Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

de auto liep niet meer benzine door het staan en/of roest in de tank en leidingen. ben er eens aan begonnen om er lpg in te leggen. loopt inmiddels wel op lpg maar niet niet helemaal klaar. moet eigenlijk nog een goede mixer hebben. heb er nu een van mercedes maar de aansluiting zit niet zoals ik dat graag had.
voor de apk moet de uitlaat dicht worden gemaakt. paar nieuwe remblokken en misschien nog een klein beetje laswerk. en uiteraard nog lpg keuren want er moet wel lpg op kenteken staan. uitlaat is wel nog te lassen maar dan moet de middenpot er wel onder uit. laaste pot begint ook. dus ook platen op lassen.
en achteren rubbertjes van de remklauwen vernieuwen, maar dat is niet apk. gangbaar zijn ze weer nu.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Joos,
Roest in leidingen en tank is benzineresidue, bezinksel. Foto's van gemaakt.
De vluchtige bestanddelen verdampen, de zwaardere bestanddelen zetten zich af in de tank, pomp, leidingen en injektie/ carburateur als geheel.
Met als gevolg dat als je deze brandstof gebruikt om te starten, alles vestopt met vuil, brandstof vervuiling.
Dat levert een enorme klus op, om alles weer te reinigen en bruikbaar te maken.
Bovendien 'verzuurt' de brandstof en tast stalen onderdelen, zoals vlotter of pomp en andere delen van de brandstofvoorziening aan.
Vlotters lossen kompleet op. Heb ik een aardige foto van gemaakt (!).
In Nederland kun je een voertuig op alleen LPG door de APK keuring loodsen.
In Frankrijk is de hoofdbrandstof bij LPG altijd benzine. En wordt uitsluitend op benzine op CO getest. Als de auto niet op benzine kan lopen, ben je er klaar mee, geen kans op CT goedkeuring.
LPG wordt op werking en lekkage getest, niet op CO- gehalte. In Nederland wel, max 1,59 %, hoger is al afkeur.
Een andere interpretatie van EU-wetgeving.
Rubberen hoesjes is wel slim om te vervangen, anders open de remzuigers door vocht en vuil vast. En dat levert weer extra werk op, schade waarschijnlijk ook aan de remzuigers.
Niet te lang stil zetten, anders stapelt de werkzaamheden zich alsmaar verder op.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

dat had je al laatst een keer verteld dat ze in frankrijk alleen benzine keuren met de lpg
ik heb vandaag een van mijn peugeot's gekeurd die ergens langs de kugelfischer lekt. benzine relais eruit en op2 op het keuringsrapport weer laten zetten. helaas weer niet aan toegekomen om er even een paar o ringetjes te vernieuwen.

maar wat me ook nog zo even weer invalt (door de apk vandaag). de 604 lekt aan het stuurding olie (met die 4 leidingen). dus dat word nog een probleempje erbij. toch maar eens op zoek gaan oplossingen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Joos,
Bekend probleem, door de jaren heen. De eerste dertig jaar heb je er geen last van, het wordt door corrosie van de ronselas veroorzaakt.
Deze poetst daardoor de oliekeerring stuk. en dan zijn 'de rapen gaar'. Geldt ook voor de remdrukregelaar.
Als de ronselas te gecorrodeerd is om glad te polijsten, in een boormachine b.v., dan kun je bij een draaibedrijf een roestvast bus laten plaatsen.
Ik heb er vier laten doen, naar tevredenheid. Ook hebben ze busjes gedraaid van brons, voor de remdrukverdeler, deze corroderen ook.
De originele busjes zijn van aluminium met dun laagje hard materiaal. En dat gaat ook stuk met lekkage tot gevolg.
De keerringen zijn ook nog leverbaar. De Peugeot revisie keerringen passen niet, voor geen enkel kleppenhuis, welke ik onderhanden gehad heb. Van '79 t/m '85. Ook Teal Max setjes hebben niet de goede maten. In de handel is wel de goede maten te koop.
Ook voor de remdrukverdeler is nog een setje leverbaar. Om het kleppenhuis van het stuurhuis te reviseren, moet het geheel wel onder de auto vandaan. Dat is wel een klusje.
Attachments
IMG_3079.jpg
IMG_3079.jpg (183.66 KiB) Viewed 957 times
IMG_3081.jpg
IMG_3081.jpg (218.31 KiB) Viewed 957 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Alweer een leuk uitstapje meegemaakt.
En ook dit keer zijn wij de enige P604 rijder.
Veel prachtige klassiekers zijn te bewonderen, met vaak opvallend veel Renault Caravelle's, vaak wel drie stuks, alle cabrio, hier nu niet op dit praatje.
Attachments
IMG_3678.jpg
IMG_3678.jpg (145.57 KiB) Viewed 917 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,het is wel jammer dat er maar een Peugeot 604 is, er zijn volgens mij toch meer 604 rijders in frankrijk,nederland is weer een 604 rijker geworden, 604 komt uit Belgie, en die jonge woont hier een kwartier bij mij van daan, ik heb hem alleen nog niet in levende lijve gezien, de 604 bedoel ik, die jonge is al een paar keer bij mij geweest, gezellig gekletst onder een genot van een kop koffie, hij wilde van alles weten van de 604, Onder tussen twee waterpompen kunnen kopen op Ebay, ben er weer blij mee, en ook nog een dynamo gekocht, met een Externe regelaar, ze liggen niet voor het oprapen hier in Nederland, maar ben er weer blij mee,andere interne dynamo,s heb ik genoeg, wil namelijk de Sl zo Orgineel mogelijk houden, hoe is het verder daar met jullie, nog altijd druk zeker, en wat ben je aan het doen? groetjes vanuit hier willy.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy

