Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote: 04 Jan 2021, 23:47 Pracht verhaal. Ik heb zo'n hondje gehad. Dwerg naakthondje met alleen wat stug nekhaar. Altijd koud en goed oppassen dat ze in de zomer niet verbrandde. Op haar 15e en laatste jaar kreeg ze ineens overal haar, een mooi grijs vachtje. Geen last meer van kou en geen last meer van de zon.

Image
Heel apart, de fokker van onze sfinxen heeft een naakthond uit Argentinië.
Maar daar heb ik geen foto van.
Het zijn zeldzame verschijningen en kunnen in de koude niet overleven.
Gezellig rijtje huisdieren, zo voor de haard. Het liefst liggen ze erin :)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

prachtige foto's. Geen idee over hoe oud ze kunnen worden, 10 en 15 jaar lijken me respectabele leeftijden te zijn voor deze risicogroepen. Het verlies zal er echter niet minder om zijn. Lees dat bij de Sphynx 'hypertrofische cardiomyopathie' voorkomt, een afwijking die ikzelf ook heb (kwetsbaar rasdier zullen we maar zeggen ;) ;) )..
https://klara.be/levenslessen-van-katten
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

paull en paulla wrote: 09 Jan 2021, 00:41....Odie was her name, Odiepoes :lol:
Schat van een kat. Tien is ze geworden, door acuut orgaanfalen tijdens een zomervakantie, met twee weken weg...
De (katte)belletjes waren nodig, Odie was dól op vogeltjes en muizen, die zijn er hier in overvloed aanwezig.
Ik vind het leuke beesten om te zien. Aan acuut orgaan falen zijn we er ook al een paar voortijdig kwijtgeraakt, een Birmaan en een Britse korthaar (die laatste had wel al tien jaar suikerziekte).

paull en paulla wrote: 09 Jan 2021, 12:08Heel apart, de fokker van onze sfinxen heeft een naakthond uit Argentinië.
Maar daar heb ik geen foto van.
Het zijn zeldzame verschijningen en kunnen in de koude niet overleven.
Gezellig rijtje huisdieren, zo voor de haard. Het liefst liggen ze erin :)
Als het zou kunnen zeker. Ik heb later een hekje geplaatst omdat af en toe het haar gewoon zat te schroeien - niet het lekkerste luchtje in huis.

peunormal wrote: 09 Jan 2021, 13:54 prachtige foto's. Geen idee over hoe oud ze kunnen worden, 10 en 15 jaar lijken me respectabele leeftijden te zijn voor deze risicogroepen. Het verlies zal er echter niet minder om zijn. Lees dat bij de Sphynx 'hypertrofische cardiomyopathie' voorkomt, een afwijking die ikzelf ook heb (kwetsbaar rasdier zullen we maar zeggen ;) ;) )..
https://klara.be/levenslessen-van-katten
Gelukkig leef je in deze tijd, vroeger zou je er een groter probleem mee hebben gehad. Met bijna 16 is ons blotertje ouder geworden dan de 11 á 12 die er kennelijk gemiddeld voor geldt. We zijn er ook genoeg kwijtgeraakt voor de verloopdatum.

We hebben jarenlang kleine hondjes opgevangen met gedragsproblemen. Mijn dochter was best een fanatiek volger van Ceasar Milan.
Vanwege de kleinte van ons huis heb ik ingestemd met heropvoeding van agressieve afstandshondjes zolang het maar klein grut zou zijn. Momenteel lopen er nog vijf rond. Allemaal op leeftijd en allemaal ex- agressieklantjes.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

paull en paulla wrote: 09 Jan 2021, 00:31 ja Joos, het was een originele aansluiting, zoals af fabriek geleverd.
Fabrieks gepruts. alles moet snel en efficiënt.
Corrosie dingetje, tijd helpt natuurlijk enthousiast mee :P .
Auto's worden gebouwd voor de eerste eigenaar.
En niet om eeuwig mee te kunnen. Oneigenlijk gebruik dus.
Eigenlijk...

O nee, je hebt gelijk. Maar dat geldt ook voor onze wasmachine die ook al tegen de dertig jaar loopt en mijn analoge camera's die ik ook nog regelmatig inzet. Ik ben gek op oneigenlijk gebruik, wat de fabrikanten er ook van vinden.

