Pagina 1 van 1

Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:00
door MeneerPeugeot
Na een lange periode van opstaan, vallen en weer doorgaan met mijn gezondheid
probeer ik de laatste weken de klussen die al 2 jaar liggen verder af te maken.
Wat ik al lang in de planning had staan was om de motorruimte van mijn cabriolet opnieuw in het wit te spuiten, Zo gezegd zo gedaan, 2 spuitbussen 2k lak op kleurnummer (EWP Blanc Banquise) laten maken
de gehele motorruimte kaalgemaakt, (motor eruit enz) in de epoxy gezet met een 2k epoxy grundierfuller (alles van spraymax 2k, geweldige spuitbussen, met kwalitatief zeer goede makkelijk verspuitbare 2 componentenlak) en afgelakt in kleur.

Dit is het resultaat tot dusverre,
Aangezien ik me eigenlijk al weer te veel belast heb qua werkzaamheden en ik tussen de migraine aanvallen door toch bezig wil blijven zal de lak waarschijnlijk maanden de tijd hebben om uit te harden nu.

plaatje bij het praatje.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:15
door MarcoPeus
Mooi gemaakt, een plaatje!

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:31
door MeneerPeugeot
Dank je wel Marco, :D

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:40
door aixpeugeot
ziet er netjes uit. begrijp alleen niet waarom je ff niet kopp kabel en teller kabel eruit neemt en dat beugeltje voor de slang van de verwarming.
niet te vergeten de zwarte rembekrachtiger plaat.

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:50
door Beeperhorrie
Strak hoor, en dan zit ik te emmeren in de tuin met kartonnen dozen en stukken plastic. Eigenlijk is mijn 205 ook toe aan een nieuwe laag verf maar dat zit er gewoon even niet in. De dorpels hebben wel afgelopen zomer een vers laagje gekregen (daar zie je wat aangewaaide stofjes ook niet zo).

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 21:00
door MeneerPeugeot
Beste Joos, dank je wel voor je terechte kritiek, ik ben het ergens wel met je eens mar het gaat zoals het gaat
de zwarte plaat van de rembekrachtiger heb ik express laten zitten daar ik deze mee wit gespoten wou hebben,
die heb ik twee jaar geleden nog geheel losgehad en met een nieuwe rubberpakking en loctite terug geplaatst
Daarbij heb ik weinig behoefte om me op de kop tussen de pedalen door te draaien om die m7 boutjes los te krijgen,
de isolatie die ertussen geduwd zit gaat 9 van de 10 keer kapot, ook heb ik die gele klemmetjes met het ster patroon die de isolatie vasthouden nog nooit heel los gekregen en nieuw te koop weet ik ze ook niet.

Het beugeltje ben ik wel met je eens, dat ben ik vergeten en om in een motorruimte die vers in de grondlak staat alsnog te gaan boren met al het boorgruis en dergelijke had ik geen behoefte meer aan.
Maar ik durf ook te zeggen dat deze motorruimte er nu strakker en roestvrijer bij staat als van de meeste 205jes die er nog rond rijden.
Heb de bril een aantal maanden geleden nogmaals losgehad en eenneiuwe van Arie Pronk teruggelast (dikker als origineel)
De kilometerteller kabel is er wel uit, dat is de gaskabel die ingetapet zit, ;)
Deze rubber zat dermate vast dat ik bang was om meer schade te maken met eruit halen als afplakken,
als de tape weg is zie je er niks meer van. Het hoeft ook geen concoursstaat te worden, als ik er zelf maar tevreden mee ben.
de cj heeft buitenom ook wel een paar deukjes en krassen en geheel overspuiten is iets wat bij lange na nog niet gaat gebeuren
______
Beste Ben, dank je wel. De garage heb ik een aantal jaren geleden gebouwd, die is 12x4m gemaakt van sandwichplaten.
Ben er achteraf gezien erg blij om dat ik toen doorgezet heb met bouwen, nu zou ik gezien mijn gezondheid een dergelijke bouwklus niet meer aandurven.

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 06 nov 2018, 21:29
door RogerSch
Paul mooi werk en doe rustig aan vanwege je gezondheid!

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 07 nov 2018, 12:33
door MeneerPeugeot
Beste Roger, dank je wel :D heb langzaam aan de zin terug gevonden om weer rustig aan verder te sleutelen,
heb lang op het punt gestaan om de cabrio weg te doen maar gezien ik
de grootste kostenposten wel gehad heb (heb hier voor iets meer als 1000 euro nieuwe onderdelen liggen ondertussen)
en het feit dat als ik de wagen in onderdelen had verkocht ik misschien de helft van deze investering
terug gezien zou hebben me doen besluiten om deze toch maar verder af te maken.
Motorblok is ondertussen geheel klaar, koppeling zit er al een tijdje in, evenals een nieuwe koppakking, distrubutieriem, waterpomp enz.
Heb zojuist de wiellagers mogen persen bij een garage hier in de buurt in de opgeknapte fusees aan de voorkant.
ook heb ik de supersport-schroefset voorzien van nieuwe toplagers en nieuwe rubbers gemonteerd
met de veerschotels die ik al iets meer als 2 jaar heb liggen.

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 07 nov 2018, 21:08
door MeneerPeugeot
Opgeknapt fusee met nieuwe skf wiellagers en borging
Afbeelding

Foto van de schroefset voorzijde met nieuwe toplagers en rubbers en opgeknapte veerschotels
(ondertussen stoffig van het liggen, moet ik nog even oppoetsen)
Afbeelding

Ook maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om nieuwe motorsteunen te plaatsen.
de rubber bij de accubak en de rubber bij de subframe u beugel zijn besteld maar nog niet binnen.
Afbeelding

Re: Mijn 1992er CJ en de werkzaamheden

Geplaatst: 07 nov 2018, 21:12
door MeneerPeugeot
fusees heb ik de lagers uitgehaald, elektrolytisch ontroest en daarna gelakt
met een laag zinkspray en daarna afgelakt met zilveren hammerite, ;)

idem voor de veerschotels die bovenop de schroefset zitten,
deze heb ik elektrolytisch ontroest en daarna met 2k rood gespoten
dit is wel al een hele tijd geleden gedaan 8-)
( deze schotels heb ik van Hugo kunnen overnemen, waarvoor mijn dank)