Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by MeneerPeugeot »

RogerSch wrote:Omdat een enkel forumlid zo'n 21 :shock: auto's van het PSA concern in zijn bezit heeft en dit geluk helaas niet voor iedereen is weggelegd stel ik voor om in topic aan te geven welke auto's je van het PSA concern in je bezit zou willen hebben.
Mijn aftrap:
Peugeot 205 CTI (die heb ik al gelukkig)
Peugeot 205 Griffe
Peugeot 205 Roland Garros
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio..
Peugeot 309 SR
Peugeot 309 Goodwood
Peugeot 405 Le Mans
Peugeot 405 Break Roland Garros
Peugeot 306 Roland Garros (Phase 1!) in 5 deurs uitvoering [Ja ja je kunt nooit genoeg Roland Garros uitvoeringen hebben)
Peugeot 504 Cabrio
Talbot Matra Murena 2.2
Peugeot 206 CC
Peugeot 308 GTI By Peugeot Sport (270 pk uitvoering)
DS5 Business Edition

15 stuks maar.. Zo gulzig ben ik dus niet...

O ja en nog eentje die niet aan bovenstaande regels voldoet: Renault Avantime
Breeze wrote:Een 406 Cabrio is voldoende voor mij (wist niet eens dat die bestond)

Image

Maar de Coupé is ook goed genoeg. Wel allemaal met de ES9 J4S V6 en manuelle uiteraard.

Image

Adri
RogerSch wrote:Ook een mooie auto
ruit'48 wrote:Dat is voor mij heel eenvoudig daar hoef ik geen seconde over na te denken, la voilà ;)

Image
Tuuur wrote:Mijn lijstje! (als er niks bij staat, dan bedoel ik: alle versies :mrgreen: )

Peugeot:

402
302
403
203

201
301
401
601
204 break, cabrio en coupé
304 break, cabrio en coupé
404
504
205
306 break
406 coupé

Citroën:
ID/DS
Traction 7 / 11 / 15/six
AC4
HY
Méhari
XM
2CV
Dyane
Ami
MarcoPeus wrote:Da's een hele moeilijke:

104 ZS, ik heb een SL en GL6
204 cabriolet-coupe-sedan, sedan heb ik
304 cabriolet-coupe-sedan
404 cabriolet-coupe-sedan, sedan heb ik
504 cabriolet-coupe-sedan
604 V6Ti, hebbes
605 SV24, weet ik te staan
302/402
403 cabriolet, onbetaalbaar
205 Rally/Gentry/GTi1.9/Turbo16, laatste onbetaalbaar
309 GTi16, zeldzaam, Heb zelf een GT, een van de 3 oudste van NL
405 Mi/T16, net zo zeldzaam
406 V6SVE, zeldzaam
407 V6 Feline,
607 heb ik gehad, GEEN succes geweest, afgezoren
505 Turbo/V6, zelf heb ik een STi automaat met US spec

Ik ben aardig op weg. Ooit, lang geleden, heb ik een lijstje gemaakt van de Peugeots die ik graag wilde hebben. Dat waren er toen 24.

De Citroëns:
DS23 hydraulique
DS cabriolet
SM
M35
Traction 15CV
CX Prestige
GS Birotor

Ik ben verder ook nog een liefhebber van anders Frans spul:
Alpine A110 of A310
R 8/10
Avantime of Vel Satis

Maar ook een MVS Venturi zou me kunnen bekoren of een Delage of Delahaye uit vervlogen tijden. Helaas onbereikbaar vrees ik maar dromen kunnen ook mooi zijn.

