Page 2 of 2

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 12 Sep 2016, 15:21
by A110
Zo, de 204 eens lekker laten pruttelen vandaag.

Heb de kachelslangen ertussen uit gehaald en even afgedopt zodat ik even lekker een rondje kon gaan rijden.

Hij rijdt heerlijk zonder problemen.

Naderhand nog geen lekkage kunnen ontdekken. Olie lampje knippert wel bij stationair maar dat neem ik maar voor lief onder het rijden is er niks aan de hand. En ik weet van vorig jaar dat ik gewoon oliedruk heb. Zal het oliefilterhuis nog een keer loshalen om te kijken of ik daar niet iets verkeerds hebt gedaan.

Ben er nog steeds blij mee dat ie het zo goed doet. Volgend jaar moet hij weer als trouwauto gaan dienen maar dan voor onszelf :D

Gr. Jeroen

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 12 Sep 2016, 15:40
by MarcoPeus
Gefeliciteerd alvast. Leuk zo met je eigen trouwauto.

Heb je stationair wel voldoende toeren? Als je toerental op 500-600 hangt zou je ook weinig oliedruk kunnen hebben en gaat t lampje aan. OF je schakelaar is wat lui en gaat "te snel" aan.

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 12 Sep 2016, 21:21
by A110
@MarcoPeus,
Bedankt. De schakelaar heb ik al vervangen daar zat het probleem niet in. Toerental zit rond de 800 - 900 t/min dus niet te laag vind ik een mooi en rustig toerental.
Ik vermoed dat het in het filter zit, daar zit nog een veer en een afdichtrubber en ik vermoed dat het daar niet helemaal goed zit. Binnenkort maar eens open maken.

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 12 Sep 2016, 22:56
by MarcoPeus
Heeft die van jou ook een inzetfilter (zoals die van mij) of al een opschroefbaar exemplaar?

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 13 Sep 2016, 07:21
by A110
Ja ik heb een inzet filter. En ik wist niet meer hoe het gezeten heeft dus ben maar op de tekening van het onderdelen boek afgegaan.

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 13 Sep 2016, 07:30
by MarcoPeus
Dom van me, het filter (behuizing) is ook te zien op je 3e foto. :oops:

Re: Motor revisie van onze "dame"

Posted: 28 Dec 2016, 09:52
by Harrie
dag Jeroen
er viel me nog iets op toen ik je verhaal weer door las:
A110 wrote:Ook de cilinderkop heb ik laten nakijken op lekkage en laten voorzien van nieuwe kleppen die tegen ongelode benzine kan.
De normale kleppen kunnen er wel tegen, al hielp het lood in de benzine tegen het inslaan én tegen het pingelen.
Het verschil tussen normale benzine ( nu Euro 95 ) en de oude Super 98 is de klopvastheid, tegen het pingelen.
Daarvoor kan een additief worden toegevoegd aan Euro 95, maar er is iets beters: Competition 102 :)
Deze brandstof bevat geen ethanol en heeft een octaangetal van 102 8-)
Sinds ik dit in de 304 S cabriolet gebruik, rijdt de auto als nooit tevoren, echt geweldig !
Kijk eens of je dit in de buurt kunt tanken ?