Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by sv605 »

Mooie collectie Leeuwinnen!

( vooral die 604's natuurlijk :D ;) )
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 20 May 2020, 01:09 leuke collectie 8-)
en nog een vijfje.
Ja Leuk hè, vorig voorjaar liep Paulla er 'tegen aan', het was liefde op het eerste gezicht :P .
En dit 'Super Cinq' Renaultje vijf, zoals wij hollanders het kennen is een GTR uitvoering.

Nooit van gehoord, is in Nederland onbekend. Doet het prima, ze is slechts drie en dertig lentes jong.
Goed voor de dingen in de buurt, een P604 start ik niet voor een ritje van tien minuten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

aan de grille te zien een fase1 r5.
ook het oude type r5 heb ik altijd leuk gevonden. ik had er eens twee van het oude type gekocht. een alpine turbo (kafrot) en een gewone (die was wel gaaf). en wilde dus alles ombouwen op die gewone, maar die heb ik nooit gekregen helaas vanwege kleine miscomminicatie onderling in het bedrijf waar ik de auto gekocht had. helaas later de alpine turbo weer verkocht en is gesloopt.
wel later heb ik een gtturbo gehad. dat was wel een leuk ding ja. maar was nog wel wat werk uiteindelijk aan, drijfstang tikte en kachelradiateur was lek. maar een ding weet ik wel, dat ding ging als de brandweer, leuker eigenlijk dan een 205 gti, maar oh zo gevoeling kwa techniek. de auto bestaat wel nog heb ik laatst een opgezocht.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

sv605 wrote: 20 May 2020, 22:23 Mooie collectie Leeuwinnen!

( vooral die 604's natuurlijk :D ;) )
Merci :P
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 21 May 2020, 00:35 Goed voor de dingen in de buurt, een P604 start ik niet voor een ritje van tien minuten.
La douce France is natuurlijk ook 'n machtig land om met je elegante 604 te bereizen.
Ben zelf telkens opnieuw verrukt over het zachte motor geluid; 't opgetogen gespin en gegrom als ze haar klauwen uitslaat ;)
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 21 May 2020, 04:25 aan de grille te zien een fase1 r5.
ook het oude type r5 heb ik altijd leuk gevonden. ik had er eens twee van het oude type gekocht. een alpine turbo (kafrot) en een gewone (die was wel gaaf). en wilde dus alles ombouwen op die gewone, maar die heb ik nooit gekregen helaas vanwege kleine miscomminicatie onderling in het bedrijf waar ik de auto gekocht had. helaas later de alpine turbo weer verkocht en is gesloopt.
wel later heb ik een gtturbo gehad. dat was wel een leuk ding ja. maar was nog wel wat werk uiteindelijk aan, drijfstang tikte en kachelradiateur was lek. maar een ding weet ik wel, dat ding ging als de brandweer, leuker eigenlijk dan een 205 gti, maar oh zo gevoeling kwa techniek. de auto bestaat wel nog heb ik laatst een opgezocht.
Ja Joos het is een leuk autootje. Veel schik van.
In Nederland is de Super Cinq (zo noemen de fransen het) GTR onbekent, is niet gevoerd.

Overigens lijkt het erop: het staat één- nul voor jou :P
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 23 May 2020, 12:51 La douce France is natuurlijk ook 'n machtig land om met je elegante 604 te bereizen.
Ben zelf telkens opnieuw verrukt over het zachte motor geluid; 't opgetogen gespin en gegrom als ze haar klauwen uitslaat ;)
Geniet er zoveel mogelijk van. En vertroetel de auto, dan gaat de P604 veel langer mee.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 23 May 2020, 23:59 Geniet er zoveel mogelijk van. En vertroetel de auto, dan gaat de P604 veel langer mee.
Dat dacht ik ook van m'n Saab 900, tot deze door iemand total loss werd gereden ;)
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 24 May 2020, 15:56
paull en paulla wrote: 23 May 2020, 23:59 Geniet er zoveel mogelijk van. En vertroetel de auto, dan gaat de P604 veel langer mee.
Dat dacht ik ook van m'n Saab 900, tot deze door iemand total loss werd gereden ;)
Tja, shit happens, maar reken daar niet op.
Als je geen onderhoud pleegt, wordt de kans op aanrijding ook niet kleiner, of groter :)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

inderdaad, morgen is weer een rit met de 604 voorzien vanuit Eindhoven naar de oude Hanzestad Zwolle. De volgende dag via Deventer en Zutphen naar Venlo.. en de dag daarop weer naar Eindhoven.. in elk geval dus ook lekker langgerekte kilometers toeren.. (hopelijk zonder shit) :)
Post Reply