Naast Franse automobielen kan ik ook erotische gevoelens krijgen bij Italiaanse auto's maar als ik daar aan ga beginnen verslijt ik mijn toetsenbord :mrgreen:
Martijn wrote:Tsja... Ik heb er al 17 maar er blijft nog wel wat te wensen over. Allereerst een
504 ti
504 coupe v6ti 1982/83
404 coupe
402 legere
205 t16 serie 200
601
604 heuliez
204 cabriolet
104 zs of sl
305 s 1e type
405 t16
504 cabrio serie 2
306 gentry
607 phase 2 V6
407 coupe feline
306 gti-6
Rcz-R
MarcoPeus wrote:Ow ja, die 601 was ik vergeten, en die Heuliez ook........ en een 406 coupe........ Ik zie 't al, mijn bankrekening en garage zijn veel te klein. Ik moet gaan verhuizen :mrgreen:
Martijn wrote:
MarcoPeus wrote:Ow ja, die 601 was ik vergeten, en die Heuliez ook........ en een 406 coupe........ Ik zie 't al, mijn bankrekening en garage zijn veel te klein. Ik moet gaan verhuizen :mrgreen:
Had weinig gescheeld of er had vorige maand een heuliez in de collectie gestaan. Maar ja zo gaan dingen soms. Volgende week komt m'n 406 coupe dan eindelijk
MeneerPeugeot wrote:Ik zie hier erg mooie lijstjes voorbij komen.
Vergeleken met sommige ben ik momenteel maar klein peugeot-bezitter.

Mijn lijstje wat ik allemaal zou willen hebben:

205 Cabriolet in alle kleuren en uitvoeringen 1tje :D
205 GTI 1.6 fase 1 wit
309 GTI 16V wit 5drs
405 T16 in wit
405 MI16 fase 2 in wit
106 Rallye fase 1 wit natuurlijk ;)
Saxo 1.6 16V in wit
104 ZS ongeacht de kleuren, erg leuke autotje,s 8-)
Een knalgele Talbot Samba Cabriolet met xy8-motor

Een Citroen Traction Avant in wit
Citroen BX TC4
Citroen BX Digit
Citroen Visa met 2cilinder en varkensneusje 8-)
en nog zoveel meer...
MarcoPeus wrote:Jaaaa Paul, dat zijn de betere automobielen, de lijst wordt steeds langer en uitgebreider. Trouwens, een ZS 104 is alleen leverbaar geweest in antraciet zwart met rode bies als ik het goed heb.
Martijn wrote:
MarcoPeus wrote:Jaaaa Paul, dat zijn de betere automobielen, de lijst wordt steeds langer en uitgebreider. Trouwens, een ZS 104 is alleen leverbaar geweest in antraciet zwart met rode bies als ik het goed heb.
Nee dat was de ZS2.. een opgepepte versie van de ZS. Zeldzaam & begeerlijk !
MarcoPeus wrote:Ow OK, dan had ik t bij t verkeerde eind. Thx voor de extra info.
MarcoPeus wrote:Ow, ik wil in mijn lijstje eigenlijk ook wel een Phase 1 309 GTi plaatsen met die grote spoiler.
Steven wrote:Leuk topic! Ben momenteel uiterst tevreden met mijn 205'jes en heb nu eigenlijk geen enkele behoefte de collectie uit te breiden. Maar goed, het is altijd goed om bepaalde wensen te koesteren. Daarvoor een lijstje:

Peugeot 204 Berline
Tja, toch een Berline. Hoewel ik een cabriolet ontzettend gaaf vind, vind ik de Berline completer en praktischer. Wat een sympathieke en charmante uitstraling heeft dit autootje toch. Als ik dan ooit nog een keertje een klassieker ga kopen zou ik als eerste het aanbod van deze voiture nader onder de loep nemen.

Talbot Matra Murena 2.2
Aan de Matra Murena heb ik ontzettend leuke herinneringen overgehouden. Samen met twee vrienden al meerdere malen aan een klassiekerrit deelgenomen met deze fantastische auto. En daar is 'ie met z'n drie stoelen voorin uiteraard bijzonder goed voor geschikt. Prettig vermogen en een fantastische uitstraling. Het exterieur is niet tijdloos, maar refereert onmiskenbaar terug aan de jaren '80. Om het verhaal af te maken zou ik zelf gaan voor een beige exemplaar met dito interieur.

