gaan van 4000 voor een redelijke rijdende tot 17000 voor een perfecte ,dat zal dit niet worden ,wil hem toch een beetje low budget te houden maar denk zo,n beetje hem voor 2000 geheel klaar te hebben met apk en al dat moet toch lukken aangezien de aanschafprijs onder de 1000 euro was ,dat kun je toch wel een koopje noemen maar dat komt ook doordat er maar erg weinig mensen zo,n gestrand project aandurven en ik dat nou juist een uitdaging vind en hij is compleet dus komt goed , heb ook al contact gehad met de man die hem gelast heeft en die mag ik gerust bellen mocht ik iets niet weten.
- paull en paulla
- Posts: 935
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Hans, ik zeg: FOTO'S
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Wordt binnenkort geregeld!paull en paulla wrote:Hans, ik zeg: FOTO'S
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Ja Arthur helpt mij morgen op weg ,ik vind het ook veel leuker lezen met foto,s hoor ,komt vast goed.
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Cool Hans
Benieuwd naar de foto's i.d.d., blijft een hartstikke leuke en aparte auto zo n Bagheera
Benieuwd naar de foto's i.d.d., blijft een hartstikke leuke en aparte auto zo n Bagheera
- Beeperhorrie
- Posts: 2224
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Ik heb ooit eens een dag met een Murena gereden, best apart spul hoor die Matra's
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Ik heb 3 jaar een Matra Murena gehad. Erg leuk om met zijn drieën voorin te zitten en dan bij een zebrapad allemaal verbaasde blikken te zien.....
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
-
- Posts: 1302
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Eindelijk toch een foto .
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk