Je suis Louis

Wie is de persoon achter de avatar?
Post Reply
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Je suis Louis

Post by LouisDeFunes »

Heren, ik ben er weer....

Getipt door Joos, dat er eindelijk weer een leuk nieuw forum is, een forum waar door moderators/eigenaren iets minder totalitair wordt geventileerd naar de deelnemers...na enige huilbuien van geluk heb ik dan ook maar besloten naar het daglicht toe te kruipen..et voilá...

Ik wil het eigenlijk niet meer hebben over het vorige forum, dat is passé lijkt mij, en de reacties ( want ja, ik heb het wel meegelezen...) van de moderators op op zich zeer legitieme vragen was zo veelzeggend dat om daar op te reageren mij volkomen zinloos leek.

streep eronder en dus met veel plezier hier verder.

Wat is er bij mij de laatste tijden gebeurd ?

Degene die mij nog kennen die weten dat ik redelijk idolaat ben van de 505/504 . Ik heb dan ook een aantal jaar met 505 diesels gehobbied, rondgereden, genoten etc...

Na het ingaan van de voor mij zeer negatief uitpakkende veranderde oldtimer wetgeving heb ik afwisselend mijn laatste 505, De Blauwe Koningin, nog bereden, maar sinds het laatste jaar meer stil en gestald laten staan. Want, de laatste keer 500 km gereden en driehonderddertig euro's afgetikt, daar wordt je niet meer vrolijk van.

Ik heb dan ook besloten om haar te verkopen. met veel, heel veel pijn en oprecht verdriet overigens.

De twijfel was ook zo groot, want ik besloot nog 1 keer, een laatste keer dan, met haar te gaan rijden en wat deed ze het weer goed direkt, na een driekwart jaar stilstand....gewoon direkt starten na gloeien, bandjes een beetje bijpompen..

Inmiddels had zich een Duitse heer gemeld via de advertentie op Kapaza, deze heer komt uit Bremen en heeft een collectie, zeer uitgebreid mag ik wel zeggen van zeer fraaie Peugeots. In Duitsland heeft de wagen niet de problemen die ze hier in Nederland had.

na een uitgebreid telefoongesprek heb ik dan ook maar besloten de wagen te verkopen. Prijs afgesproken ( een beslist keurig bedrag), transport geregeld en alles ging in eens heel vlot...sniffff...

ik heb met beduidend minder moeite afscheid genomen van mevr de Funes kan ik met een knipoog melden..

Na het vertrek van de 505 ben ik dan ook echt een paar dagen van slag af geweest, maar ik weet, en ik hou enig contact via Facebook met de nieuwe eigenaar, dat ze het nu echt weer goed heeft. Ze staat helemaal vertroeteld in Bremen en leert driftig Duits.

Wat heb ik nu dan nog ?

Na een tijdje te hebben rondgereden met de rode 205 diesel, heb ik deze ingeruild op een groene, verder nette, maar weinig spannende 406. Verder echt een fijne auto, niks op aan te merken, maar gewoonweg niet mijn auto.

Totdat ik na een tijdje met deze te hebben rondgereden, was een 1800 benzine, en ik miste gewoon het dieselen, want daar rij ik zo stilaan al meer dan 20 jaar mee rond...

Ik kwam thuis van een late dienst, net als nu, en besloot nog even af te schakelen met een pilsje en Marktplaats...

Na een tijdje zag ik mij toch een leuke auto...van dat afschakelen kwam niet meer veel en ben onrustig mijn bed in gekropen...

En welke dat dan was, lieve kijkbuiskinderen, dat vertel ik jullie later deze week en dan ook direct in een nieuw topic....het is op het eerste oog niet een heel speciale auto, maar als je de staat ziet en het verhaal er achter kent dan begrijpen jullie vast mijn keuze en probeer ik jullie te laten meegenieten van deze hele leuke Peugeot!

Vriendelijke groet uit Limburg,

Louis.

ps: dit is de gekopieerde tekst van het vorige, voorlopige, forum. mijn topic over de 306 XTDT Belfort moet ik even naar hier zien te verplaatsen, liefst ook met de reacties dan kan ik hier verdergaan waar ik daarachter ben gestopt, maar ik moet even uitvogelen hoe dit moet, en daar moet ik even de tijd voor zien te vinden.
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Je suis Louis

Post by Tuuur »

Welkom hier!
Forumlid meneerPeugeot is al een tijdje bezig met topics te kopiëren, misschien heeft hij tips?
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Je suis Louis

Post by MeneerPeugeot »

Beste Louis, Het hele topic over je schitterende 306 is ondertussen hiernaartoe gekopieerd inclusief alle reacties ;)

Linkje naar je 306-topic: http://klassieke-peugeot.nl/viewtopic.php?f=16&t=148
Welkom trouwens :D groeten van Paul
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Je suis Louis

Post by MeneerPeugeot »

Ik heb tevens even de moeite genomen om alle berichten uit je eerdere voorstel-topic hier naartoe te kopieren :)
MarcoPeus wrote:Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeey Louis, leuk dat je je weer meldt op een forum na weg gemodereerd te zijn op een of ander ander forum.

