Mijn auto's

Wie is de persoon achter de avatar?
fab406
Posts: 31
Joined: 17 Mar 2016, 09:55

Re: Mijn auto's

Post by fab406 »

Afgelopen weekend de stoelbevestiging hersteld met het lasapparaat. Het zit nu beter dan origineel :D

En ook het veerpoottorentje is weer gat-loos. Nu nog een rot stuk in de bodem herstellen voor de apk eind deze maand.

Grappig, ik kwam bij toeval de vorige eigenaar gisteren in mijn woonplaats bij de BP tegen ;) "Helaas" was ik niet met de 405 maar met de coupé.
fab406
Posts: 31
Joined: 17 Mar 2016, 09:55

Re: Mijn auto's

Post by fab406 »

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn auto's

Post by Beeperhorrie »

Dat wordt weer lekker zitten zo.

Zelf ga ik ook bezig met het interieur. Voor de 405 een setje leer aangeschaft; de bestuurdersstoel begon op de naden te kieren dus er mocht wel wat aan gebeuren. Nu komt dit setje er in.
Image

Foto is nog van de vorige eigenaar (even geen camera in de buurt). Het ziet er uit als nieuw.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
fab406
Posts: 31
Joined: 17 Mar 2016, 09:55

Re: Mijn auto's

Post by fab406 »

Nice ;) Ik heb even getwijfeld om ook leer aan te schaffen maar ik hou deze auto zo origineel mogelijk. En ik ben geen fan van zwart leer ivm de hitte in de zomer.

Dit goedkope maar nette interieur zag ik:

http://link.marktplaats.nl/m1056391916
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn auto's

Post by Beeperhorrie »

Mooi setje en idd zwart.

Ik heb een grijs setje en het is wat lichter dan op de foto's. Overigens wel voor en achter de zelfde kleur wat op de foto's ook anders oogt.

Voor de 205 komt wel een setje met zwart leer in maar dan gecombineerd met grijs alcantara.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
fab406
Posts: 31
Joined: 17 Mar 2016, 09:55

Re: Mijn auto's

Post by fab406 »

Vorige week is het gat in de bodem gelast en is de carburateur beter afgesteld. Hierdoor daalde het co% van 1.8 naar 1.1 (mag bij deze auto 1.5 zijn). Dus hij heeft weer een nieuwe apk :D

Wel last van een aanlopende voorrem (rook!), ook na het plaatsen van de ontbrekende schuifplaatjes op de klauwen (nieuwe gekocht) en nieuwe blokken. Alles is goed gangbaar dus ik snap het niet.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn auto's

Post by Beeperhorrie »

remdruk regelaar?
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
404noir
Posts: 290
Joined: 04 Feb 2016, 16:31

Re: Mijn auto's

Post by 404noir »

fab406 wrote:Vorige week is het gat in de bodem gelast en is de carburateur beter afgesteld. Hierdoor daalde het co% van 1.8 naar 1.1 (mag bij deze auto 1.5 zijn). Dus hij heeft weer een nieuwe apk :D

Wel last van een aanlopende voorrem (rook!), ook na het plaatsen van de ontbrekende schuifplaatjes op de klauwen (nieuwe gekocht) en nieuwe blokken. Alles is goed gangbaar dus ik snap het niet.

Bij oudere auto's kan het voorkomen dat remslangen intern opzwellen. In dat geval kan je er wel vloeistof door heen persen (met je voet, tijdens het remmen) maar het terugvloeien van vloeistof na los laten van de rem lukt dan niet meer. Dan blijft er dus druk in de remklauw (of remcilinder) staan terwijl je gewoon de rem los hebt. Dit kan ook voorkomen als de remklauw of remcilinder volledig vrij kan bewegen.
m.a.w. misschien zijn de remslangen te ver verouderd?

NB: ik heb het ook 1x meegemaakt op alle wielen tegelijk! Dat werd veroorzaakt doordat er een retourgaatje tussen HRC en reservoir dicht was geslibd.
Daardoor kon de druk in het systeem niet worden afgelaten. Sterker nog, de druk werd steeds hoger omdat de remmen bleven aanslepen en de vloeistof steeds heter werd en dus ging uitzetten, waardoor de remmen nog heter werden, etc.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn auto's

Post by Beeperhorrie »

Een vergelijkbare progressief oplopende remkracht die niet te reduceren is heb ik vroeger gehad op een motorfietsje met mechanische schijfrem; de Kawasaki bleef bij aanremmen dan steeds verder doorremmen en kwam pas vrij bij demontage.
Twee keer gebeurd. Na de eerste keer alles uit elkaar schoongemaakt, opgemeten (alles was ruim binnen de tolleranties) weer in elkaar met juiste smeermiddel. Vijf minuten rijden en bij ongeveer de tiende keer remmen weer vast. Gelukkig beide keren genoeg ruimte en verder geen verkeer.
Remmen weggegooid en over op gewone vloeistofbediende klauwen.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
fab406
Posts: 31
Joined: 17 Mar 2016, 09:55

Re: Mijn auto's

Post by fab406 »

Tijdje geleden dat ik hier was.

De remklauwen van de 405 zijn uiteindelijk vervangen. Het bleek dat de klauwen van een 106 hetzelfde zijn dus die van de sloop gehaald en hij remt al een hele tijd zoals het hoort. Het gaat goed met de 405. Afgelopen weekend was er iemand die er interesse had maar (gelukkig) hij heeft hem niet gekocht. Tussendoor had ik een 306 XS erbij gekocht en het werd een beetje druk voor mijn deur. Dus de 405 stond en staat te koop maar hoeft niet weg, omdat de 306 inmiddels verkocht is en daardoor de noodzaak wat minder is :D

Verder is de 306 cabrio vervangen door een Megane cc. De 306 is in goede handen terecht gekomen. De nieuwe eigenaar heeft de puntjes op de I gezet waar ik nooit aan toe gekomen was of zin in had.

De coupé doet het ook nog steeds prima, de 206 en de 406 break zijn er ook nog.
Post Reply