De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by paull en paulla »

304 Friesland wrote: 22 Jan 2022, 20:39 Dat is ook een mooi en groot project ,dangel onderstel of iets Japans?
De estafette loopt weer , vanmiddag nog even tijd gehad om de motor er in te hangen en ik had nog een carburateur van ik geloof een eend maar hij loopt er goed op opvoerpompje had er geen zin in daarom duurde het wat langer voor hij liep maar dat wilde hij gelijk al met wat losse benzine in de carburateur maar nu dus weer zelfstandig verplaatsbaar .

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk


Image
Een tovenaar mer 'oneindig' veel tijd en energie ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Deze week wat onderdelen gekocht , helaas mij verkeken met de grille , deze auto is wel van de 2de serie maar daarvan maakte in het begin nog de oude grille en ik heb de nieuwere gekocht helaas , wel is de waterpomp binnen en ga ik binnenkort nog wat andere onderdelen bestellen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Omdat ik veel werk tussen door gehad heb is er met deze auto nog niet zo veel gebeurd , wel zit de koeling er nu aan ,laderij werkt en remt nu op de voorwielen ,de combinatie van trommel remmen en rembekrachtiging maakt wel zo dat je hem maar aan hoeft te raken en al er goed remt .
Maar langzaam zal het toch weer wat worden , volgende week naar de RDW met de cabrio en dan gelijk even vragen of de estafette hij in de huidige staat ook al op kenteken gezet kan worden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

De afgelopen keer bij de RDW vergeten te vragen of deze zo op kenteken gezet kon worden maar vandaag begonnen om er een platte bak op te maken ,is straks wel veel bruikbaarder dan wat het origineel was.
De vloer maak ik van plaatwerk van oude garage deuren en frame is deels van stelling materiaal ,ziet er nu misschien nog niet uit maar ik denk dat het straks best een leuke auto wordt .nu maar foto's hoe het er nu bij staat.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Laatste tijd veel andere drukte gehad dus niet zo veel gedaan aan deze auto maar heb nu een hele mooie grille en kapje van richtingaanwijzer heb ik nu ook dus de voorkant is nu compleet wat uiterlijk betreft .
Bak komt toch hout op ,het damwand wat ik in gedachten had is erg licht ,denk dat dat binnen de kortste keren er al niet meer uit ziet dus dat moet maar met hout .
Ik maak er denk ik maar een lange uitschuif lade onder die er achter uit kan ,zit nu veel ruimte onder de bak en die is zo goed te benutten ,kan er bijna in slapen :D :D
verder heb ik nu de uitzet ijzertjes voor de deuren ook ,een carburateur ,pas weliswaar niet helemaal maar is wel van zo,n auto en hij loopt er nu mooi op.
dus voor het eerst het kapje op de motor aangezien ik de choke met de hand bediende en het gas ook nu deze werkend .
Vandaag eerst maar eens de cabrio en de citroen even nalopen ,is maar een klein stukje naar Hornsterzwaag maar moet wel voor elkaar zijn.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Weer lang geleden dat ik wat gepost heb van deze auto maar wel iets verder ondanks alle andere dingen die er tussendoor komen.
Zit nu al een hele poos te denken om iets met deze auto te doen wat eigenlijk gewoon als vloeken in de kerk is .
Een kennis van mij heeft 2 electrische fabrieks terrein slepertjes waarvan ik er 1 kan kopen ,volgens hem met goede accu,s voor een heel leuk prijsje .
Nou begon het bij mij te borrelen om die te gaan gebruiken om deze electrisch te maken ,waarom ,veel ruimte onder de laadvloer om de accu,s kwijt te raken en zit nu ook maar een klein motortje in en met deze donor wel gelijk heel veel onderdelen om het te maken ,dingetje wat er bij zou komen is een kachel en natuurlijk een goede manier om te laden .
Waarom dit idee is ontstaan is dat er mogelijk in de toekomst steeds meer stroomstoringen te verwachten zijn en dan is dit accu pakket mooi groot om zo die eventuele periodes te overbruggen door dan de accu hiervan te gebruiken .
Het is voorlopig nog maar een idee en wat vooral belangrijk is wat het toerental van de electro motor is ,moet wel voldoende zijn om een goede snelheid te bereiken via de 4 bak van de Renault .
Voor een hoop mensen een onnozel idee en verprutsen van een auto ,daar denk ik in principe zelf ook zo over maar andere kant van deze auto is ,als ik hem niet gekocht had dan was hij vrijwel zeker al verschroot en kostte weinig dus wat dat betreft waarom niet ,ben wel benieuwd wat men er hier van denkt.
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by Tuuur »

Ja ben wel benieuwd Hans, is weer een heel nieuwe tak van sport, heeft zo’n motortje wel genoeg vermogen? Aangezien het een slepertje is zal dat wel. Ik zeg gewoon doen
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Zo zal hij ongeveer worden , blauwe deel zit grotendeels in de verf en bodem is nu vrij ver klaar maar eerst druk met beide GSen ,de oudste moet 9 dec naar de RDW en die andere wil ik over een paar weken voor de t hebben.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Het slepertje vandaag wel gekocht maar motor vermogen is te weinig voor in een auto ,8pk , met de transmissie die er nu in zit haalt dit ding een snelheid van goed 14 km per uur .
Maar wel erg leuk ,zal dus een rijdende noodstroom voorziening worden en als het nodig is kan ik er natuurlijk op het erf iets mee weg slepen .
Nu nog even kijken wat ik er voor omvormer bij koop ,een goede is wel gelijk duur maar met een goedkope kan ik eerst ook wel expirimenteren dus nog maar even overdenken wat het gaat worden.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De oudijzerboer is ook weer op pad geweest.

Post by 304 Friesland »

Dit is hem dus , morgen maar even ophalen met de u 23.Image

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Post Reply