herinnering 1976
Posted: 01 May 2022, 08:55
Foto toont de eerste 504 van mijn vader in 1976
Klaar voor vertrek naar de Noordkaap met sleurhut, in totaal 10.000 km op 4 weken. Veel leuke herinneringen aan deze reis.
Deze 504 GL(met bovenliggende handgrepen) is na 3 jaar in prima staat verkocht met 120.000 km (omdat de inruilwaarde toen aantrekkelijk hoog was bij aankoop van een nieuwe 504). Het interesseerde mijn vader geen moer in wat voor wagen hij reed, als het maar betrouwbaar was en groot genoeg voor het gezin.
Daarna nieuwe 504 gekocht (dan hoefde hij niet te kiezen), deze was totaalverlies na 3 weken.
Daarna opnieuw een nieuwe 504 gekocht (ditmaal met verzonken deurgrepen) in 1977 (mijn oom kocht gelijktijdig ook een nieuwe 504GR)
Deze 1977 504 na 4 jaar weggedaan wegens ernstig roestprobleem (veel roestblazen en ook de trekhaak verliet de auto)
Mijn oom had zijn 1977 504 na 9 maand onder garantie (1 jaar op lak) laten herspuiten wegens roestblazen en toen snel verkocht.
Auto's van diverse merken hadden in 1977 en 1978 veel last van roestvorming wegens de zeer slechte staalkwaliteit in die jaren.
Ook bv Saab 96 jubilee van 1978 is bekend voor de overmatige roestvorming.
Als ik mij ooit nog laat verleiden tot aankoop van een 504, dan kies ik een model met deurgrepen erbovenop, zodat ik zeker ben van de staalkwaliteit, en voordat ik deze zou gebruiken, krijgt die bovendien een uitgebreide antieroestbehandeling met Mike Sanders.
Mechanisch nooit problemen gehad met de 504 het zijn zeer betrouwbare wagens waarvan er maar liefst 3,7 miljoen van geproduceerd zijn. Van deze 3,7 miljoen zijn er dus 3 nieuwe exemplaren naar mijn vader gegaan.
Sinds vorige week ben ik nu in het bezit van een 203 familiale
Klaar voor vertrek naar de Noordkaap met sleurhut, in totaal 10.000 km op 4 weken. Veel leuke herinneringen aan deze reis.
Deze 504 GL(met bovenliggende handgrepen) is na 3 jaar in prima staat verkocht met 120.000 km (omdat de inruilwaarde toen aantrekkelijk hoog was bij aankoop van een nieuwe 504). Het interesseerde mijn vader geen moer in wat voor wagen hij reed, als het maar betrouwbaar was en groot genoeg voor het gezin.
Daarna nieuwe 504 gekocht (dan hoefde hij niet te kiezen), deze was totaalverlies na 3 weken.
Daarna opnieuw een nieuwe 504 gekocht (ditmaal met verzonken deurgrepen) in 1977 (mijn oom kocht gelijktijdig ook een nieuwe 504GR)
Deze 1977 504 na 4 jaar weggedaan wegens ernstig roestprobleem (veel roestblazen en ook de trekhaak verliet de auto)
Mijn oom had zijn 1977 504 na 9 maand onder garantie (1 jaar op lak) laten herspuiten wegens roestblazen en toen snel verkocht.
Auto's van diverse merken hadden in 1977 en 1978 veel last van roestvorming wegens de zeer slechte staalkwaliteit in die jaren.
Ook bv Saab 96 jubilee van 1978 is bekend voor de overmatige roestvorming.
Als ik mij ooit nog laat verleiden tot aankoop van een 504, dan kies ik een model met deurgrepen erbovenop, zodat ik zeker ben van de staalkwaliteit, en voordat ik deze zou gebruiken, krijgt die bovendien een uitgebreide antieroestbehandeling met Mike Sanders.
Mechanisch nooit problemen gehad met de 504 het zijn zeer betrouwbare wagens waarvan er maar liefst 3,7 miljoen van geproduceerd zijn. Van deze 3,7 miljoen zijn er dus 3 nieuwe exemplaren naar mijn vader gegaan.
Sinds vorige week ben ik nu in het bezit van een 203 familiale