vandaag de retourslang totaan de "achterbank" geleid, de roestige stalen leiding boven de traverse daar afgesneden met m'n mini-pijpensnijder, en de slang daarop aangesloten.
de klemmen halverwege waren ook totaal verroest, elk boutje breekt af.. daar maak ik dus wel iets nieuws voor. Zelfs ALLE bouten v.d. hitteschilden braken bij demontage spontaan af..
ik ben nog niet aan de test met de hogedrukpomp toegekomen, gezien de vervuiling in de tank wil ik eerst het filter vernieuwen, en die heb ik niet bij de hand..
Onder de motorkap verder: de "spinnekop" ( verdeler ) van de K-Jetronic incl. injectoren en balansdrukregelaar gedemonteerd:
.
.
en eens GOED schoongemaakt:
.
.
ook een poging om de corrosie op alle aluminium te verminderen, dus het rechter kleppendeksel ingespoten met Cilit Bang en geborsteld, daarna afgespoeld met de tuinslang:
.
.
dat ziet er al véél beter uit dan eerder:
.
.
ik had deze methode ook al voorgesteld aan Rudie Krämer, en in mijn opinie werkt het prima, al zie ik nu op de foto dat ik wat plekjes vergeten ben en beter had moeten borstelen...
ach, effe snel.. ik snakte naar een koud pilsje! 8)
en vanmiddag telefonisch nieuwe afdichtrubbers voor de injectors besteld bij de Bosch-service van Van Silfhout in Winterswijk, zijn morgenmiddag al binnen vanuit Bosch Duitsland
.
morgen ga ik de tank gedeeltelijk vullen met verse benzine, en dan als het effe lukt de grote TEST:
loopt ze, of niet. Dat gegeven is doorslaggevend voor mijn beslissing GO of NO-GO.
En totdan ga ik dus ook nog niet met de roestbestreiding in de slag..
Ach, ze heeft gelopen, in 2005 in Alsemberg, in 2005 hier thuis, en vorige week ook 1 seconde...
de hoop is nog niet vervlogen, het is tenslotte een P E U G E O T
grt, Harrie
604 GTI 1984 project Harrie
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
vandaag veel in de tuin gewerkt, maar ook nog aan de 604 natuurlijk!
de bestelde rubbertjes opgehaald, de oude in lengterichting doorgesneden en verwijderd, de injectors schoongemaakt, de nieuwe rubbertjes van drupje olie voorzien en gemonteerd.
.
.
vanavond na de koffie tóch even de verdeler en injectors gemonteerd, tja ik kan niet stilzitten..
montagebuisjes ook licht inge-olied, olie dicht namelijk ook af, er mag straks geen valse lucht langs deze rubbers worden gezogen.
Tevens helpt het tegen uitdrogen van de rubbers ( hoop ik ) en tegen corrosie.
Het rechter kleppendeksel was weer WIT van de corrosie, ik had dus BETER moeten borstelen, of de CB langer moeten laten inwerken..
ik heb geen klepdekselpakkingen ( heb ik jááren geleden cadeau gegeven aan Martijn ), anders had ik de deksels er "even" af kunnen halen..
morgen verder ( tussen de buien door ) , en druk met heel veel andere dingen...
grt, Harrie
de bestelde rubbertjes opgehaald, de oude in lengterichting doorgesneden en verwijderd, de injectors schoongemaakt, de nieuwe rubbertjes van drupje olie voorzien en gemonteerd.
.
.
vanavond na de koffie tóch even de verdeler en injectors gemonteerd, tja ik kan niet stilzitten..
montagebuisjes ook licht inge-olied, olie dicht namelijk ook af, er mag straks geen valse lucht langs deze rubbers worden gezogen.
Tevens helpt het tegen uitdrogen van de rubbers ( hoop ik ) en tegen corrosie.
Het rechter kleppendeksel was weer WIT van de corrosie, ik had dus BETER moeten borstelen, of de CB langer moeten laten inwerken..
ik heb geen klepdekselpakkingen ( heb ik jááren geleden cadeau gegeven aan Martijn ), anders had ik de deksels er "even" af kunnen halen..
morgen verder ( tussen de buien door ) , en druk met heel veel andere dingen...
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
vandaag de beugel met pomp en accumulator losgehaald, en de leiding van accumulator naar filter....
brak het aansluitingspijpje van het warteloog af..
in het warteloog heb ik M6 draad in het gaatje getapt en er een M6 boutje ingedraaid, en gemonteerd, en op de holle bout van het filter een stuk slang geschoven en gemonteerd,
zodat e.e.a. wel benzinedicht is...
vanmiddag had ik er net 14 liter ingekieperd...dat moet niet weglopen..
einde oefening voor vandaag..
hoe kom ik snel aan een vervangende leiding..? morgen maar eens vragen bij de Bosch-service.
grt, Harrie
brak het aansluitingspijpje van het warteloog af..
in het warteloog heb ik M6 draad in het gaatje getapt en er een M6 boutje ingedraaid, en gemonteerd, en op de holle bout van het filter een stuk slang geschoven en gemonteerd,
zodat e.e.a. wel benzinedicht is...
vanmiddag had ik er net 14 liter ingekieperd...dat moet niet weglopen..
einde oefening voor vandaag..
hoe kom ik snel aan een vervangende leiding..? morgen maar eens vragen bij de Bosch-service.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
dank je Chris! tja, door de condens-roest is elke bout en bevestiging flink verroest, dat kost me veel extra werk en voorzichtigheid en kruipolie..chr. wrote:Harrie,
tja, zal je altijd zien.breekt er (weer) iets af.
dat is het nadeel van de wat oudere auto.
jou kennende zal ook dit wel goed komen.
succes Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
dankje, we houden de moed er in. Mede dankzij jouw steun en 604-kennisPaull & Paulla wrote:Sóow,
Ben je even een paar weken op vakantie, gebeurt er hier van alles.
Kop op Harrie, dat beetje roest gaat je niet nekken.
Je hebt wel voor hetere vuren gestaan.
Even doorbijten en je kunt als een vorst rondzoeven.
Keep up the g d work!
Mvg
Paull
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
het debakel met de hogedruk-brandstofleiding EINDELIJK opgelost...
ik kon nergens zo'n leiding of zo'n bajonet-oog verkrijgen...
dankzij een tip van Paull: bij de Brezan gewapende benzineslang gehaald, van een ingangsleiding van een oude spinnekop het bajonetoog+stuk stalen leiding afgezaagd, slang erop geperst, omsluitende slangklemmen er op, KLAAR! De originele leiding is niet reparabel, de harde slang is op de met tandjes voorziene bajonet-ogen geperst en gekrompen.
@ Paull: Bedankt ! dat ik daar zelf niet op ben gekomen...
.
.
ach, als je toch bezig bent, dan maar goed, dus de steun van pomp en accumulator en de beugel van het fijnfilter en een leidingklem
ontroest en in de zink gespoten, daarna zwart:
.
.
.
Bij Brezan laatst een nieuw fijnfilter gekocht ( MANN WK 618 ) en vanavond alles onder de 604 gemonteerd.
.
morgen verder, test v.d. elektrische pomp en meer foto's.
grt, Harrie
ik kon nergens zo'n leiding of zo'n bajonet-oog verkrijgen...
dankzij een tip van Paull: bij de Brezan gewapende benzineslang gehaald, van een ingangsleiding van een oude spinnekop het bajonetoog+stuk stalen leiding afgezaagd, slang erop geperst, omsluitende slangklemmen er op, KLAAR! De originele leiding is niet reparabel, de harde slang is op de met tandjes voorziene bajonet-ogen geperst en gekrompen.
@ Paull: Bedankt ! dat ik daar zelf niet op ben gekomen...
.
.
ach, als je toch bezig bent, dan maar goed, dus de steun van pomp en accumulator en de beugel van het fijnfilter en een leidingklem
ontroest en in de zink gespoten, daarna zwart:
.
.
.
Bij Brezan laatst een nieuw fijnfilter gekocht ( MANN WK 618 ) en vanavond alles onder de 604 gemonteerd.
.
morgen verder, test v.d. elektrische pomp en meer foto's.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
vanavond alles netjes geordend en goed opgehangen zodat de slangen niet tegen de achtertraverse aanliggen.
