Peugeot 172/R von 1926. 4-Zylinder Motor mit 700ccm und 12PS. Die Oldtimer Show, Paaren im Glien, 10.05.2008
Dieser Peugeot 163 B wurde 1923 zum erstenmal beim Salon de Brüssel vorgestellt, gesehen bei den Vintage Cars & Bikes 2015 Days in Steinfort. 02.08.2015
Peugeot Typ 143 Torpedo im Technikmuseum Speyer, 02.11.2007
Peugeot VCI, Baujahr 1907, 1-Zyl.Motor mit 1045ccm und 8PS, Vmax.40Km/h, Automobilmuseum Mülhausen, Nov.2013
Last edited by MeneerPeugeot on 05 Feb 2016, 14:06, edited 1 time in total.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
MarcoPeus wrote:Ik heb die 201 van mij zoals je weet. Rijden erin moet je eigenlijk doen als niemand op de weg is en ja, wanneer is dat......... Zondagochtend nadat de discotheken dicht zijn en de forens/arbeider nog in bed ligt te snurken.
Het is een gigantische cultuurschok om met zo'n auto op de weg te komen. Een beetje als een roeiboot roeien door de Rotterdamse haven. Je voelt je snel een trage factor op de weg.
MarcoPeus wrote:Toch maar eens gaan zoeken naar geschikte woonruimte in La Douce France
Tuuur wrote:1904 Peugeot type 69 "Bébé"
Martijn 403-404 wrote:
Peugeot type 125
MarcoPeus wrote:Prachtig, dat is nog een wens om ooit te hebben, een koperen auto. Heerlijk om te zien.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Tuuur wrote:Ah! Dan wordt het tijd voor mijn favoriete pre-201 fotos!
André Boillot in de Peugeot L76 op de Mont Ventoux, 1912
Nog een keer de Mont Ventoux, 1924
Tuuur wrote:1913 Peugeot L45 racewagen. 4 kleppen per cylinder, toen al!
MarcoPeus wrote:Anders ik wel. Wat zou er voor een blik die de ogen van die mensen te zien zijn als ze eens een auto zoals waar wij mee rijden zouden kunnen zien. Ze zouden zich kapot schrikken.
Harrie wrote:héél erg mooie, die L34 !
echter mag die lelijke belettering op de zijkant(-en) wel vervangen worden door tijdsgebonden Peugeot-logo's.
Last edited by MeneerPeugeot on 05 Feb 2016, 14:07, edited 1 time in total.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Paris-Rouen 1894. Albert Lemaître (pictured on left) was classified 1st in his Peugeot 3 hp. Bicycle manufacturer Adolphe Clément-Bayard was the front passenger.
Peugeot 6HP Vis-à-vis 1898
Peugeot Type 19 1899
Peugeot Type 125 a midrange car produced in 1910
Peugeot, model Phaeton 139A, 1913
Peugeot Type 163 produced from 1919 to 1924
Experimental Peugeot-Kégresse track armoured car being tested in 1923
Peugeot Type 177 produced from 1924 to 1929
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
In de basis wel. Maar sinaasappel lak, loszittende hemelranden en de motorkaphelften zijn allebei eens opengeraust zonder dat de radiatorthermometer was verwijderd dus daar zitten deuken en is de lak gebarsten. Niet te koop want "het is zo'n leuk reklame object"
nu: 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut