Page 7 of 10

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 28 Aug 2020, 21:42
by Beeperhorrie
Nou zeg het maar, welk merk , type en bouwjaar. (niet de 203 noemen die er naast ligt)


Image

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Aug 2020, 16:36
by Tuuur
Beeperhorrie wrote: 28 Aug 2020, 21:42 Nou zeg het maar, welk merk , type en bouwjaar. (niet de 203 noemen die er naast ligt)


Image
De groeven in de zijkant van de motorkap maakt het een Vauxhall. Ca 1951, type Velox.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Aug 2020, 17:54
by 304 Friesland
Daar staat heel wat om te komen ,toch wel zonde ,zo op de grond blijft er niks van over met een betonnen ondergrond gaat het al een stuk langer goed m aar wel mooi terrein om even rond te sneupen .

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Aug 2020, 18:39
by Beeperhorrie
Tuuur wrote: 29 Aug 2020, 16:36De groeven in de zijkant van de motorkap maakt het een Vauxhall. Ca 1951, type Velox.
Ja helemaal goed. Is toch wel een poos typisch Vauxhall geweest die groeven met holle chroom strips.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Aug 2020, 18:42
by Beeperhorrie
403 Friesland wrote: 29 Aug 2020, 17:54 Daar staat heel wat om te komen ,toch wel zonde ,zo op de grond blijft er niks van over met een betonnen ondergrond gaat het al een stuk langer goed m aar wel mooi terrein om even rond te sneupen .
ZIjn best wel veel van dat soort terreinen over gehele wereld. Het liefst er naar toe met een accu slijptol om nog bruikbare dingen zeker te stellen, aan gewoon gereedschap zal je vaak niets meer hebben. Ik ken in Lhee iemand die ook een terrein vol heeft met dit soort relikwieën (in zijn geval het meeste Peugeot en dus heilig).

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Aug 2020, 22:52
by 304 Friesland
Ik ging er dan niet heen met een slijptol maar een accu ,benzine en een kist vol sleutels en dan proberen wat er nog aan de praat te krijgen is dat vind ik nog het mooiste wat er te doen is , ik koop ze dan ook meestal niet lopend en maak er een sport van om ze zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen .
Ik heb laatst nog een kennis geholpen om een auto aan de praat te krijgen ,een Chevrolet van 1934 die in een loods had gestaan die uitgebrand was , alle kabels en slangen waren er af maar toch had ik hem in een half uur weer lopend en nog een half uur later er al een stukje mee gereden.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Aug 2020, 23:13
by Beeperhorrie
Daar kan ik me ook helemaal in vinden. Maar ja sommige dingen zijn echt te ver heen. Op het terrein wat ik eerder noemde staat een 403 die door de verf bijeen wordt gehouden. Als je gewoon ergens op de auto duwt met je duim veer het materiaal in. Zou je op zo'n auto nog een mooi front embleem vinden kan je het losschhroeven wel vergeten, Als het embleem in zo'n geval niet is aangetast kan je het best een stuk van de auto wat eronder zit meenemen en het thuis in alle rust losweken met kruipolie e.d.

We hebben daar vijfendertig jaar terug een achterruit uit een Dafje gehaald op die manier. Rubber was keihard en brokkelig, Dafje was onherstelbaar ver heen maar het ruit was verkocht. Dus verlengsnoer uitrollen (er waren nog geen accu slijpers) slijptol erbij en een heel mooi randje van tien centimeter staalprut eromheen om het later binnen voorzichtig verder te lossen.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 03 Sep 2020, 23:14
by peunormal
Bentley Mark VI Drophead Coupe 1949 Pininfarina.jpg
Bentley Mark VI Drophead Coupe 1949 Pininfarina.jpg (230.66 KiB) Viewed 8069 times

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 03 Oct 2020, 17:33
by IVARIO
Een hele mooie Talbot racewagen tijdens een oldtimer-optocht in Sitges, Spanje, zo'n acht jaar geleden.
Geweldig geluid kwam er uit.
Sitges (2).JPG
Sitges (2).JPG (140.38 KiB) Viewed 7776 times
Sitges (3).JPG
Sitges (3).JPG (166.51 KiB) Viewed 7776 times
Sitges (1).JPG
Sitges (1).JPG (151.89 KiB) Viewed 7776 times

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 07 Apr 2021, 00:41
by peunormal
Ford Taunus 17M Cabrio.jpg
Ford Taunus 17M Cabrio.jpg (219.45 KiB) Viewed 6607 times
we schrijven 1e helft jaren zestig, alvorens de P404 bij ons thuis kwam was er de Ford Taunus 17M P3. Geen cabrio, maar wel 'n moderne stijl met verbeterde aerodynamica