Thx!!
Ik denk dat ik ze ga veranderen naar zilverkleur maar dan meer een donkerder zilver, geen 'bright' zilver.
Ga het nog even laten rusten, heb nog werk genoeg aan deze!
Fijn weekend!
Ma 205 Forever de 1995
Re: Ma 205 Forever de 1995
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Gisteren even de RG-velgen gemonteerd om te kijken hoe het staat...
Niet mis, oogt eerder klassiek nu.
Niet mis, oogt eerder klassiek nu.
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Heel mooi. Ik zou deze eronder laten zitten
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Re: Ma 205 Forever de 1995
Hé Roger! Bedankt voor je reactieRogerSch wrote:Heel mooi. Ik zou deze eronder laten zitten
Ik denk ook dat ik het bij deze look ga houden.
De 1.6 velgen staan ook zeer mooi maar geven direct een sportievere indruk. De 205 staat dan wat breder. Maar dan vind ik dat de achterkant vraagt naar een gti onderspoiler en dan is het klassieke 205 concept er een beetje van weg + alle banden op deze set hebben bijna nieuwe banden en van dit type heb ik nog een extra velg met goede band om als reservewiel er onder te hangen. De staal velgen die erop zaten hebben nog bijna nieuwe banden met dezelfde bandenmaat 165/70/13 die ik in reserve kan houden. Dus ik kan wel een eindje verder met banden
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Dag iedereen!!
Tijdje geleden dat ik nog gepost heb.
Deze zomer toch veel gebruik gemaakt van de 205 en genoten samen met nog anderen
Ook heb ik de Gti verstralers gemonteerd! Het begint weer wat kouder te worden 's avonds en dus ideaal om terug in de garage te kruipen en wat bezighouding te zoeken aan de 205. Er wordt gesproken in het weerbericht dat er nachtvorst hier kan beginnen dus dat wordt het moment om eens de koelvloeistof te bekijken en te wisselen.
Wat me nu al telkens stoort en dat is bij iedere 205 die ik al gehad heb is het vies, vuil en vettig expansievat :p en eigenlijk een beetje alles er rond ook. Onder de motorkap is er eigenlijk nog geen kuiswerk verricht. Even een foto van hoe het er bij het begin uitzag! De koelvloeistof die erin zat was absoluut aan vervanging toe. Het hele systeem eens doorgespoeld en dan alles terug opgevuld met verse. Dan alles mooi laten ontluchten met het expansievat in de lucht zonder dop. Daarna alles gemonteerd en dan ziet het er al een stuk properder uit! Het ganse motorcompartiment zal binnenkort eens een reiniging krijgen en een verder onderhoud maar dat is voor de volgende keer
Tijdje geleden dat ik nog gepost heb.
Deze zomer toch veel gebruik gemaakt van de 205 en genoten samen met nog anderen
Ook heb ik de Gti verstralers gemonteerd! Het begint weer wat kouder te worden 's avonds en dus ideaal om terug in de garage te kruipen en wat bezighouding te zoeken aan de 205. Er wordt gesproken in het weerbericht dat er nachtvorst hier kan beginnen dus dat wordt het moment om eens de koelvloeistof te bekijken en te wisselen.
Wat me nu al telkens stoort en dat is bij iedere 205 die ik al gehad heb is het vies, vuil en vettig expansievat :p en eigenlijk een beetje alles er rond ook. Onder de motorkap is er eigenlijk nog geen kuiswerk verricht. Even een foto van hoe het er bij het begin uitzag! De koelvloeistof die erin zat was absoluut aan vervanging toe. Het hele systeem eens doorgespoeld en dan alles terug opgevuld met verse. Dan alles mooi laten ontluchten met het expansievat in de lucht zonder dop. Daarna alles gemonteerd en dan ziet het er al een stuk properder uit! Het ganse motorcompartiment zal binnenkort eens een reiniging krijgen en een verder onderhoud maar dat is voor de volgende keer
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
- Beeperhorrie
- Posts: 2278
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Ma 205 Forever de 1995
Dat is een verrekt goed idee. Van de week moet de aandrijfas er bij mij onder en neem ik ook maar meteen de koelvloeistof mee. Hoe is dat vaatje toch zo mooi proper gekregen?
Re: Ma 205 Forever de 1995
Als er veel meuk en bruine drab in je tankje zit dan is dat een teken dat je koppakking kapot (was). Meestal ontstaat er dan bruine drab. Bij alle koppakkingen die ik vervangen heb was t tankje ook die kleur. Ff iets om in de gaten te houden.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Ma 205 Forever de 1995
Ga ik zeker doen Marco!!
Vanmiddag ga ik een compressie-test doen om meer te weten ik hou het allesinds in de gaten.
Het tankje heb ik losgemaakt en eerst een doek erin geduwd en dan met draaiende beweging geprobeerd het meeste vuil eruit te krijgen. Dan heb ik een lange schilderspenseel genomen en met een ontvetter zoveel mogelijk de binnenkant instrijken totdat het vuil loslaat. Daarna alles goed gespoeld en dan nog es met de doek erin
Er zitten ook nieuwe bumpers op, voor komt van een XS en achter van een gti. Netjes laten spuiten door een vriend!
Vanmiddag ga ik een compressie-test doen om meer te weten ik hou het allesinds in de gaten.
Het tankje heb ik losgemaakt en eerst een doek erin geduwd en dan met draaiende beweging geprobeerd het meeste vuil eruit te krijgen. Dan heb ik een lange schilderspenseel genomen en met een ontvetter zoveel mogelijk de binnenkant instrijken totdat het vuil loslaat. Daarna alles goed gespoeld en dan nog es met de doek erin
Er zitten ook nieuwe bumpers op, voor komt van een XS en achter van een gti. Netjes laten spuiten door een vriend!
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Ondertussen weer het één en ander gebeurd aan de 205. Vorige maand een lekke koppakking gereden. Het signaal van de olie die in het koelvaatje kwam was duidelijk alsook de blauwe rook die de achterkant sierde
De 60pk die de 1.1i levert is goed maar het went al rap, een klein beetje extra zou dus zeker welkom zijn! Twee weken geleden beslist om de 1.1 eruit te halen en een goede 1.4i in te bouwen (goed voor 75 pk) uit een donor met de volledige kabelboom. Deze week een volledige week vrij gehad en deze wel besteed. Vandaag deze perfect kunnen opstarten en nu nog alles terug op bouwen
De donor voor de 1.4, ook een forever van hetzelfde bouwjaar. Alles voorradig voor de ombouw dus
De 60pk die de 1.1i levert is goed maar het went al rap, een klein beetje extra zou dus zeker welkom zijn! Twee weken geleden beslist om de 1.1 eruit te halen en een goede 1.4i in te bouwen (goed voor 75 pk) uit een donor met de volledige kabelboom. Deze week een volledige week vrij gehad en deze wel besteed. Vandaag deze perfect kunnen opstarten en nu nog alles terug op bouwen
De donor voor de 1.4, ook een forever van hetzelfde bouwjaar. Alles voorradig voor de ombouw dus
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Puik werk! Ziet er grondig aangepakt uit.
Had je gelijk gekeken of er geen roest bultjes zitten op het brilletje?
Had je gelijk gekeken of er geen roest bultjes zitten op het brilletje?