.
.
Daarna dé TEST: de elektrische pomp... mijn DryGel 12V accu erbij, aansluiten..: de pomp geeft eenmalig een schokkend geluid, verder niks...
Paull gebeld, en hij gaf me tips.
Nogmaals 12V erop en zachtjes kloppen met de hamer, en zo nu en dan + los en pulserend voeding geven.
En opeens kwam er een geruis, ik hoorde de benzine en veel luchtbellen door de pomp gaan: De pomp LOOPT HOERA!
Paull: wederom bedankt ! 8)
morgenmiddag na het werk ga ik middels die pomp de leidingen doorspoelen, ook de pomp zelf moet goed spoelen.
als het allemaal meezit, komt Professor K. Jetronic mij zaterdag helpen om alles onder de motorkap in orde te krijgen
ik ben dus ERG blij met dit voorlopige resultaat!
grt, Harrie
.
.
Daarna dé TEST: de elektrische pomp... mijn DryGel 12V accu erbij, aansluiten..: de pomp geeft eenmalig een schokkend geluid, verder niks...
Paull gebeld, en hij gaf me tips.
Nogmaals 12V erop en zachtjes kloppen met de hamer, en zo nu en dan + los en pulserend voeding geven.
En opeens kwam er een geruis, ik hoorde de benzine en veel luchtbellen door de pomp gaan: De pomp LOOPT HOERA!
Paull: wederom bedankt ! 8)
morgenmiddag na het werk ga ik middels die pomp de leidingen doorspoelen, ook de pomp zelf moet goed spoelen.
als het allemaal meezit, komt Professor K. Jetronic mij zaterdag helpen om alles onder de motorkap in orde te krijgen
ik ben dus ERG blij met dit voorlopige resultaat!
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
vrijdagmiddag: ziek maar ik wilde toch een draad aanleggen zodat ik de pomp kan laten lopen terwijl ik onder de motorkap bezig ben,
dat moet voor het spoelen..
de plus-aansluiting van de pomp had een roestig moertje, ik dacht: die vernieuw ik effe en meteen een nieuw tandveerringetje eronder,
dan maakt het weer goed kontakt. Tevens de afstanddraad daarop aansluiten.
Draai het moertje los, breekt de aansluiting af..
einde oefening.
.
zaterdag: nog flink ziek, maar om 11.oo u. toch geprobeerd de + aansluiting van de pomp te redden. Begint het te regenen,.. en het waaide al zo. erg koud als je onder een auto ligt.. buiten!
tja, wat nu? ik had nog spullen bij het straalbedrijf liggen, dus daar naar toe gereden, opgehaald en afgerekend.
's middags het luchtfilterdeksel en een stalen ring van de aanzuigbuis in de zink gezet en zwart gespoten,
het luchtfilterhuis nadien nog eens met een laag zijdeglans-zwart.
.
daarna maar weer naar bed.
grrrrrrr. Harrie
dat moet voor het spoelen..
de plus-aansluiting van de pomp had een roestig moertje, ik dacht: die vernieuw ik effe en meteen een nieuw tandveerringetje eronder,
dan maakt het weer goed kontakt. Tevens de afstanddraad daarop aansluiten.
Draai het moertje los, breekt de aansluiting af..
einde oefening.
.
zaterdag: nog flink ziek, maar om 11.oo u. toch geprobeerd de + aansluiting van de pomp te redden. Begint het te regenen,.. en het waaide al zo. erg koud als je onder een auto ligt.. buiten!
tja, wat nu? ik had nog spullen bij het straalbedrijf liggen, dus daar naar toe gereden, opgehaald en afgerekend.
's middags het luchtfilterdeksel en een stalen ring van de aanzuigbuis in de zink gezet en zwart gespoten,
het luchtfilterhuis nadien nog eens met een laag zijdeglans-zwart.
