Weer een ander vogeltje op de dam.

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by Bart-Peugeot »

Gefeliciteerd, leuke auto!
In bezit van een 308 en 504.
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by Tuuur »

Jij hebt toch altijd weer de leukste en apartste projectjes Hans, heel benieuwd hoe deze gaat worden!!!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Ja Arthur aparte mensen kopen nog wel eens aparte dingen zo past het mooi bij elkaar.
Onderdelen zal idd nog wel eens goed zoeken worden maar ik heb er geen haast mee ,als eerste moet de distributie vervangen worden daar wil ik geen risico mee nemen en de benzine pomp zal ook wel op zijn maar daar is wel een mauw aan te passen .
Ik heb er 4 goede remschijven bij dus met gangbaar maken van de remklauwen en andere schijven als dat nodig is zal ook dat wel weer gaan werken maar morgen wel eerst al even lopend maken zodat hij weer zelfstandig verplaatsbaar is dat is wel erg handig.
Vandaag al de aanhanger opgehaald , zou ik tanken met de 508 , tanklepje gaf geen kik , dus eerst weer naar huis op internet de storing opgezocht maar komt dus wel vaker voor motortje kapot dus die er eerst even af gehaald zodat ik wel weer tanken kan .
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by paull en paulla »

Leuk project, prachtig model en een echte sportwagen.
Vintage, een echo uit het recente verleden, zo worden ze niet meer gemaakt ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Vandaag met het slechte weer hem opgehaald , ondanks dat toch mooi vlot heen en terug in precies 2 uur , laden, met zijn allen er op gedrukt dus dat was zo klaar.
Heb geprobeerd om hem te laten lopen maar loopt nu alleen op remmen reiniger , wel een pompje en jerrycan er zo op aangesloten maar geen kik dus dat wordt zoeken waar door dat komt.ImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by Jacqabe »

Vanmorgen deze bolide even mogen bewonderen, echt een gaaf ding. Daar ben je zeker niet aan bekocht.
Wat mij opvalt dat je motoren keuze steeds dikker wordt, een 6 cil lijn in je Citroën en nu weer een dikke 3l. V6. De volgende een V8?
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

De Simca staat er nu ook en dat is maar een gewoon 4 cilindertje ,ik heb ooit al eens een v 8 gehad maar ik verwacht voorlopig toch geen v8 maar zeg nooit nooit.
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by sv605 »

Coole bak Hans! 8-)

Dat loopt vast wel mooi zo'n lekkere 6 in lijn

Veel plezier ermee :!:
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Met zo,n snuit verwacht je wel een lijnblok maar het is een V6 ,heb nog niet goed kunnen horen hoe dat loopt dat zal nog wel even puzzelen worden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Nou vanavond nog een poging gedaan om te starten maar geen kik , had wel al gezien dat de stekkertjes van de injectors niet schoon waren alleen kom je niet makkelijk bij dus toch maar het inlaat spruitstuk er af gehaald en de injectors getest en werkten allemaal wel dus alles schoon gemaakt en met vet weer in elkaar gezet en weer gestart en waarachtig hij liep gelijk ,ook nog even beetje olie bij de automaat in gedaan en ook die werkt en zelfs de remmen zijn nog los dus al met al weer een heel stuk verder en hij heeft ook een prachtig geluid .
Post Reply