Koppeling 405 1.6 Hulpgeroep

Technische onderwerpen aangaande aandrijving, sturen en remmen
Post Reply
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Koppeling 405 1.6 Hulpgeroep

Post by Beeperhorrie »

De koppeling van de 405 is rap slechter geworden. Momenteel rijd ik niet meer met de auto maar het is wel de bedoeling dat hij het weer gaat doen.

Mijn dilemma:
Tot voor kort knutselde ik voor dit soort dingen samen met een gepensioneerde familie vriend. Hij heeft echter onlangs een lichte beroerte gehad en kan zich niet meer verduidelijken en fysiek is het ook allemaal revalideren.
Qua klus is dit verder dan ik zelf ooit heb gedaan, het omwisselen van de bak van de 205 is ook bij hem gebeurd en die auto heeft dermate veel meer ruimte onder de kap dat dit goed te verzien was.

Wat ik zoek:
Omdat ik dit met soort dingen ook zelf wil kunnen meeklussen zoek ik nu dus iemand die:
1. de ruimte heeft om de auto te behandelen
2. de kennis heeft om de versnellingsbak los te halen
3. zin heeft om mij daar ook bij te hebben en mee te laten werken
- Natuurlijk niet voor niets, dat spreekt voor zich. Helaas kan ik momenteel geen gewone garage betalen door het kwijtraken van het grootse deel van mijn baan anders was het al gerepareerd.

Afstand is geen probleem (hoewel ik niet naar midden Frankrijk ervoor ga rijden want dat red de koppeling zeker niet).
Tijd is ook geen probleem (als het moet kan ik midden in de nacht) dat is dan weer een voordeel van nog maar één dag werk hebben (wel zo'n beetje het enige voordeel).
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Koppeling 405 1.6 Hulpgeroep

Post by Tuuur »

Ik kan je helaas daarbij niet helpen, maar wens je succes met zoeken!
Die 405 verdient het zeker nog langer op de weg te blijven.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Koppeling 405 1.6 Hulpgeroep

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote: 10 Jan 2022, 22:23 De koppeling van de 405 is rap slechter geworden. Momenteel rijd ik niet meer met de auto maar het is wel de bedoeling dat hij het weer gaat doen.

Mijn dilemma:
Tot voor kort knutselde ik voor dit soort dingen samen met een gepensioneerde familie vriend.
Afstand is geen probleem (hoewel ik niet naar midden Frankrijk ervoor ga rijden want dat red de koppeling zeker niet).
Tijd is ook geen probleem (als het moet kan ik midden in de nacht) dat is dan weer een voordeel van nog maar één dag werk hebben (wel zo'n beetje het enige voordeel).
Op dit prachtige forum zijn een aantal 'leden'/ aangeslotenen aktief, welke als de tijd ervoor toelaat, een helpende hand kan bieden.

Een tijdje terug is Ruit ook erg goed uit de brand geholpen.
Ikzelf woon nu 'aan de andere kant van de wereld' en tot nu toe heb ik iedere auto met een versleten koppeling omgebouwd tot automaat.
Kost net so veel tijd, maar zal wel als vloeken in de (Peugeot puristenkerk) beschouwd worden.

Voor de geroutineerde automonteur een ***klusje.
Geef niet op, ga vast opzoek naar de benodigde materialen, dan Ben :) je vast opweg :D.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Koppeling 405 1.6 Hulpgeroep

Post by 304 Friesland »

Het kan eventueel bij mij ,ik heb uiteraard zat ervaring en gebruikt spul liggen voor als het uit de hand loopt of verkeerde onderdelen .
Mijn schuur is ook niet groot maar wel een simpele brug en takel met loopkat er boven wat een heel stuk gemak met zich mee brengt tijdens het sleutelen .
Jij woont in Almere toch ,is net geen 100 km en uurtje rijden.
Ik bied het aan , uiteraard niet voor niks maar als hobby ook niet het meeste en toch over het algemeen snel klaar daar het ik nog nooit klachten over gehad integendeel .
Denk er maar over na en dan zien we wel.
Post Reply