Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by 304 Friesland »

Nou mooi kun je wel achterwege laten maar zeldzaam is deze ook echt.
Een 1501 break van 67 , jaren geleden rijdend binnen gezet en eigenaar inmiddels overleden wel met papieren en leuke prijs .Image

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by Beeperhorrie »

Ik kijk om de stof, vuil en roest heen. Ik vind het nog steeds een mooi ding.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
sv605
Posts: 92
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by sv605 »

Wederom een mooie vondst Hans! :!:

Leuk model, waren vroeger al zeldzaam volgens mij, de meeste 1301 en 1501 's waren berlines dacht ik.

Super praktisch met die gedeelde achterklap, zie je ook niet veel meer tegenwoordig.

Succes met de reanimatie van dit mobiele erfgoed, is jou wel toevertrouwd!
User avatar
Marielouise
Posts: 21
Joined: 23 Jul 2022, 16:32

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by Marielouise »

Erg gaaf !!

Leuk om ook andere Franse autos te zien op dit forum. Op vaderdag is altijd de rondrit met Franse autos vamuit de PCN. Zien we hem wellicht daar eens verschijnen:-)
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by paull en paulla »

304 Friesland wrote: 04 Aug 2023, 21:01 Nou mooi kun je wel achterwege laten maar zeldzaam is deze ook echt.
Een 1501 break van 67 , jaren geleden rijdend binnen gezet en eigenaar inmiddels overleden wel met papieren en leuke prijs.
Dit model zie je hier nooit :|, ook niet klassieker bijeenkomsten. Ook in Kikkerland geen aktieve herinnering ;) aan.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by 304 Friesland »

Is dan eigenlijk wel bijzonder dat ik er straks 2 heb staan ,ik vind het al jaren een mooi en bijzonder en zeer zeldzaam model , vind het altijd wel mooi als je ergens komt en je iets aparts mee neemt .
Ik was een keer in hornsterzwaag en daar stonden zeker 14 zwarte traction op een rij , mooie auto's maar zie dan toch liever een tig keer zeldzamere Simca.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by 304 Friesland »

Nou gisteren in mijn uppie vertrokken richting het oosten van Frankrijk , plaatsje lag tegen bologne aan en 20 km daar vandaan overnacht in een b en b , daar even aan de praat geraakt met de uitbaters van deze b en b , bleek die man vroeger in dat dorp gewoont te hebben en was toen wel vaker mee geweest in deze auto , ja wat is de wereld dan klein. Maar vandaag dus opgeladen en nu bij mij op de dam , wel het nodige verrot maar ook veel juist bijzonder goed , interieur en hemel nog perfect , deuren , achterklep en motor kap ook in hele goede staat .
Voorspatborden totaal verrot en spadbord randen achter ook en stukken bodem langs de dorpels.
Motor zit wat beweging in dus morgen maar even kijken of er leven uit kan komen .
Dit is voor mij vakantie ,de heenweg meer dan 100 km mooie binnenwegen gereden , wel genoeg met de aanhanger er achter dus terug maar over de tolweg gegaan.
Al met al toch al een mooi avontuur nu al.ImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by Tuuur »

Heb ik deze vakantie ook gedaan, voornamelijk binnenwegen in Frankrijk gereden, 4200km lang. Geweldig is dat!
Maar jij neemt er wat van mee, benieuwd wat je ermee gaat doen!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by 304 Friesland »

Hij heeft inmiddels weer gelopen , wel bijzonder na 38 jaar niet gereden te hebben , koppeling doet het ook nog , schakel stangen vallen uit elkaar , plastic is gaar .
Vandaag maar eens goed schoon maken . Eigenlijk zou ik hem moeten houden maar ja het houd een keer op met de ruimte die ik heb maar deze heeft nu al zoveel verhaal ,km stand vanaf 0 bekend en eerste eigenaar met rekening er bij dat is echt zeldzaam.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Wederom geen Peugeot maar zeker weten aanverwant

Post by 304 Friesland »

Vanavond maar even een afspraak gemaakt bij de rdw ik zet de witte break op kenteken en die hou ik zelf ,ja altijd de vraag of hij echt blijft maar al met al vind ik hem te bijzonder om weg te doen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Post Reply