En ja, geen PSA, maar ik zou er wel wat voor voelen om ooit een Simca 1100 in bezit te hebben. Maar dat is hier dan weer off-topic! ;)
404noir wrote:504 coupe V6 handbak, schuifdak, leder. Liefst in een ouderwetse kleur zoals bruin metallic of groen metallic.
CX turbo2 met schuifdak
403 berline , zwart, schuifdak
505 turbo injection, leder, schuifdak
2CV6 oranje-witte (Dolly??) uitvoering

ik kan nog wel enkele andere modellen noemen maar die zijn voor mij toch onbetaalbaar (en vaak ook onvindbaar) zoals een 403 cabrio, 403 Darl'Mat , DS Chapron, SM
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by MeneerPeugeot »

403 Friesland wrote:Een 201 dockters coupe ,dat lijkt me nog wel een keer wat en natuurlijk een 403 cabrio maar ik heb genoeg waar ik ook tevreden mee ben.
In de toekomst komt er waarschijnlijk wel een Renault Goelette bij een r2086 of zo iets.
Pick up weer weg en dit er voor in de plaats.
Deze zijn in Frankrijk nog goed betaalbaar dus ook haalbaar.
En Marco ,een betaalbare Vel satis heb ik nog wel voor je , voor iets minder dan 1000 euro wel met technisch werk uiteraard dan he.
404noir wrote:ja, die bedoel ik, ik vind dat een erg leuke zomer auto. Lekker het dak helemaal open en zonder haast over provinciale wegen tuffen.
MarcoPeus wrote:Nou Hans, het moet dan wel een 3.5 V6 automaat zijn in initiale uitvoering maar ik heb me eigenlijk voorgenomen om geen niet-Peugeot meer te rijden privé en zakelijk. Hoogstens iets voor de handel maar dat is een Vel Satis niet. Zeer incourant helaas.
404noir wrote:ik heb er 1x in meegereden. Unieke auto! En die deurscharnieren zijn een engineering work of art, echt heel mooi/complex.
Harrie wrote:
Steven wrote:<..............>Talbot Matra Murena 2.2
Aan de Matra Murena heb ik ontzettend leuke herinneringen overgehouden. Samen met twee vrienden al meerdere malen aan een klassiekerrit deelgenomen met deze fantastische auto. En daar is 'ie met z'n drie stoelen voorin uiteraard bijzonder goed voor geschikt. Prettig vermogen en een fantastische uitstraling. Het exterieur is niet tijdloos, maar refereert onmiskenbaar terug aan de jaren '80. Om het verhaal af te maken zou ik zelf gaan voor een beige exemplaar met dito interieur.

En ja, geen PSA, maar ik zou er wel wat voor voelen om ooit een Simca 1100 in bezit te hebben. Maar dat is hier dan weer off-topic! ;)
Een Talbot Matra Murena ( en ook de Bagheera's ) waren altijd favoriet bij mij, dus +1.
Bagheera 1 is wat sober en kaal, wel érg leuk en exclusief, een X is het ultieme. Maar vind er eens 1 die geen polyesterschade heeft ? Niet dus.
Dan maar een Murena ! Geweldig ! Verzinkt stalen chassis en dan een 2.2. er in, subliem.
Ik weet er een te staan, volledig gedemonteerd en gestopt restauratieproject... Auw, dat jeukt ! :D

Een Simca 1100 is erg leuk, maar oh wat konden die roesten, oftewel: vind eens een goede ? bijna niet te doen of je moet een dikke portemonnee hebben...
grt, Harrie
RogerSch wrote:Dat is toevallig Harrie. Op de Interclassics Beurs 2016 in Maastricht stonden extreem weinig Franse auto's echter wel een Matra Murena en een Simca 1100. :mrgreen:
MarcoPeus wrote:Dat is helaas normaal op ICTM MECC. HEEL veel duitsche meuk, net zoals op de beurs in Essen.
svanderplas wrote:aangezien ik al mi16 heb gereden en t16 heb en 205 cti heb gereden

staat op t lijstje een J7 camper
j5 auto ambulance
en een 404 pick up mag maar t mag ook een 201 zijn
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2233
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by Beeperhorrie »

Mocht Geld geen beletsel zijn dan zou ik gaan voor een late origineel Nederlandse 504Ti sedan goud-brons van kleur met een bruin velours interieur, een automaatbak van een 505, gewone stalen velgen met wieldoppen, bruin getint glas met een groene zonneband in de voorruit, een standkachel met afstandsbediening en vanuit Peugeot Nigeria een airco van een 504.
Om het dan compleet te maken ook nog vier extra hoofdsteunen, twee voor achterin en twee om het gat in de rugleuning voor op te vullen als de hoofdsteunen omhoog staan.
En als laatste luxe elektrische ramen achter, centrale vergrendeling en parkeersensoren.

Ter illustratie hieronder de auto (maar dan niet Duits natuurlijk)

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by Harrie »

Beeperhorrie wrote:Mocht Geld geen beletsel zijn dan zou ik gaan voor een late origineel Nederlandse 504Ti sedan goud-brons van kleur met een bruin velours interieur, een automaatbak van een 505, gewone stalen velgen met wieldoppen, bruin getint glas met een groene zonneband in de voorruit, een standkachel met afstandsbediening en vanuit Peugeot Nigeria een airco van een 504.
Om het dan compleet te maken ook nog vier extra hoofdsteunen, twee voor achterin en twee om het gat in de rugleuning voor op te vullen als de hoofdsteunen omhoog staan.
En als laatste luxe elektrische ramen achter, centrale vergrendeling en parkeersensoren.

Ter illustratie hieronder de auto (maar dan niet Duits natuurlijk)

Image
met die sleuven in de voorplaat lijkt me dat in eerste impressie een diesel... en die velgen zijn ook geen GL/TI/GLD.
Vreemd is, dat ze in sommige Duitse folders wel zo staan afgebeeld ( met die lelijke sleuven ), Export-verschil.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2233
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by Beeperhorrie »

Foto gevonden van mijn oude vroem.
GL automaat van eerste eigenaar met volledige onderhoudshistorie. Bij aanschaf nog geen 80.000km. Aan gort gereden door meneertje slaaptekort in een Scorpio.

Geen lelijke sleuven idd. Volgens mij wel de zelfde wielen, in de documentatie ook nooit iets gelezen over andere wielen. De winter wielen hadden de zelfde velgen.

Image

Onderste is wat uitvergroot en beschadigd, origineel is een klein analoog fotootje.

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
404noir
Posts: 290
Joined: 04 Feb 2016, 16:31

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by 404noir »

Harrie wrote: met die sleuven in de voorplaat lijkt me dat in eerste impressie een diesel... en die velgen zijn ook geen GL/TI/GLD.
Vreemd is, dat ze in sommige Duitse folders wel zo staan afgebeeld ( met die lelijke sleuven ), Export-verschil.
Zou het misschien kunnen dat die 504 af fabriek airco had? Geen idee of het überhaupt leverbaar was.
Ik weet bijvoorbeeld dat Citroen DS-en ook van dit soort extra koelsleuven in het front hadden als ze origineel af fabriek een airco hadden.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2233
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by Beeperhorrie »

Als ik het goed heb kon je alleen bij Peugeot Nigeria een 504 met airco kopen. En dan volgens mij alleen tussen 1995 en 2006 toen ze stopten met bouwen van de 504.
Of ze in Argentinië (gemaakt tot 1999) leverbaar waren met airco is me niet bekend. Wel weet ik dat ze daar technisch verder waren aangepast en onderdelen waarschijnlijk niet zo maar zouden passen op auto's uit Europa.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Welke auto's van het PSA zou je in je bezit willen hebben

Post by Harrie »

Beeperhorrie wrote:Foto gevonden van mijn oude vroem.
GL automaat van eerste eigenaar met volledige onderhoudshistorie. Bij aanschaf nog geen 80.000km. Aan gort gereden door meneertje slaaptekort in een Scorpio.

Geen lelijke sleuven idd. Volgens mij wel de zelfde wielen, in de documentatie ook nooit iets gelezen over andere wielen. De winter wielen hadden de zelfde velgen.
L en eerste serie 504 sedan,coupé en cabrio hebben stalen velgen met ovale gaten, dezelfde vorm gaten als Break / Familiale.
504 GL / TI hebben doorgedimpelde rechthoekige gaten in de stalen velgen. ;)
Post Reply