Visa te logeren gehad
Re: Visa te logeren gehad
Zo ziet ie er nu uit: gelast, opgeknapt en bijna klaar voor de keuring:
- Attachments
-
- VISA III.jpg (147.74 KiB) Viewed 5523 times
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
- Beeperhorrie
- Posts: 2221
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Visa te logeren gehad
Ik zag gister morgen er een in Ens (Noordoost polder) staan warmdraaien (beslagen ramen). Zelf haast dus geen tijd om even te stoppen. De eerste in heel erg lange tijd in het wild.
-
- Posts: 1299
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Visa te logeren gehad
Ziet er toch weer gelikt uit in ieder geval wel eer van zijn werk.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Re: Visa te logeren gehad
Ziet er echt prachtig uit!IVARIO wrote:Zo ziet ie er nu uit: gelast, opgeknapt en bijna klaar voor de keuring:
- paull en paulla
- Posts: 925
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Visa te logeren gehad
Schitterend, gewoon als nieuw
Proficiat, doe er zuinig mee...
Proficiat, doe er zuinig mee...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Visa te logeren gehad
Mijn buurman Christophe (die van de Visa) was niet zo happy.
Hij had zich eerder dit jaar laten overhalen (voor de duidelijkheid: niet door mij) om zijn twee oude Citroën gebakjes, die voor dagelijks gebruik ingezet werden door hem en zijn vriendin, weg te doen. Zij reed in een ZX en hij in een C15.
Maar goed, hoe gaat dat: de ZX kreeg wat mankementen en er zouden flinke kosten gemaakt moeten worden om de zaak rijdende te houden en dat was nu niet de reden dat vrouwlief er drie(!) jobs op na hield.
Dus weggedaan en een vrij nieuwe C4 Picasso aangeschaft.
Ook de C15 moest na toch wel lang aarzelen het veld ruimen.
Reden: als je een nieuwe auto kocht (koopt?), dan kreeg je een belachelijk hoge inruilpremie op je oude auto, die dan natuurlijk wel tot een vierkant pakketje gereduceerd zou worden. Vandaar het lange aarzelen, want de C15, hoewel voor peanuts aangeschaft, was na wat tender lovin' care weer een erg leuk karretje, waar niets op aan te merken viel.
Enfin, er werd dus een splinternieuwe Renault Clio Break aan het wagenpark toegevoegd.
Eind van het liedje: de vrij nieuwe C4 Picasso was niet zo goed als gedacht en zou ook al voor hoge onderhouds- en reparatiekosten gaan zorgen.
En die nieuwe Clio: Christophe, hoewel zelf nog een jonge gast van minder dan dertig jaar lentes, had totaal geen voeling met dat nieuwe blik.
Vandaag is Christophe weer happy. Reden: hij heeft een "bijna" nieuwe ZX gekocht. Bouwjaar 1993, 104.000 km, met de 1.4L motor (die ook in mijn 205-je ligt), en van de eerste eigenaar. Prijs: 750 EUR.
Er volgt nog een Xsara Picasso van de eerste generatie en de nieuwe eenheidsworsten zijn al weg (Clio) of gaan zeer binnenkort weg (C4).
Dus: eind goed, al goed.
Moraal van dit verhaal: er gaat niets boven oud ijzer!
Hier de nieuwe ZX (OK, ik vind het ook niet een erg sexy automobiel, maar hij zier er nog goed uit en ik heb wel een zwak voor auto's die niet zo mainstream zijn en dus weinig geliefd):
Hij had zich eerder dit jaar laten overhalen (voor de duidelijkheid: niet door mij) om zijn twee oude Citroën gebakjes, die voor dagelijks gebruik ingezet werden door hem en zijn vriendin, weg te doen. Zij reed in een ZX en hij in een C15.
Maar goed, hoe gaat dat: de ZX kreeg wat mankementen en er zouden flinke kosten gemaakt moeten worden om de zaak rijdende te houden en dat was nu niet de reden dat vrouwlief er drie(!) jobs op na hield.
Dus weggedaan en een vrij nieuwe C4 Picasso aangeschaft.
Ook de C15 moest na toch wel lang aarzelen het veld ruimen.