Toch kom je van tijd tot tijd ook wel tegen dat fabrikanten er 'iets' aan doen om dat misbruik tegen te gaan. Ik heb een setje van tien identieke HP laptops die allen na vier jaar beeldkaart problemen kregen (binnen twee maanden van de eerste tot de laatste).
Dit was een setje wat ik zelf ooit voor het werk had aangeschaft. Sommige hadden in die vier jaar meer dan 3000 uur gedraaid, anderen minder dan 200 uur. Maakte geen verschil voor het uitvallen van de beeldkaart. Ook het wel of niet gekregen hebben van updates was bepalend want er zaten er bij die bij die al twee jaar geen updates hadden gehad (en ook niet met internet verbonden tussendoor) die ook de zelfde problemen kregen.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 09 Jan 2021, 13:54 prachtige foto's. Geen idee over hoe oud ze kunnen worden, 10 en 15 jaar lijken me respectabele leeftijden te zijn voor deze risicogroepen. Het verlies zal er echter niet minder om zijn. Lees dat bij de Sphynx 'hypertrofische cardiomyopathie' voorkomt, een afwijking die ikzelf ook heb (kwetsbaar rasdier zullen we maar zeggen ;) ;) )..
https://klara.be/levenslessen-van-katten
;) Het goede nieuws is, we hebben allemaal wel wat. Zolang het niet direct levens bedreigend is, is er ook mee te leven.
Carpe diem, pluk de dag...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote: 09 Jan 2021, 21:53
paull en paulla wrote: 09 Jan 2021, 00:31 ja Joos, het was een originele aansluiting, zoals af fabriek geleverd.
Fabrieks gepruts. alles moet snel en efficiënt.
Corrosie dingetje, tijd helpt natuurlijk enthousiast mee :P .
Auto's worden gebouwd voor de eerste eigenaar.
En niet om eeuwig mee te kunnen. Oneigenlijk gebruik dus.
Eigenlijk...

O nee, je hebt gelijk. Maar dat geldt ook voor onze wasmachine die ook al tegen de dertig jaar loopt en mijn analoge camera's die ik ook nog regelmatig inzet. Ik ben gek op oneigenlijk gebruik, wat de fabrikanten er ook van vinden.

Toch kom je van tijd tot tijd ook wel tegen dat fabrikanten er 'iets' aan doen om dat misbruik tegen te gaan. Ik heb een setje van tien identieke HP laptops die allen na vier jaar beeldkaart problemen kregen (binnen twee maanden van de eerste tot de laatste).
Dit was een setje wat ik zelf ooit voor het werk had aangeschaft. Sommige hadden in die vier jaar meer dan 3000 uur gedraaid, anderen minder dan 200 uur. Maakte geen verschil voor het uitvallen van de beeldkaart. Ook het wel of niet gekregen hebben van updates was bepalend want er zaten er bij die bij die al twee jaar geen updates hadden gehad (en ook niet met internet verbonden tussendoor) die ook de zelfde problemen kregen.
Tegenwoordig is de 'MTBF', Mean Time Between Failure (de gemiddelde tijd tussen het optreden van fouten), scherp te ontwerpen.
En dat gebeurt dan ook, niet leverbare delen, of juist extreem kostbare (onder)delen.
Zowel in de mechanika, als in de elektronica.
Een bijzonder geval is de sof(t)ware, er lopen tellers mee en zetten dingen stil, of leveren een foutcode.
B.v. de ABS-computer bij Mercedes, op een geven moment, na een van te voren geprogrammeerd aantal remmen gebruik, licht het ABS-lampje op.
En is het tijd voor service onderhoud.
En dat is de gehele ABS module met software vernieuwen. En dat is geen garantie :roll:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Bart-Peugeot »

Nooit van gehoord. Kennis rijdt een Vito. Iedere 4 jaar een nieuwe, dan staat er 500.000 km op (ja echt). Gaat vrijwel niets stuk.
Misschien ligt dat aan de 3 jaar extra garantie? (dus 5 jaar totaal)

In bezit van een 308 en 504.
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Bart-Peugeot wrote: 11 Jan 2021, 00:16 Nooit van gehoord. Kennis rijdt een Vito. Iedere 4 jaar een nieuwe, dan staat er 500.000 km op (ja echt). Gaat vrijwel niets stuk.
Misschien ligt dat aan de 3 jaar extra garantie? (dus 5 jaar totaal) Image
Dag Bart, ik ken dit ABS- verhaal van Mercedes S klasse gebruikers, van andere types weet ik niet van.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Bart-Peugeot »

Geen S-klasse rijden dus.
In bezit van een 308 en 504.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

Vandaag voor het eerst van mijn leven met een 604 gereden. De auto stond in een garage in de weg en moest naar een opslagloods omdat de Duitse eigenaar hem niet kan komen ophalen.
Dat viel me niet tegen. Het uiterlijk van de 604 vind ik wat te anoniem, maar wat een heerlijk rij-ijzer. Van Almere naar Apeldoorn, niet de wereld maar toch wel een lekker stuk om (binnendoor) met zo'n bak te rijden. Hoewel rijden? et heeft bijna iets Amerikaans-achtig. Heerlijke vering, lekkere automaat, en soepele motor. Als deze tzt naar Duitsland gebracht moet worden houd ik me aanbevolen en dat heb ik ook bij de garage aangegeven.
Terugrit met een vrij nieuwe Prius (gaap).


Plaatje heb ik niet; helaas geen camera bij me.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply