Weer een ander vogeltje op de dam.

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by sv605 »

Aah V6 ..ook prima!

Was in de veronderstelling dat het een lijnmotor was omdat de oude 240Z en 260Z dat wel hadden
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Gisteren deze maar weer even binnen gezet ,had vandaag nog paar uurtjes over om er even naar te kijken ,valt nog niet eens tegen wat er zo aan gebeuren moet voor apk .
Remschijven achter roest , heb ik er nieuw bij en blokjes moeten er dan ook nieuw in , rubber van achterste subframe iets ruim maar zijn er ook 2 nieuw bij , en fusee kogels links en rechts en uiteraard de banden en ruitenwissers en sproeiers dat werk maar geen rare dingen dus.
Al is het verkrijgen van de fusee kogels nog niet zo eenvoudig ,1 gevonden in Nederland en een Franse site heeft ze wel op voorraad 2 stuks ,mijn zwager heeft daar voor de zekerheid wel achteraan gebeld dus die daar maar besteld.
Filters en distributie dat zijn vrij standaard dingen en dus wel te krijgen .
Met een beetje geluk kan hij dus al vrij snel apk hebben maar wacht er liever mee tot half maart dat is makkelijker dan in de 3 maanden waar hij in het kwart tarief niet in rijden mag.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by Beeperhorrie »

Dat schiet dus al mooi op. En zo ook nog flink tijd om te poetsen. en misschien dat kleurverschil wat het linker voorspatbord lijkt te ebben weg te werken.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Ja ik zal eens kijken of ik met de poetsmachine er nog een beetje wat van maken kan , als ik hem al veel langer wil houden dan is geheel overspuiten misschien beter maar voor eerst nu niet ,hij is eerlijker zo in originele staat op spatbord na dan wat ooit eens gespoten is.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Gisteren nog weer even mee bezig geweest ,had in Drachten nog 4 nette banden gezien die heb ik opgehaald en volgens vorige eigenaar moesten subframe rubbers achter vervangen worden , 1 was heel lichtelijk iets rubber los ,de ander heb ik laten zitten want mankeert niks aan en ik zou de nieuwe remschijven die er voorde achterkant bij waren vervangen maar die passen dus niet zijn te hoog maar oude zijn ook nog wel te redden .
Vandaag nog maar weer even de kachel aan en nog wat dingen aanpakken .
Fusee kogel had ik 2 van in Frankrijk besteld maar toen ze die versturen wilden bleken ze helemaal niet op voorraad terwijl mijn zwager er van te voren over gebeld had dus dat schoot niet op dus de enige op internet die ik nog vinden kon maar besteld ,blijkt links niet ruim te zijn gelukkig en kan ook nog eens een vetnippel op dus dat gaat weer goed komen .
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Vandaag en afgelopen week nog weer even bezig geweest met deze , ja de Fransmannen hebben voorlopig even pech die krijgen nu even geen aandacht.
De slechte fusee kogel vervangen en alle banden zitten er nu onder ,achter nieuwe remblokjes en de tank zit er weer onder met een nieuw pompje
dus vandaag eindelijk zo ver om even een klein stukje op de weg te rijden .
Rijd niet bijzonder maar zeer zeker een fijne auto om te rijden ,trekt heel goed en mooi geluid ,nog vrij stil bij constante snelheid en schakelt verder goed cruise control werkt ook ,alleen de ruitensproeier moet ik nog maken en de accu vastzetten dan kan hij gekeurd worden en dan maar even afwachten of de remmen goed zijn en ze toch nog iets vinden.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Al weer even een goede maand verder , niet heel veel aan deze auto gedaan maar echt weer was het er ook niet voor .
Ruitensproeier had ik pompjes voor besteld op alieexpres maar zijn niet aangekomen ,voor het eerst sinds ik daar bestel dus 13 euro pleite maar gelijk maar weer besteld bij een andere dus hopen dat die wel komen maar heb 1 van de oude motortjes ook weer goed dus dat is voorlopig genoeg .
Ik ben er vrijdag mee naar de apk geweest , de eigenaar van de garage heeft deze keer zelf de keuring gedaan en het was heel duidelijk dat hij het ook een erg leuke auto vond en hij vond hem zeker niet tegenvallen , ja nog geen apk maar waren maar kleine dingetjes , 1 koplamp te laag , stukje remleiding schoon maken , links handremkabel bleef hangen dus remverschil bij de handrem en toch iets ruimte op de linker fusee kogel maar dat heb ik allemaal gemaakt dus komende donderdag kan hij afgemeld worden ,ook vanmiddag nog klein stukje gereden met dakjes er af en radio er in gezet maar die mag wel uit als de motor moet trekken ,wat een prachtig geluid en reageert ook goed op het gaspedaal ,de kick down werkt goed gewoon een aardigheid om met te rijden :) :)
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by Beeperhorrie »

En dan is het maar zo een beetje feest tijdens een, wat ik vermoed, controle ritje.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by Bart-Peugeot »

Bij Ali kun je een geschil openen als je niets ontvangt. Dan krijg jeje geld terug.

Werkt echt goed.
In bezit van een 308 en 504.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer een ander vogeltje op de dam.

Post by 304 Friesland »

Klopt maar probleem is denk ik dat op een of andere manier hij wel aangeeft dat ik het ontvangen heb terwijl als je het verloop van het transport bekijkt er staat dat het ik geloof vanaf het vliegveld weer terug gestuurd is naar afzender.
Het is niet anders , voor dit bedrag kan ik er ook niet zo veel tijd in steken ,heb al zo vaak daar wat besteld en verder altijd goed gegaan.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Post Reply