Orin_de_Droog wrote:Hallo medeliefhebbers,
Even voorstellen:
Ik ben Orin, momenteel 20jaar. Ik heb al van jongs af aan een Peugeot kriebel gehad die nooit is weggegaan
Mijn vader is o.a. in het bezit geweest van een 405, 307sw en een 406sw echt nooit problemen mee gehad op wat onderhoud na. Met deze auto's ben ik het meest opgegroeit, ook vakantie met de caravan was altijd erg leuk met deze Peugeots, het gaf me altijd een volmaakt gevoel om mee te rijden.
De liefde voor de Peugeot 205 begon allemaal met de GTi uitvoering, toen ik die eenmaal had gezien was ik HELEMAAL verkocht, ik wou niks anders meer dan een rode 1.9GTi met dakraam. (Dat is nog steeds wel zo ). Ik heb Marktplaats, autoscout24 ect allemaal heel lang gevolgd om een GTi te kunnen vinden, maar bij de tijd dat ik mijn rijbewijs had waren alle betaalbare GTi's weg die ik had gespot. Alle GTi's die ik nu tegen kom zijn super duur, maar zeker nog wel iets voor op mijn verlanglijstje.
Verlanglijstje:
- Peugeot 205 1.9 GTi met dakraam
- Peugeot 505 GTI V6
- VW Golf MK1 (mocht ik tijd en geld over hebben)
Als volgt een paar foto's van mijn Génération:
De allereerste foto die ik van haar heb gemaakt, opgehaalt uit Rotterdam en 130KM terug mee naar huis gereden.
Spatlapjes van de sloop gevonden, opnieuw een wit likje verf erover en weer helemaal netjes, en het interieur ook weer helemaal schoon gemaakt!
Originele showroom folder van de 205 Génération op de hoedenplank.
Zo staat ze er tegenwordig bij.
Nieuw dashboard erin.
__________________________________
To-do list/plannen:
- Koppeling vervangen
- Kleppen stellen
- Klepseals?
- Kofferbakslot rubber vervangen
- Strippen, volledig schoonmaken
- Overige roest plekjes aanpakken
- "Je voelt je lekkerder in een Peugeot" sticker plaatsen
- Achterruitverwarming repareren/vervangen
Meer foto's volgen nog wel!
Mvg, Orin.
Orin_de_Droog wrote:Vervolg uit het oude topic; de motorswap!
Een paar fotootjes weer voor de sfeer; ik heb er weinig genomen tijdens de werkzaamheden omdat ik heel erg lekker door heb kunnen werken, de hele swap was gewoon lekker gegaan zonder enige tegen slag.
Uiteindelijk bleek wel dat de koppeling binnenkort vervangen moet worden, en dat is nogal een klusje om het zelf te doen.
Het motorblok afgeleverd op de werkplaats in Heerhugowaard
De 205 per hulpwagen onderweg naar de garage
Het blok zag er vrij goed uit al zeg ik het zelf
Distrubitie nog in orde en netjes
Helaas de klepseals wat minder
De lege motorruimte van onder
En vrij gauw was de dame weer onderweg naar huis toe met verse bakolie, motorolie, oliefilter, koelvloeistof en een nieuwe distrubitie. Hopenlijk krijg ik binnenkort lekker de tijd om even de koppeling te doen!
To gauw!
Mvg, Orin.
MeneerPeugeot wrote:Beste Orin, Schitterend om te zien, de motor ziet er idd nog erg netjes uit,
De klepseals zijn zo te lezen ook vervangen Top! bezig.
Lijkt me dat er weer vele probleemloze kilometers gaan volgen met deze leeuw
Vindt de folder op de hoedenplank wel een zeer leuke en originele toevoeging
Mijn complimenten voor deze erg nette 205
Groeten van Paul
Harrie wrote:mooi zo'n nette TU motor. Kun je weer jááren vooruit.
Goed aangepakt, dat verdiend deze mooie 205
MarcoPeus wrote:Goeie aanpak Orin, Vraag: heb je de koppeling niet meteen gedaan toen het nieuwe blok er nog niet in lag? Had je veel werk en tijd bespaard.
Orin_de_Droog wrote:Had ik achteraf wel moeten doen Marco, maar geld speelde helaas ook een rol... Eerst had ik al geen geld om een nieuwe koppelingset aan te schaffen, en dacht ik ook dat de koppeling nog redelijk zou zijn omdat de dame nog prima schakelde. Achteraf toch een fout gemaakt met de inschatting, en is het wel dergelijk aan vervanging toe. Nou had ik nog de optie om een koppelingsset af te halen bij de locale auto onderdelen specialist, maar dat zou me ook een extra dag bij de garage kostten.
Dus vandaar de beslissing om het op een ander tijdstip te doen.
Mvg, Orin.
Jineuf wrote:Orin_de_Droog wrote: Helaas de klepseals wat minder
, Orin.
Orin, mooi werk man zo geniet je langer van je auto.
Ik wil niet gaan zeuren ( daar is het andere forum voor) maar kijken we hier niet op de klepgeleider in de uitlaat? Dus niet op de klepseal van rubber die bovenop de geleider zit , onder het kleppendeksel?
Groet Wirtjo
Orin_de_Droog wrote:Klopt! Maar die olie kleur op de steel komt door de veroudering van de klepseal... Vandaar dus de uitspraak
Jineuf wrote:Ik snap em!Orin_de_Droog wrote:Klopt! Maar die olie kleur op de steel komt door de veroudering van de klepseal... Vandaar dus de uitspraak
Orin_de_Droog wrote:Geweldig nieuws! De trilling in de toerenteller is verholpen! Het schijnt dat er twee tellers zijn geleverd bij de 1.4 XS, ik heb beide in mijn handen gehad en ze hebben verschillende printplaten aan de achterzijde... Nu heb ik dus de teller omgewisseld en is het probleem verholpen!
Ik weer super blij, rijd een stuk rustiger zo!
Mede dat ik nu de 60.000KM heb aangetikt ookal zegt dat niet veel met een andere motor erin
Mvg, Orin.
Harrie wrote:dat is goed en erg leuk nieuws, Orin
dat wordt éxtra genieten van je leuke 205.