Het oud Belgische straatbeeld
- Beeperhorrie
- Posts: 2225
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het oud Belgische straatbeeld
Charleroi 1970. Het is te hopen dat de wegwerkers snel kunnen bukken als er toch een wissel verkeerd staat.
Re: Het oud Belgische straatbeeld
Beeperhorrie wrote: Charleroi 1970. Het is te hopen dat de wegwerkers snel kunnen bukken als er toch een wissel verkeerd staat.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: Het oud Belgische straatbeeld
ANTWERPEN
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Het oud Belgische straatbeeld
leuk, die gele Opel Manta A SR. Toen maakte Opel nog leuke auto's...
- Beeperhorrie
- Posts: 2225
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het oud Belgische straatbeeld
En de prachtige en inmiddels erg zeldzame Honda.
Re: Het oud Belgische straatbeeld
Ik zie Simca's, Fiats, een T3, iets wat een Manta zou kunnen zijn, een NSU Prinz. maar waar is die Honda?
Adri
Edit: Ah, je bedoelt die brommer rechts. Was dat niet een 4-takt? Er was ook een 4-takt Honda met de motor in het achterwiel.
Adri
Edit: Ah, je bedoelt die brommer rechts. Was dat niet een 4-takt? Er was ook een 4-takt Honda met de motor in het achterwiel.
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Zweven is een ongekende ervaring
- Beeperhorrie
- Posts: 2225
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het oud Belgische straatbeeld
Ja de brommer. Een Honda P50 motortje in het achterwiel, 4 takt, ongelooflijk kleine klepjes. Zelfs met bovenliggende nokkenas.
Deze heeft dan ook nog de beenkapjes die in tegenstelling tot de meeste bromfietsen uit die tijd niet aan het frame maar aan de voorvork zitten. Toen een niet erg gewild accessoire maar nu onvindbaar en daarom erg gezocht.
Eigenlijk heel eenvoudige techniek maar door de aparte overbrenging toch wel erg ingewikkeld voor de meeste thuissleutellaars en zelfs voor de brommerhandel/reparateurs, reden waarom er nog maar zo weinig over zijn. Technisch waren ze best wel goed. Op tijd de juiste olie er in en het ging eigenlijk nooit stuk.
Deze heeft dan ook nog de beenkapjes die in tegenstelling tot de meeste bromfietsen uit die tijd niet aan het frame maar aan de voorvork zitten. Toen een niet erg gewild accessoire maar nu onvindbaar en daarom erg gezocht.
Eigenlijk heel eenvoudige techniek maar door de aparte overbrenging toch wel erg ingewikkeld voor de meeste thuissleutellaars en zelfs voor de brommerhandel/reparateurs, reden waarom er nog maar zo weinig over zijn. Technisch waren ze best wel goed. Op tijd de juiste olie er in en het ging eigenlijk nooit stuk.
Re: Het oud Belgische straatbeeld
BRUSSEL 1959
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Het oud Belgische straatbeeld
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Het oud Belgische straatbeeld
Je kan zien dat "Jan met de pet" niet in dit deel van Knokke vakantie houdt. Veel topmodellen uit N. Amerika, Engeland en Duitsland. Ik zie zelfs een Barockengel.
Gezien de modellen schat ik eind vijftiger, begin zestiger jaren.
Adri
Gezien de modellen schat ik eind vijftiger, begin zestiger jaren.
Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Zweven is een ongekende ervaring