Er zijn er in de Vendée meer, laatst één mogen ontmoeten. En deze eigenaar kent er nog twee met een P604.
We gaan deze vast nog een keer ontmoeten.
Goed zeg, dat je nog steeds onderdelen kunt vinden en scoren.
Hier gaat het goed met ons. Een schroeiend hete zomer ervaren, weken van veertig en meer graden.
In deze temperaturen is ons dak, de houten kap met isoleerdende bedekking vervangen. Voordeel: geen neerslag ;) .
En de buitenmuren voorzien van vijftien cm isolatie en gestuukt.
Tussendoor onze lichtblauwe Ti '79 5bak onderhanden genomen, uitlaat van voor tot achter vernieuwd, alle filters en sapjes gedaan.
En wat bodemwerk, alleen wat vliegroest, hersteld. En een paar injektoren vervangen plus de warmloopregelaar gereinigd.
En nog wat kleinigheid, o.a. smeernippels met vet bijgevuld.
Klein werk gedaan aan de motorfiets, vandaag de tijd kunnen vinden voor een kleine proefrit.
Even het luie zweet eruit waaien ;) .
Voor dit jaar staan er nog een paar flinke klussen 'op de rol'.
Daarna zien we wel weer, groet uit nog steeds mooi nazomers weer in de Vendée.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Tijd voor een zonnige en vrolijke plaat , een lokale bijeenkomst in de zomer:
Attachments
IMG_3277-1.jpg
IMG_3277-1.jpg (96.14 KiB) Viewed 750 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Op een zonnige, afgelopen zaterdag.
Zomaar een lokaal straatbeeld...
Attachments
IMG_3718-1.jpg
IMG_3718-1.jpg (143.64 KiB) Viewed 590 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hallo daar,weer een mooi plaatje op een zonnige zaterdag, een BX zie je hier bijna niet meer, een eentje zie je nog wel eens,van de zomer nog een aantal gezien, je kunt ze huren en achter elkaar aan rijden in een toertocht. een vraagje aan jou Paull ik zoek de plaat, een soort pakking papier wat onder het inlaat spruitstuk van een p604 sl zit, en weer boven het y stuk zit, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ben al een tijd aan het zoeken op het internet, maar kan niks vinden, het peugeot nummer is 0348-27,ben nog niet op de peugeot club geweest, hoop dat ze hem hebben,of wat gebruik jij er voor, of je hebt hem nog niet hoeven te vervangen, ben nu met het blok bezig om hem helemaal schoon te maken van boven tot onder, tussen de twee banken in, staat koelvloeistof,en heb ook al gezien waar het vandaan komt, wil alles na lopen en ook de kleine slangen van de koelvloeistof zijn hard, en ook de andere slangen, zoals benzine slangen, het is wel makkelijk werken nu het blok er uit is, dus alles vervangen, op het internet zoek ik ook bij renault a 310 v6, zelfde blokken, en de meeste slangen op het blok zijn het zelfde, ik hou je op de hoogte, groetjes vanuit hier.
Post Reply