Page 5 of 8

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 11 Jun 2016, 22:41
by 304 Friesland
Zit de goede dop er wel op? die van mij heeft een koperen dop en daar zit gewoon zichtbaar een heel klein gaatje in .

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 11 Jun 2016, 23:02
by 403diesel
Zo simpel kan het soms zijn :mrgreen:

Je hebt met deze toch ook de tank boven de carb en geen benzinepomp? Dan is tankbeluchting juist extra belangrijk.
Neemt niet weg dat de ontsteking fatsoenlijk af te stellen moet zijn maar het is een flinke stap in de goede richting als ik het zo lees.
Hopelijk voor jou genoeg de verkoop nog even uit te stellen ;)

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 12 Jun 2016, 00:45
by MarcoPeus
Er zit een metalen dop op (staal??) die conisch lijkt. Je schroeft m vast en hij gaat steeds vaster zitten, ik denk dat de tank zich opeens hermetisch sluit en dan vacuum trekt als je maar voldoende benzine hebt verbruikt. Misschien de dop er eens los op laten zitten.
De tank zit inderdaad boven de carb ja Serge, door zwaartekracht loopt de benzine omlaag in theorie. Feit is wel dat ik nu aan wat afstelschroeven heb lopen rommelen en niet meer weet wat goed is.......

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 15 Aug 2016, 19:16
by MarcoPeus
Vandaag de 201 eens van stal gehaald om mee naar de dealer te rijden. Daar keek men de ogen uit natuurlijk.
Op mijn vraag of men een grote beurt kon geven en kleppen konden stellen met ontsteking en carburateur knikte de monteur instemmend...... Ik wil t m wel eens zien doen.
Anyway, de rit ging niet van een leien dakje. Schakelen blijft een lastige issue voor me. Dat dubbel clutchen blijft me een krakende bak opleveren en in de 3 is echt alle puf er uit. Ik heb m al tot het allerhoogste toerental doorgetrokken in de 2 (ik zag de kleppen al dansen in het blok) en als je m dan in de 3 gooit is het helemaal gedaan met de pret. Bergaf lukt het een beetje om op snelheid te komen maar zodra het iets bergop weer gaat is de pret gedaan en val je terug. Ook hoor je af en toe een plof in de uitlaat. Ik weet t niet hoor maar die vooroorlogse auto's zijn niet echt aan mij besteed vrees ik. Helaas mis ik ook de nodige kennis en is er in de buurt ook niemand die er samen met me naar wil kijken die er wel verstand van heeft. Op mijn vraag voor meer info over de auto zoals afstel gegevens en dergelijke heb ik 0 antwoord gekregen.
Mijn eerdere plan om de auto te verkopen zweeft nog steeds in mijn achterhoofd en steekt regelmatig en hardnekkig de kop op.

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 15 Aug 2016, 21:09
by RogerSch
Als je de auto weer bij de Peugeot dealer ophaalt zal de baliemedewerker triomfantelijk melden dat in het computersysteem geen foutmeldingen bevat dus dat alles in orde is.....

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 15 Aug 2016, 21:15
by MarcoPeus
Ik heb overwogen een OBD stekker op de sloop uit een auto te knippen en die bij de zekeringenkast in te bouwen.........

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 15 Aug 2016, 22:32
by 403diesel
Heb je die ontsteking al los zodat ie op tijd te zetten is?
Ploffen in de uitlaat kan als de ontsteking te laat staat. Kan ook een verklaring zijn voor gebrek aan vermogen.
Er zat geen (handmatig) vervroegingsmechanisme op??

De pest is dat ik eigenlijk nooit is het zuiden kom.
Maar aanbod staat nog steeds; mocht je eens in de buurt moeten zijn, sleep het ding eens mee op de aanhanger en drop em een keer af.

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 16 Aug 2016, 00:07
by MarcoPeus
Ontsteking heb ik al helemaal los gehad maar d'r zit geen mm beweging in de behuizing. Ook zit er geen handmatige vervroeging op nee, niet zoals b.v. de Bearcat van Wayne C op TV
Er zitten centrifugaal gewichten in die los zijn dus je zou denken dat dat werkt bij hoger toerental. Heb ik ook al allemaal los gehad.
Ook heb ik al aan de carburateur lopen spelen met de mengsel schroef maar er zit weinig verschil in hoe de motor loopt als je er aan draait.

Het probleem wat jij hebt met naar het zuiden komen heb ik met naar t noorden komen. Weinig tijd en te veel te doen (buiten de projecten nog).

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 16 Aug 2016, 21:22
by MarcoPeus
Image
De 201 staat droog binnen dus tijdens een uurtje "vervelen" eens evenonder de motorkap(pen) gekeken.

Image
Zo ligt het blokje er in, in het midden zie je de verdeler zitten. De kap heb ik er even af gehaald voor de foto's
Onder de verdeler zit een klembus met een bout. Die heb ik helemaal los gemaakt maar er zit geen mm beweging in. Met 2 handen aan zitten draaien als een mallen maar niks.

Ik heb eens even de nok van de de verdeelas zodanig gezet dat de puntjes maximaal open staan. Ik heb t idee dat de puntjes afstand te klein is. Geen idee wat moet zijn maar t lijkt ERG krap. Ik heb geen voelermaatjes bij de hand maar mijn gevoel zegt dat de afstand nu 0,2-0.4 is? Kan dat? Is dat juist? Wat moet het dan zijn?
In de werkplaats heb ik wel voelermaatjes maar dus niet bij de hand.
Image
Image
Image

Re: Mijn 201 E Commercial 1932

Posted: 16 Aug 2016, 22:23
by 403diesel
Moet ongeveer 0,4 mm zijn normaal. Dit lijkt minder maar is altijd lastig van een foto. Met het verlopen van de contactpuntafstand veranderd ook het tijdstip. Stel je de contactpuntafstand weer zoals die hoort te zijn dan staat theoretisch ook het tijdstip weer goed.