'Allo 'Allo! Wok ici...

Wie is de persoon achter de avatar?
Post Reply
Wok
Posts: 13
Joined: 02 Feb 2016, 21:38

'Allo 'Allo! Wok ici...

Post by Wok »

(copy-paste van de oude stek ;) )

En hier is de volgende 'vluchteling' van Le Lion d'Or ;)

Ik ben Wiljan, 35 jaar oud en woon tegenwoordig in Eindhoven (geboren Zwollenaar, opgegroeid in het Overijsselse Balkbrug en het Drentse Zuidwolde, studentenleven en eerste arbeidsjaren beleefd in Zwolle en uiteindelijk met mijn werk meeverhuisd naar het Brabantse land). Autogek ben ik al van kinds af aan en uiteindelijk heb ik de Dinkytoys en Matchboxes gewoon omgewisseld voor het echte werk :mrgreen:

In het dagelijks leven ben ik IT-er (of 'nerd' in de volksmond ;) ), werkzaam bij een van de grootste Microsoft Dynamics NAV partners van het land. De auto's zijn hobby en uitlaatklep voor de dagelijkse (kantoor)frustraties :lol:

Genoeg over mij... Ik presenteer u mijn wagenpark...

Image
1989 205 CTI 1.6. Plan was om een conversie te doen naar 2.0 16v uit een Citroën Xsara VTS/306 GTI (RFS), maar toen liep ik een andere CTI tegen het lijf (zie verderop). Staat er nu dus eigenlijk nog steeds zo bij en mag eigenlijk wel een nieuw baasje krijgen (voor info: PM! auto is nagenoeg compleet m.u.v. blok en bak).

Image
1978 604 TI Automatique. Vorig jaar enigszins impulsief gekocht :roll: Was me al wel een beetje aan het inlezen in de 604 totdat dit exemplaar werd aangeboden op Lion d'Or. Na bezichtiging en proefrit als een blok gevallen voor het apparaat en meegenomen. De basis is hard, maar behoeft ietwat cosmetisch werk (wat bloemkooltjes op de passagiersdeur en de voorschermen). Auto heeft inmiddels ook een speciale betekenis voor me, want afgelopen september was het de trouwauto voor mijn beste vriend (ik was uiteraard de chauffeur):
Image

Image
1991 205 CTI 1.9. Eindelijk! Een CTI in Bleu Atlantique. Voor mij persoonlijk de mooiste originele kleur voor een CTI en deze viel binnen mijn budget (al was ik er niet gericht naar op zoek, maar deze kwam op mijn pad - anders was ik gewoon verder gegaan met de grijze). Moet een klein beetje aan gelast worden (krikpunten), maar is op de overige bekende punten gewoon hard. Is nu dus de nieuwe basis geworden voor de RFS-conversie.

Image
1996 306 Gentry 2.0 Automaat. Laatste aanwinst. Maatje van me had deze ingeruild en zou hem eigenlijk doorstoten naar de handel of sloop, maar werd erop gewezen dat het een speciale uitvoering was. Om dat te verifiëren, vroeg hij mij om raad. Lang verhaal kort: voor €500 'as is' kon ik hem overnemen. Dat was drie weken geleden en inmiddels staat er 1000km extra op de klok. Binnenkort even een nieuwe APK regelen en komend voorjaar de airco repareren, want dit kon nog wel eens mijn nieuwe daily drive gaan worden als de leasebak over een paar maanden ingeleverd moet gaan worden.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 'Allo 'Allo! Wok ici...

Post by MeneerPeugeot »

Beste Wiljan Welkom :)
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply