vandaag, 20 dec. 2011, gelukkig kunnen sleutelen: droog en 9,5 graden, dikke jas en extra broek aan en gáán.
de hele klimbim maar weer los, ach ik heb het al vaker gedaan, dus binnen een uur hing het in de elastieken.
in de V-vorm tussen beide cylinderbanken stond weer een paar liter koelvloeistof....
WAAR komt dat vandaan
De waterpomp en slangen, slangklemmen, allemaal O.K.
Bij de aansluiting van de
Y-vormige aluminium kvs-buis zit wat blauw spul... oude 'vloeibare siliconen pakking' ..
ik vertrouw het niet,... dat is dus al eens losgeweest in België ? eenmaal losgenomen en verwijdert, blijkt dat
de rubberafdichtingen geen afdichting meer bieden... : ( links de blauwe zooi al verwijdert, rechts nog niet: )
na schoonmaak V-vorm ook het Y-vormige buizenstelsel schoon en vlak geschuurd ( nog niet te zien op foto ).
Nieuwe gehaald bij Brezan en met beetje vloeibare pakking ( merk LocTite ) weer gemonteerd.
nogmaals naar de Brezan om een slang te halen, want ik vertrouw het korte slangetje die achterop
de waterpomp zit en verbind met de buis van de interieurkachel, niet. Week en soft.. ik heb geen zin
om het later nóg eens los te halen voor alleen zo'n rotslangetje.
Nadien inlaatspruitstuk weer gemonteerd, en toen kon de motorkap weer dicht, tot morgen, want dan
moet ik het kunnen afronden.
links op bovenstaande foto het doosje met latex-handschoenen, die heb je bij deze LocTite vloeibare pakking écht nodig !!
grt, Harrie