SV605 wrote:Mooi dat het gelukt is Harrie
Groet
Steven
tjark63 wrote:Inderdaad, ik wil er ook zo een
Goed werk Harrie,
ze stelt je wel op de proef
inderdaad.. de probleempjes komen alsmaar weer, is het niet dit, dan wel dat...
na 20 jaar stilstand was wel e.e.a. te verwachten...
in januari en februari verschillende dingen, o.a. olielekkage opgelost.
het lusje van de peilstok was afgebroken, weer gelast met m'n nieuwe MIG.
zit af fabriek hardgesoldeerd met messing, dus moest het goed schoonslijpen vooraf.
na het lassen een beetje rode lak er op, ook weer klaar.
1e week januari kon ik na 1 km al rechtsomkeerd naar huis, dynamolampje brandde...
snaar er af, dus ook geen aandrijving waterpomp en fan....
na de vorst een andere dynamo gemonteerd, maar die laadde niet....,
dan maar een
nieuwe, geleverd door de Bosch Servicedienst.
Zo heeft de 604 wéken stilgestaan...
De koelvloeistoflekkage is er nog steeds ..
tussen de V van het blok staat
weer een plens KVS.. vanmorgen met een pompje en slangen zo veel mogelijk weggegzogen.
Krik onder de carterpan met houten lat er tussen, opgekrikt, auto gaat meteen mee omhoog..
dan zou je denken dat de motorsteunen goed zijn...?
Vanmiddag een ritje gedaan,
de enstige trillingen rond 2100 rpm zijn bijna weg
zou de rechter motorsteun dan toch kapot zijn?
Op microfiche zie ik, dat de kans bestaat dat het rubbervlakje tussen silentblok en zijdelingse steun
wel eens weggesleten kan zijn, waardoor er zijdelings nagenoeg staal op staal rust, wat de trillingen
en het irritante lawaai veroorzaken.
Binnenkort maar eens een andere in zetten.
De temperatuurmeter op het dashboard werkt niet meer sinds de vervanging van de waterpomp...
en dat baart me zorgen, ik wil dit in de gaten kunnen houden ! Wat ik ook doe en experimenteer,
de meter geeft geen temp. aan. Reageert wel als ik contact aanzet, maar verder blijft die onderin staan..
Accelleratie is nog wel steeds
genieten , en afgelopen weken al regelmatig met open schuifdak
gereden, heerlijk. Laat de Lente maar komen !
grt, Harrie