Reden: als je een nieuwe auto kocht (koopt?), dan kreeg je een belachelijk hoge inruilpremie op je oude auto, die dan natuurlijk wel tot een vierkant pakketje gereduceerd zou worden. Vandaar het lange aarzelen, want de C15, hoewel voor peanuts aangeschaft, was na wat tender lovin' care weer een erg leuk karretje, waar niets op aan te merken viel.
Enfin, er werd dus een splinternieuwe Renault Clio Break aan het wagenpark toegevoegd.
Eind van het liedje: de vrij nieuwe C4 Picasso was niet zo goed als gedacht en zou ook al voor hoge onderhouds- en reparatiekosten gaan zorgen.
En die nieuwe Clio: Christophe, hoewel zelf nog een jonge gast van minder dan dertig jaar lentes, had totaal geen voeling met dat nieuwe blik.
Vandaag is Christophe weer happy. Reden: hij heeft een "bijna" nieuwe ZX gekocht. Bouwjaar 1993, 104.000 km, met de 1.4L motor (die ook in mijn 205-je ligt), en van de eerste eigenaar. Prijs: 750 EUR.
Er volgt nog een Xsara Picasso van de eerste generatie en de nieuwe eenheidsworsten zijn al weg (Clio) of gaan zeer binnenkort weg (C4).
Dus: eind goed, al goed.
Moraal van dit verhaal: er gaat niets boven oud ijzer!
Hier de nieuwe ZX (OK, ik vind het ook niet een erg sexy automobiel, maar hij zier er nog goed uit en ik heb wel een zwak voor auto's die niet zo mainstream zijn en dus weinig geliefd):
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
- Beeperhorrie
- Posts: 2221
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Visa te logeren gehad
Ja daar ga ik wel in mee, ik heb maar heel weinig nieuwe auto's gehad die me nu nog zouden bekoren.
Re: Visa te logeren gehad
De Visa is onlangs goedgekeurd tot grote vreugde van mijn buurman en hij staat er okselfris bij, de Visa bedoel ik:
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
- Beeperhorrie
- Posts: 2221
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Visa te logeren gehad
Ziet er ook helemaal uit als nieuw zo. Goed dat deze is bewaard, er zijn niet veel mensen die er iets in zien om zo'n auto te bewaren. Maar ja dat geldt voor wel meer vergelijkbare auto's. Zo even uit de losse hand: Fiat 127, Ford Fiesta (mk I), Audi 50.
-
- Posts: 1299
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Visa te logeren gehad
Ziet er gelikt uit bijna nieuw .
Wel een grappig verhaal dat het oude blik weer terug komt en de nieuwere weer de deur uit gaan , ja enigzins komt mij dit ook bekend voor ,je moet ook geluk hebben met een auto maar gebeurd nog al eens dat dat niet het geval is.
Mijn zus en zwager hebben een Citroen c5 2liter hdi met hidraulische vering van ik geloof 2012 en daarvoor hebben ze zeker meer dan 10 jaar een 406 19td break gehad van 99 ,daar was eigenlijk nooit wat mee in tegenstelling tot de c5 die hebben ze al verscheidene keren verwenst omdat er weer eens wat kapot was maar had ik ze ook al voor gewaarschuwd ,het nieuwe spul zit veel op wat betekend dat er ook meer kapot kan , als ze een 406 kunnen vinden met weinig kms dan weet ik zeker dat de c5 de deur weer uit gaat maar ja diesel en weinig km is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.
Wel een grappig verhaal dat het oude blik weer terug komt en de nieuwere weer de deur uit gaan , ja enigzins komt mij dit ook bekend voor ,je moet ook geluk hebben met een auto maar gebeurd nog al eens dat dat niet het geval is.
Mijn zus en zwager hebben een Citroen c5 2liter hdi met hidraulische vering van ik geloof 2012 en daarvoor hebben ze zeker meer dan 10 jaar een 406 19td break gehad van 99 ,daar was eigenlijk nooit wat mee in tegenstelling tot de c5 die hebben ze al verscheidene keren verwenst omdat er weer eens wat kapot was maar had ik ze ook al voor gewaarschuwd ,het nieuwe spul zit veel op wat betekend dat er ook meer kapot kan , als ze een 406 kunnen vinden met weinig kms dan weet ik zeker dat de c5 de deur weer uit gaat maar ja diesel en weinig km is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.