vandaag verder met de achterzijde, met het plan om tevens de remleidingen te demonteren. Tevens de wielkasten goed schoonkrabben.
En dan kom je dit tegen, was een plekje opgezwollen plastische coating, maar effe krabben, en je hebt een gat..:
.
.
met dank aan de tip van Remco504coupe, Bison Kombi Metaal gehaald en na ontroesting mooi dichtgesmeerd: 8)
.
.
Rand van linkerachterscherm had iets roest omdat de plamuur destijds geschuurd is, de lak op de rand dus doorgeschuurd en niet meegespoten...
Afgeplakt en de rand netjes lichtblauw metallic gespoten met Motip spuitbus.
Verder 3 kleine plekjes in de achterwielkasten behandeld en afgekit met nadenkit, en de kuipnaad extra uitgekrabd en beter afgekit.
Ik zag dat er onder in de achterbumper een deuk zit, dus demonteren om uit te deuken.
En dan kom je dit tegen, ik had al e.e.a. verwacht..maar zo?
.
.
.
dan moeten deze er maar in, de balk had ik ooit gekocht voor de V6SL, maar daar komt een complete bodemplaat in,
de achterste plaat had ik gekocht voor de SL, maar gebruik 'm nu hier, voor de SL koop ik weer een nieuwe in het PCN-magazijn.
.
.
en ik durf te stellen, dat elke 604 hier vroeg of laat mee te maken krijgt!
de bovenzijde van de achterste balk is vlak, horizontaal, en er zit slechts een laagje lak op.
Water, vuil, pekel, etc., loopt vanaf kofferklep, achterlichten, kentekenplaathouder achter de bumper, bovenop dit vlakke deel
Je ziet er niets van, het is mooi verborgen door de bumper..
Als er eenmaal een gaatje in geroest is, loopt het water IN de kokerconstructie en ook in de kofferruimte, onder de mat.
onzichtbaar doet de roestduivel dan z'n werk.. DUS 604 eigenaren: haal je achterbumper er eens af,
( simpel, 3 bouten en 3 moeren, sleutel 17 ) en controleer! Bescherm het liggende vlak met een dikke laag carosserie ( strijk-)kit en maak het zó dat het schuin afloopt naar achteren!
.
.
vanavond de puntlassen uitgeboord, de slijptol er in gezet en de doos opengevouwen....
Toen had ik niet veel zin meer... pilsje en een douche werd toen prioriteit.
grt, Harrie