.
daarna maar weer naar bed.
grrrrrrr. Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
nadat de pluspool v.d. benz-pomp was afgebroken, heb ik geprobeerd het 2e moertje er af te draaien, zodat ik toch
weer de plusdraad kon bevestigen. Ondanks kruipolie en voorzichtigheid draaide de pool mee....actie gestopt.
tijdje later een slang aan de aanvoerleiding bij de "spinnekop" gemaakt zodat ik de pomp en leiding kan doorspoelen, de benzine loop dan in mijn aftap-bak.
12 Volt aangesloten op de pomp: geen contact, de pluspool is binnenin kapot gedraaaid en maakt geen kontakt meer met de motor.
Einde pomp.
.
afgelopen week bij Bosch servicepunt een NIEUWE elektr. benzinepomp gekocht.
komende week heb ik vrij genomen om eens ECHT verder te kunnen met de 604 GTI.
wordt vervolgd, foto's volgen. grt, Harrie
weer de plusdraad kon bevestigen. Ondanks kruipolie en voorzichtigheid draaide de pool mee....actie gestopt.
tijdje later een slang aan de aanvoerleiding bij de "spinnekop" gemaakt zodat ik de pomp en leiding kan doorspoelen, de benzine loop dan in mijn aftap-bak.
12 Volt aangesloten op de pomp: geen contact, de pluspool is binnenin kapot gedraaaid en maakt geen kontakt meer met de motor.
Einde pomp.
.
afgelopen week bij Bosch servicepunt een NIEUWE elektr. benzinepomp gekocht.
komende week heb ik vrij genomen om eens ECHT verder te kunnen met de 604 GTI.
wordt vervolgd, foto's volgen. grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 604 GTI 1984 project Harrie
vandaag eens voortgang gemaakt. De nieuwe pomp gemonteerd, waarbij de benzineslang vanaf de tank afgeklemd moest worden om te voorkomen dat het dure sap wegliep...
hier een foto van de nieuwe pomp, 5,8 Bar, binnenkort hebben we deze pompen op voorraad in het PCN- magazijn voor een zéér scherpe prijs! 8)
.
.
en zo zit het gemonteerd: nieuwe pomp, nieuw fijnfilter en gebr. accumulator:
.
.
Vanavond, na afbouwen injectie onder de motorkap, de eerst pogingen om te starten. effe puf puf maar nog niet blijven lopen...
e.e.a. is gefilmd door m'n dochter, ik probeer dat op YouTube te zetten.
later weer geprobeerd, nu de pomp rechtstreeks gevoed met acculader:
ze loopt! eerst op 4, later 5 en uiteindelijk op 6 cylinders...
.
JA ! na ruim 20 jaar BRULT deze V6 weer !
.
ik ben SUPERBLIJ, dit betekend Groen Licht voor dit project!
Morgen verder, de koudstart-injector zit los, waarschijnlijk valse lucht als resultaat, de motor draait nu ruim 2000 toeren 'stationair''
en de gasklepasjes en bediening smeren, etc.,. etc.,. ik kan nu ECHT verder, zeker met de tips van professor K.Jetronic, die ik metéén gebeld heb.
grt, Harrie
hier een foto van de nieuwe pomp, 5,8 Bar, binnenkort hebben we deze pompen op voorraad in het PCN- magazijn voor een zéér scherpe prijs! 8)
.
.
en zo zit het gemonteerd: nieuwe pomp, nieuw fijnfilter en gebr. accumulator:
.
.
Vanavond, na afbouwen injectie onder de motorkap, de eerst pogingen om te starten. effe puf puf maar nog niet blijven lopen...
e.e.a. is gefilmd door m'n dochter, ik probeer dat op YouTube te zetten.
later weer geprobeerd, nu de pomp rechtstreeks gevoed met acculader:
ze loopt! eerst op 4, later 5 en uiteindelijk op 6 cylinders...
.
JA ! na ruim 20 jaar BRULT deze V6 weer !
.
ik ben SUPERBLIJ, dit betekend Groen Licht voor dit project!
Morgen verder, de koudstart-injector zit los, waarschijnlijk valse lucht als resultaat, de motor draait nu ruim 2000 toeren 'stationair''
en de gasklepasjes en bediening smeren, etc.,. etc.,. ik kan nu ECHT verder, zeker met de tips van professor K.Jetronic, die ik metéén gebeld heb.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001