onderweg met de 607

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: onderweg met de 607

Post by michael »

en de 404 verkocht , ik ga binnenkort de hydrovac ff doen.
mooie stalling
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: onderweg met de 607

Post by sv605 »

Tot mijn grote verbazing zag ik dat de laatste update alweer ruim een jaar oud is :o

In 2021 is er veel gebeurd, en ook de 607 heeft weer de nodige kilometers gemaakt, vrijwel probleemloos :)

In April nog in de sneeuw

Image

Naast 1 x ABS sensorring doorgeroest was ook de condensor na bijna 20 jaar niet meer OK.. 8-)

Image

Image

Image

Met heel kostbare belading

Image

Image

Image

Image

Image

Verder nog naar de Vogezen, Sochaux, Normandie en veel andere plaatsen, en nu alweer Kerst!

Op naar een veilig en gezond 2022!
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: onderweg met de 607

Post by sv605 »

De grijze 607 blijft het vooralsnog prima doen!

Op Marktplaats kwam er zomaar een mooi en helemaal compleet Cognac kleurig interieur voor een phase 2 607 voorbij. Omdat dit heel mooi past bij het wijnrood van mijn andere 607 hier een bod op gedaan en kon het ophalen in de Kop van Noord Holland voor een mooie prijs. Zoiets kun je eigenlijk niet laten lopen :D :D

Image

Image

Vervolgens deze week toch wel een mijlpaaltje aangetikt onderweg:

Image

Eerlijk gezegd was dit niet het plan om zo lang te rijden met de V6, maar het rijdt zooo lekker...

Dus voorlopig nog maar ff door, kijken wat er bij de volgende APK gaat gebeuren ;)
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: onderweg met de 607

Post by aixpeugeot »

je hebt er nog behoorlijk wat kms mee gereden zie ik. geen gas erin.
ik zie niks in het display staan dus dan vermoed ik bijna dat het een schakel is.

nog veel kms toegewenst.
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: onderweg met de 607

Post by sv605 »

Dankjewel!

Is inderdaad een handgeschakelde 5 bak, daardoor best wel zuinig, op lange afstanden 1 : 11,5 tot soms zelfs 1 :11,8 op winterbanden..

Heb nagedacht over LPG, met mijn andere 607 heb ik 196000 KM probleemloos op gas gereden, dus als de benzineprijs nog hoger wordt ga ik daar misschien wel weer mee rijden...

Maar ik moet bekennen dat ik door de tijd en kilometers de ES9 V6 motor met elke gereden kilometer steeds meer ga waarderen :idea: :!:
Deze motor is sterk, zuinig, klinkt fantastisch, als het nodig is supersnel en verder tot nu toe vrijwel probleemloos gebleken. Olieverbruik niet meetbaar (ververs wel om de 11.-12.000 KM) en is vanwege de lange afstanden die ermee gereden worden alleen maar mooier gaan lopen..

Aangezien inbouwen van LPG toch gauw een kleine 2000 EUR kost, heb ik gezien de leeftijd van deze auto dat niet gedaan. Als je onverhoopt tegen wat problemen aanloopt vanwege LPG ( Kat bijv.) is je besparing al weer vrijwel verdwenen....

Maar op de een of andere maffe manier ben ik deze auto wel steeds meer gaan waarderen, dus we gaan nog ff door hoop ik, ik hou jullie op de hoogte ;) :D
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: onderweg met de 607

Post by michael »

Das mooi !
Heb je de rode 607 uit ( oost) Duitsland nog , hier hebben we heel wat zakenreisjes mee mogen maken.
4 Cil op gas herinner ik me, reed super.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: onderweg met de 607

Post by aixpeugeot »

es9 moet dacht net zo goed op gas kunnen als zo'n ew motor.

zo'n foto met 250k heb ik recentelijk ook gemaakt van mijn 607 (zie een ander topic). alleen kocht ik m met bijna die stand ;)
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: onderweg met de 607

Post by sv605 »

Klopt helemaal Michael, die rode heb ik nog steeds, maar staat geschorst ;)

Als de V6 op is wil ik er weer mee gaan rijden, kan dus nog wel ff duren :D
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: onderweg met de 607

Post by paull en paulla »

sv605 wrote: 04 Mar 2022, 19:49 De grijze 607 blijft het vooralsnog prima doen!
Op Marktplaats kwam er zomaar een mooi en helemaal compleet Cognac kleurig interieur voor een phase 2 607 voorbij. Omdat dit heel mooi past bij het wijnrood van mijn andere 607 hier een bod op gedaan en kon het ophalen in de Kop van Noord Holland voor een mooie prijs. Zoiets kun je eigenlijk niet laten lopen :D :D
Eerlijk gezegd was dit niet het plan om zo lang te rijden met de V6, maar het rijdt zooo lekker...
Dus voorlopig nog maar ff door, kijken wat er bij de volgende APK gaat gebeuren ;)
Prachtige voiture, met een hele fijne motor.
Wij zijn de eerste versie PRV- motor gewend/ gewoon geraakt. Dat is al een heel fijne ervaring.
Doet het prima ook prima, tonnen ver, met 'ietsje' extra brandstof.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: onderweg met de 607

Post by sv605 »

wat vliegt de tijd :?

Met de V6 eerst nog in 2022 probleemloos de 250.000 KM aangetikt, toen besloten in het voorjaar van 2022 maar besloten om weer op LPG te gaan rijden in verband met de exploderende benzineprijzen :o

Dus de rode 607 op LPG (inmiddels ook een youngtimer) weer van stal gehaald en daarmee weer op pad gegaan door Nederland en Europa.

Rijdt prima en voordelig

Imagegr006 by Steven Vuijk, on Flickr

Paar kleine probleempjes met ABS Sensoren en uiteraard de Airco na stilstand, maar verder heerlijk toeren ;)

Imagegr004 by Steven Vuijk, on Flickr

Vakantie in de Dolomieten

Imagegr015 by Steven Vuijk, on Flickr

Imagegr014 by Steven Vuijk, on Flickr

Eind van het jaar zij de benzineprijzen weer naar een een enigszins normaal niveau gedaald, en om de rode 607 voor pekel te sparen de oude trouwe grijze V6 maar weer gaan rijden als "pekelbak" ;) :o

Maar dan merk je toch dat 50 PK en meer koppel van een V6 toch wel heel fijn zijn :D

Image20220301_092527 by Steven Vuijk, on Flickr

Dus voorlopig weer heerlijk onder weg met de grijze V6, inmiddels 255000 km 8-)

Imagegr001 by Steven Vuijk, on Flickr

EN DAN:

Staat er Duitsland opeens een blauwe v6 automaat van 1e eigenaresse met 107000 echte kilometers te koop :!: :o

In overleg met het parlement een deal gemaakt, en onlangs deze dame naar Nederland gehaald!

Imagegrb02 by Steven Vuijk, on Flickr

Imagegrb04 by Steven Vuijk, on Flickr

Imagegrb05 by Steven Vuijk, on Flickr

Imagegrb09 by Steven Vuijk, on Flickr

Imagegrb10 by Steven Vuijk, on Flickr

Imagemotor by Steven Vuijk, on Flickr

Wacht op het voorjaar!

Imagegrb12 by Steven Vuijk, on Flickr

Omdat er nog steeds veel zout op straat ligt, en de grijze V6 het prima blijft doen, maar ff wachten met invoeren ;)

Denk dat de rode 607 dit voorjaar in de verkoop gaat, en hoop tzt met de blauwe net zoveel of nog meer fijne kilometers te mogen maken :D

Imagegrb12 by Steven Vuijk, on Flickr
Post Reply