Ik heb de nieuwe aanwinst ook al mogen aanschouwen bij een bezoek in Heerlen en ook op C&V15. Schitterende wagen maar ik verklap verder niks.

Hartelijk welkom in ieder geval en hopelijk kun je hier je liefhebberij zonder risico's :mrgreen: beleven.
MeneerPeugeot wrote:Beste Louis, Welkom Terug :D :D
Ik ben erg benieuwd in ieder geval :D :D

Groeten van Paul
403Friesland wrote:Welkom terug zal ik maar zeggen ,er zijn nu hier toch al de nodige bekenden en denk ik mensen die meer dan gemiddeld posten en daar hoor jij natuurlijk ook bij.
Veel plezier zou ik zeggen .
Orin de Droog wrote:Het word steeds gezelliger hier, welkom!
Wok wrote:Welkom terug! :D

Ik heb reeds het genoegen gehad in je nieuwste aanwinst te mogen rijden. Met recht een hele bijzondere vondst :!:
Harrie wrote:leuk, Louis is er weer :) Welkom hier ;)
Gelukkig maar, ik vroeg me al af hoe het met jou zou gaan.
benieuwd naar je nieuwe aanwinst !
grt, Harrie
paull en paulla wrote:
LouisDeFunes wrote:Heren, ik ben er weer....Louis.
Welkom ook namens ons.
403diesel wrote:Hé Louis,

Leuk weer wat van je te horen. Ben benieuwd waar je mee aankomt.

Groet, Serge
LouisDeFunes wrote:nou, ik word er bijna verlegen van, dank allen voor uw warme welkom. ik ben al druk bezig om hier een beetje "bij" te lezen en heb al her en der leuke verhalen of belevenissen gelezen.

ik ben er vrij zeker van dat ik het hier weer net zo leuk ga vinden als ten tijde van het oude forum.

volgens mij heb ik gezien dat het hier gemakkelijker is om foto's te plaatsen. correct me if i am wrong ? gewoon een kwestie van uploaden toch ?

ook heb ik nog geen topic gevonden, vond ik altijd leuk, van de vondsten op mp en dergelijke sites. maar misschien komt dit nog of anders een goed idee om te openen ?

ik moet nog even een uurtje en energie vinden om het topic te starten over "le beige antilope"..net thuis van een lange dag achter het stuur en morgen tegen de middag moet ik dat nog even dunnetjes over doen, dus ik kruip de mand in om ook dan weer veilig en verantwoord die klus te klaren. met een goede nachtrust en met het wakend oog van de grote man daarboven gaat dit hopelijk lukken.
Tout est beau... wrote:Echt leuk, weer een oude bekende hier!

Ook namens mij van harte welkom hier Bert.
Ik kijk uit naar je naar je kleurrijke bijdragen.

M.Vr.Gr.Marco.
Tuuur wrote:Hoi Louis,

die topics zijn er wel maar ze heten wat anders. ;-)
We hebben hier:

Te Koop in Nederland
http://klassiekepeugeot.forumer.nl/view ... ?f=25&t=66

Te koop in het buitenland
http://klassiekepeugeot.forumer.nl/view ... f=25&t=101

Les voitures vieilles en France
http://klassiekepeugeot.forumer.nl/view ... p?f=25&t=5
Bart-Peugeot wrote:Welkom terug! :D
LouisDeFunes wrote:volgens mij heb ik gezien dat het hier gemakkelijker is om foto's te plaatsen. correct me if i am wrong ? gewoon een kwestie van uploaden toch ?
Dat klopt inderdaad!

Maar let wel op het volgende. Tuuur is van plan dit forum op een bepaald moment te verhuizen naar een andere betaalde lokatie. Dat geeft meer mogelijkheden.
Nadeel is dat foto's die je op deze "makkelijke" manier plaatst, niet mee kunnen verhuizen.

Dus mijn advies is om deze functie nu niet te gebruiken.
LouisDeFunes wrote:ik lees de laatste berichtjes pas nu :oops: ik moet even mijn instellingen nakijken, want ik krijg ook geen mailtjes binnen zodat ik weet dat er gepost is. heb het de laatste weken redelijk druk gehad, ben ook nog niet toegekomen om een post te maken over mijn nieuwe aanwinst, maar dat gaat nu echt binnen een paar dagen gebeuren.
Harrie wrote:
LouisDeFunes wrote:ik lees de laatste berichtjes pas nu :oops: ik moet even mijn instellingen nakijken, want ik krijg ook geen mailtjes binnen zodat ik weet dat er gepost is. heb het de laatste weken redelijk druk gehad, ben ook nog niet toegekomen om een post te maken over mijn nieuwe aanwinst, maar dat gaat nu echt binnen een paar dagen gebeuren.
dag Bert, tja, zaken gaan voor het meisje ( e.d. ) , ik heb ook niet veel tijd voor het forum vanwege een groot project waar ik erg druk mee ben.
grt, Harrie
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Je suis Louis

Post by LouisDeFunes »

Heej..da's een leuke verrassing om thuis te komen, na een lange nachtdienst als taxi-chauffeur in Limburg tijdens carnaflap :D

Dank u wel Meneer Peugeot, u neemt mij een hoop werk uit handen :)
Post Reply