De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Vandaag ben ik weer even op pad geweest om weer eens wat oud ijzer op te halen wat eigenlijk al in verkeerde handen terecht gekomen was .
Had hem al een aantal dagen op marktplaats zien staan maar de bieding die er op gedaan was was niet wat ik er voor in gedachten had en tot mijn verbazing vanmorgen een reactie terug op de mail die ik van de week gestuurd had dat ik hem voor een veel lager bedrag op mocht halen ,is niet compleet en achterstuk deels aardig krokant al is de cabine nog wel aardig .
Motor is los en was goedlopend voor hij werd uitgebouwd maar carburateur er niet meer bij evenals de zijpanelen en achterkant en grille al hoop ik dat die nog bij de vorige eigenaar is .
Zouden geen papieren bij zijn maar in de mail wel de bevestiging dat de grijze kaart er wel bij was ,bouwjaar 71 dus ook al apk vrij .
Waar gaat het om ,een Renault Estafette pick up met een benzine motortje .
Motortje zet ik er binnenkort weer in en zoek er wel een carburateur bij dan is hij weer zelfstandig verplaatsbaar.
Maar wat een mooi modelletje is het zeg ,heb er nooit goed op gelet maar vind hem echt mooi maar zijn inmiddels al erg duur aan het worden in goede staat , misschien wat opzoeken in Frankrijk waar wat met de motor mee is dan kan deze er mooi in.
Zo blijven we prutsen , blijft gewoon leuk om te doen .
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Weekend maar betere foto's maken .

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk


Image
User avatar
Brownie
Posts: 92
Joined: 04 Feb 2016, 19:45

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by Brownie »

Bijzonder. Kan je mooi een V8 diesel van maken met de ruimte achter de cabine. :D
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
604 GTI BVA 1985
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Die gedachte is ook al door mijn hoofd gegaan zou een bruut ding worden maar zo het nu lijkt heb ik de v8 verkocht ,word als het goed is zondag opgehaald maar was anders wel een optie geweest.
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by aixpeugeot »

wel een leuke vondst ja. succes !
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by Beeperhorrie »

Heel mooie vondst weer. En zo'n V8 tussen de assen zou best wel fantastisch zijn (en een beetje extreem).

Geen schuifdeuren maar dat kan dan ook niet bij deze uitvoering.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Ik ben al een beetje aan het brainstormen geweest en ben er eigenlijk wel uit wat ik er van maken wil
Heb hem gekocht voor 250 euro heel weinig dus in mijn ogen ,staat op marktplaats nog een achterkant van een pick up dus 2 zijkanten en een achterklep met het nodige werk er aan en die man wil daar uiterst 600 voor hebben ,niet echt duur maar voor mij niet in verhouding met de rest .
Daarbij komt dat ik dan de bodem ook verder netjes moet maken en als ik hem wil gaan gebruiken als is dat een ruim woord voor zo,n oude auto, hij origineel niet bepaald practisch is denk ik er aan om zelf een frame te maken met vlakke laadvloer van hout en stalen frame als rand en daar kleine houten schotten bij te maken ,dan heb je geheel een vlakke vloer en door de schotjes die naar beneden kunnen makkelijk om er lading op te leggen.
Ik denk dat is voor laat zeggen 400 dat wel zo,n beetje klaar heb dus al goedkoper dan de andere bak waar best wel werk in zit.
de zijkanten daar heb ik nog wel plaat voor waar kanteldeuren van gemaakt worden dus grove ribbel plaat als het ware ik denk dat dat toch een mooi geheel kan worden.
Motor zou origineel kunnen blijven maar ik heb nog steeds de motor liggen die ik in de d4a wilde plaatsen een 1600 8klepper van 90 pk een hele fijne motor ,loopt heel soepel maar dat weet ik nog niet of daar plaats genoeg voor is ,in lengte wel maar breedte is ook hier niet erg veel.
Waarom ik deze auto mooi vind dat is de cabine en die is vrij redelijk en het aanzicht blijft dus het zelfde wat dat aan gaat.
Maar geen haast ,denk dat hij weer gered is tot zo ver ,eerst maar lopend maken dan kan ik hem eenvoudig verplaatsen maar plan wat ik gemaakt heb zal het denk ik wel worden maar eerst de 304 coupe maar verder afmaken al mag die wacht tot hij apk vrij is .
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by michael »

Ik ken deze ideetjes ,
nu bezig met :
een zwanehals oplegger achter de 404
een 404 pickup met 4 wiel aandrijving
een 404 pickup met dubbele cabine
enz enz
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Dat is ook een mooi en groot project ,dangel onderstel of iets Japans?
De estafette loopt weer , vanmiddag nog even tijd gehad om de motor er in te hangen en ik had nog een carburateur van ik geloof een eend maar hij loopt er goed op opvoerpompje had er geen zin in daarom duurde het wat langer voor hij liep maar dat wilde hij gelijk al met wat losse benzine in de carburateur maar nu dus weer zelfstandig verplaatsbaar .

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk


Image
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by IVARIO »

Geweldig, wat ben jij handig, man!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Post Reply