Nieuwe telg onder het afdak

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by Bart-Peugeot »

Per forum inderdaad een groot verschil. C5 forum is bijvoorbeeld ook heel anders dan het Citroën forum. Daar kunnen ze wel veel waarderen en hebben ook respect en liefde voor andere merken.
In bezit van een 308 en 504.
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by paull en paulla »

Dezelfde ervaring heb ik ook.
Alles anders dan 'orgineel', is inferieur, aldus.
Zelf moedig eenieder aan om naar inzicht en mogelijkheden te modificeren.
Naar de stand van huidige technische mogelijkheden, zonder uit het oog te verlezen, want de fabrikant voor ogen heeft gehad.

Ikzelf verander nog wel eens onderhuids het één en ander aan een P604.
Interval van de ruitenwissers op de auto's, welke dit niet af fabriek hebben ( voor 1980). Net als cruisecontrole, instapvertraging op de binnenverlichting.
En in het extreem, zes bobines en gasdampinjectie, met vrij programeerbaar motormanagement.
In het algemeen ontvangt het niet de goedkeuring van clubgenoten.
Behalve bij de CT, dat is hier de APK.
Ik heb de franse keurmeester om z'n professionele mening gevraagd.
'Het is niet op het kenteken vermeldt, zodoende keur ik het goed'.
Ook het aantal cilinders is niet vermeld, een V8 is dus toe gestaan in een P604.
Ook ombouw van handbak naar automaat is hier toegestaan, staat niet op kenteken.
'Maar weet u hoeveel werk dat is', jaha want dat doe ik weleens ;) .
In Kikkerlandje staat het wel op kenteken, maar geen keurmeester valt het op, als het net en orgineel omgebouwd is.
Vijf maal heb deze ombouw gedaan, drie maal voor een ander en twee maal voor onszelf.
Bij de franse Club 604 International, is men van mening, dat niets is toegestaan.
Men vind het zelfs 'no go' om leder bankstel in een P604 te zetten, als het orgineel een stoffen interieur heeft.
Over motorische veranderingen is men hélemáál niet te spreken.
Maar ach, het zijn meningen. En men hoeft niet met iedere mening iets te doen, of te laten.
Die vrijheid hebben we (nog).
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by RogerSch »

Correct het is ten slotte je eigendom en een hobby.
Misschien electrificeren met een Tesla motor en accupakket.. :)
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Waar ik me dan het meest aan erger is dat het vaak reacties van lui zijn met 2 linker handen en 0 ervaring met sleutelen , zal daar maar niks meer posten , heb juist de meeste aardigheid aan de dingen die ze daar niet willen zien en ja het is mijn auto en de meeste gered van de ondergang dus wat doe je dan verkeerd , dus lekker zo doorgaan met zijn allen ,mag ook graag dat soort belevingen van een ander volgen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by michael »

Ik heb straks(rekbaar begrip) een:
404 pickup /kieper met 2L en automaat met schijfremmen
404 Cabrio met automaat
Al klaar:
504 pickup met 2,5 l en 5 bak
404 trekker met 2,5 L turbo en 5 bak

Niemand die daar binnen de Peugeot wereld "lastig" over doet, zou ik me ook niets van aantrekken.
Binnen de 404 vereniging zijn er genoeg mooie creatie's,
404 sedan met 4 traps automaat en 2,5 turbo diesel interkoeler
404 break met 2,5 turbo diesel interkoeler
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Dat zijn zeker leuke aanpassingen , dat kan ik alleen maar waarderen , nieuwere veel bruikbaardere techniek in een mooi oud jasje .
Vind het ,ja is beetje ander onderwerp , ook belachelijk dat er zoveel jonge auto,s op de sloop belanden soms met maar kleine mankementen maar dan financieel totall los zijn vanwege de reparatie kosten ,ze kunnen nog jaren rijden en waarom moeten die dan gesloopt worden maar ja dat is deze hele maatschappij nu .
Ben zaterdag nog bij de Citroen beurs geweest op vliegveld Twente maar daar had ik meer van verwacht ,alle oldtimers gewoon op de parkeerplaats tussen de moderne auto,s en op het terrein zelf heel weinig auto,s , ik vind het juist leuk om mensen te spreken bij hun auto en ervaringen uit te wisselen ,was er met de gs break maar ga er niet meer naar toe , de break heeft het trouwens wel goed volgehouden , eerst lange rit sinds 1998 denk ik.
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by paull en paulla »

Wat ons verbindt is de liefde voor oude / klassieke voertuigen.
Ieder beleefd dat op z'n eigen wijze.
De één door veel te poetsen, tuffen en tanken.
Een ander door er mee bezig te zijn. En zo mogelijk (onderhuids) een aantal aanpassingen te maken.
Om de auto betrouwbaarder of confortabeler te maken. Allemaal leuk en goed.
Er zijn zelfs klassieker liefhebbers, die andere liefhebbers nawijzen vanwege de 'verkeerde' brandstof te tanken.
'Diesel is voor taxies', of 'LPG is om op te koken'.
Allemaal goed en wel. Ieder heeft recht op eigen mening, ook al doet die er niet toe. Wat mij betreft dan.
In Kikkerland werd ik in ons 'buurtje' nagewezen vanwege onze oud-lijken, of milieu vervuilende wrakken :).
Boeie vind ik dan. Voor mij is het vette pret.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Nieuwe telg onder het afdak

Post by 304 Friesland »

Deze heb ik zo het nu lijkt toch weer verkocht , staat alleen maar stof te happen bij mijn moeder in de loods , geldt ook voor de sedan ,heb toch meer met de Simca , die vind ik stukken specialer dan de gs , leuk t gehad te hebben en rijd geweldig maar ook leuk als ze weer gaan ,in ieder geval gered en weer geld om een andere weer zo ver te maken en te redden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Post Reply