VRAAG & ANTWOORD
Posted: 05 Feb 2016, 02:48
Berichten gekopieerd van het eerdere forum
ruit'48 wrote:Stuit je bij het sleutelen aan je 404 - en hier spreek ik uit ervaring- op een probleem en/of kom je er
niet helemaal uit, aarzel dan niet je vragen hier te posten. Wellicht is er iemand die je met goede raad
op weg kan helpen.
Gr. Kees
Ivo van Duijn wrote:OK dan. Mijn 404 familiale met een xn1 motor heeft soms een soort back fire bij het starten die geen knal in het luchtfilter geeft maar een sissend geluid waarna er een flinke rookwolk onder de motorkap vandaan komt. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en belanrijker nog waarom gebeurt dit ?
Groet Ivo.
Harrie wrote:hoi Ivo, staat de ontsteking op tijd en is die in goede conditie ?Ivo van Duijn wrote:OK dan. Mijn 404 familiale met een xn1 motor heeft soms een soort back fire bij het starten die geen knal in het luchtfilter geeft maar een sissend geluid waarna er een flinke rookwolk onder de motorkap vandaan komt. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en belanrijker nog waarom gebeurt dit ?
Groet Ivo.
Kleppen op de juiste klepspeling ( inlaat 0,10 / uitlaat 0,25 mm) ? Die klepspeling bepaalt namelijk ook het tijdstip
dat een klep opent c.q. sluit, het zogenaamde kleppendiagram.
grt, Harrie
Ivo van Duijn wrote:Het gebeurt met een warme motor, na bv 5 minuten.
Rook komt uit luchtfilter.
Ik heb de ontsteking al wat later gezet en met lamp afgesteld, staat hij nu precies op het juiste punt.
Kleppen heb ik ook gecontroleerd (15/30 gas)
Maar na 25 jaar Peugeot sleutelen met veel verlopende kleppen van gas rijden nog nooit het rookwolk fenomeen gezien,
Nog meer informatie;
Ik heb het blok voorzien van nieuwe zuigers/bussen maar daar kan ik geen oorzaak in fantaseren.
De kop is uitelkaar geweest en de kleigeleiders zijn eigenlijk aan vervanging toe en ik heb er andere kleppen ingezet.
Ivo van Duijn wrote:Ik heb nu het stationair LPG mengsel wat schaler gezet en nu is het niet meer gebeurt. Ik denk niet dat dit de echte oplossing is.
Ivo van Duijn wrote:Na retourtje Vogezen nog heeft de 404 nog steeds af en toe last van zn rookscheten. Op een tankstation heel vervelend, dan ben ik bang dat ze naar buiten komen rennen met brandblussers en mijn auto volspuiten. Ik zou dat dan ook heel goed kunnen begrijpen. Wat nu zeker is is dat de kop er af moet , mijn idee dat de te ruime klepgeleiders met nieuwe klep seals genoeg zouden afsluiten is onjuist bewezen. En als de kop naar de revisie man gaat moeten de kleppen er ook meteen nagekeken worden. Naast het start dingetje heeft zich verder goed bewezen.
Heeft iemand goede ervaringen met een revisie bedrijf in de buurt van Utrecht ?
Harrie wrote:Na doorstarten / overnames bestaat het nog:
http://www.bolsmotor.eu