Re: Mijn 204 topic
Posted: 06 Mar 2016, 14:15
Vandaag EINDELIJK weer eens wat kunnen sleutelen aan mijn kleine 204tje. Toch maar eens begonnen aan de koppeling cilinders. WAT een pokke klus. Je komt er gewoon niet aan.
Ik heb de rembekrachtiger maar verwijderd om er beter aan te kunnen. Vanonder het linker spatbord kom je met via het gat in het binnenscherm er redelijk bij. De moertjes van de hoofd cilinder waren erg roestig waren en met een dop kom je niet goed bij de moer door de behuizing van de cilinder. Daardoor heb ik de moertjes los moeten maken met een griptang, elke keer 15-20 graden draaien, WD39+1 spuiten, beetje heen en weer bewegen met de tang, weer een stukje verder en na 1 uur had ik beide moertjes ernaast liggen. Phoe. Wat een vervelend klusje.
De slave cilinder zit met 2 boutjes vast, die had ik zo los. Zonder de motorsteun los te halen nog wel. Een flinke tik op de master cilinder en hij kwam los.
Het complete setje incl. de slang ertussen uit de auto gepakt en op de werkbank gelegd om eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.
Bij het wegnemen viel me op dat in de slave cilinder een plasje remvloeistof stond..... hmmmm en die gaf ik het voordeel van de twijfel als zijnde nog goed. Die lekt dus ook waarschijnlijk. Maar goed dat ik ze allebei heb.
Loshalen van de slang was nog een flinke klus. 14er steeksleutel er op een KNAK! daar kwam de wartel los. Die zat dus tegen de aanslag aangedraaid, nu twijfel ik of ik of die hand vast moet of toch weer tegen de aanslag.
Uit de slave cilinder wilde de slang echter met geen geweld los. Mijn volle gewicht in de strijd gegooid en toen kreeg ik de slang los (en bijna mijn vuisten tegen mijn gezicht )
De rubberen ringetjes zijn helemaal kapot en vervormd, die moeten dus echt vervangen worden.
Voor de zekerheid de nieuwe cilinders erbij gepakt. De master heeft een nieuwe rubber en ring erbij geleverd. De ring past echter niet om de slang, dus de oude ring maar gepakt. De slave cilinder heeft helaas geen nieuwe rubber erbij zitten. Dus moet ik alsnog een set nieuwe rubbers hebben. Die vond ik hier http://www.easy-square.com/autoparts/pe ... id=6066051 Geen idee of t iets is.
De nieuwe master cilinder met de originele slang er op.
Wachtend op nieuwe rubbers en afbouw zodat ik weer een koppeling heb ik de 204
Toen maar verder aan de 404, dat was een simpel klusje dacht ik........
Ik heb de rembekrachtiger maar verwijderd om er beter aan te kunnen. Vanonder het linker spatbord kom je met via het gat in het binnenscherm er redelijk bij. De moertjes van de hoofd cilinder waren erg roestig waren en met een dop kom je niet goed bij de moer door de behuizing van de cilinder. Daardoor heb ik de moertjes los moeten maken met een griptang, elke keer 15-20 graden draaien, WD39+1 spuiten, beetje heen en weer bewegen met de tang, weer een stukje verder en na 1 uur had ik beide moertjes ernaast liggen. Phoe. Wat een vervelend klusje.
De slave cilinder zit met 2 boutjes vast, die had ik zo los. Zonder de motorsteun los te halen nog wel. Een flinke tik op de master cilinder en hij kwam los.
Het complete setje incl. de slang ertussen uit de auto gepakt en op de werkbank gelegd om eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.
Bij het wegnemen viel me op dat in de slave cilinder een plasje remvloeistof stond..... hmmmm en die gaf ik het voordeel van de twijfel als zijnde nog goed. Die lekt dus ook waarschijnlijk. Maar goed dat ik ze allebei heb.
Loshalen van de slang was nog een flinke klus. 14er steeksleutel er op een KNAK! daar kwam de wartel los. Die zat dus tegen de aanslag aangedraaid, nu twijfel ik of ik of die hand vast moet of toch weer tegen de aanslag.
Uit de slave cilinder wilde de slang echter met geen geweld los. Mijn volle gewicht in de strijd gegooid en toen kreeg ik de slang los (en bijna mijn vuisten tegen mijn gezicht )
De rubberen ringetjes zijn helemaal kapot en vervormd, die moeten dus echt vervangen worden.
Voor de zekerheid de nieuwe cilinders erbij gepakt. De master heeft een nieuwe rubber en ring erbij geleverd. De ring past echter niet om de slang, dus de oude ring maar gepakt. De slave cilinder heeft helaas geen nieuwe rubber erbij zitten. Dus moet ik alsnog een set nieuwe rubbers hebben. Die vond ik hier http://www.easy-square.com/autoparts/pe ... id=6066051 Geen idee of t iets is.
De nieuwe master cilinder met de originele slang er op.
Wachtend op nieuwe rubbers en afbouw zodat ik weer een koppeling heb ik de 204
Toen maar verder aan de 404, dat was een simpel klusje dacht ik........