Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
aixpeugeot
Posts: 474
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

te hoog ? co mag 4,5 % zijn stationeer.
Mr.Drexciya
Posts: 29
Joined: 03 Jun 2018, 13:19

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Mr.Drexciya »

Het is inderdaad nog OK voor de APK maar is naast het hoge verbruik en zwarte bougies een teken dat het nog niet helemaal "APK" is.
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Is deze info bruikbaar :?:
Attachments
IMG_3876.jpg
IMG_3876.jpg (97.77 KiB) Viewed 656 times
IMG_3877.jpg
IMG_3877.jpg (91 KiB) Viewed 656 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Mr.Drexciya
Posts: 29
Joined: 03 Jun 2018, 13:19

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Mr.Drexciya »

Dank je, hoe meer info, hoe beter. Ik had deze links al gevonden: er is toch best wel veel te vinden na enig speurwerk.

Alpineforum:https://forum.alpinerenault.com/viewtop ... 4&start=20

Via Frans Club 604 forum de scans van het Peugeot werkplaatsboek: https://cdn.website-editor.net/s/f9d724 ... BXLF010TJW

En ik heb de diverse RTA boeken voor de 505 V6/604 SL in Frans en Duits. Gelukkig heb ik met die talen geen probleem. Voor een Nederlandstalige scan houd ik me desondanks altijd aanbevolen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Ook hier kan het koud zijn.
Wij zijn een dagje naar Les Sables geweest om er eens uit te zijn.
Op visite en een fijne franse lunch genoten bij vrienden.
Vorige week werd het overdag vijf graden met stevige noordoosten wind.
En als het kan, een franse limo mee.
Attachments
IMG_3834.jpg
IMG_3834.jpg (74.69 KiB) Viewed 557 times
IMG_3832.jpg
IMG_3832.jpg (96.35 KiB) Viewed 557 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

Kou maakt niet uit, zolang er maar geen pekel ligt.

En met die kou waardeer je de warmte van de auto meer als je weer instapt.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote: 30 Dec 2022, 15:40 Kou maakt niet uit, zolang er maar geen pekel ligt.

En met die kou waardeer je de warmte van de auto meer als je weer instapt.
Groot gelijk Ben,
Gestrooid met zout wordt hier nooit.
Als het een keer s'nachts vriest, geeft dat s'ochtends hilarische tafereeltjes.
Slippartijen, in de berm op de kant. Geen moment rekening houden met temperaturen onder nulpunt.
Niet gewend. Wij wachten gewoon een uurtje, hoef je ook de ruiten niet te schrappen en de wegen zijn vorstvrij.
Wij proberen hier ontspannen/ onthaast te leven. Soms denk ik weleens dat, sommige, fransen daar wel iets van kunnen leren.
Het komt voor, dat de lokale fransman redelijk gestrest en 'opgefokt' is. Temperament wordt het genoemd.
De kachel van een P604 kan de taak in Nederland goed aan, in Frankrijk met gemak, met schuifdak open zelfs.
Wij rijden nog steeds zomer en winter in onze franse voitures, s'winters niet in ons dakloze P205 CT-je.
Zolang het kan en gegunt is...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paul leuk om weer een verhaaltje te lezen, dat er geen pekel wordt gestrooid, beter voor de P604 even een andere vraag, moet je de kopbouten van de P604 vervangen als de koppen er af zijn geweest? heb namelijk opgedroogde koelvloeistof zien zitten, net onder de rand van de linker bank, als je voor de auto staat, aan de achterkant, binnenkant, boven het y stuk, eerst dacht ik dat die lek was, bij de O ring, maar dat was niet, die was helemaal droog gelukkig, maar voor de zekerheid maar de koppakingen vervangen aan bijde kanten, ik hoor graag van jou wat de beste oplossing is,mvg willy.
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, voor zover ikzelf weet, is dat niet nodig bij deze motor, om de kopbouten te vervangen.
Wel de voorgeschreven aanhaal procedure volgen, is het advies.
Zelf heb de kopbouten nooit vervangen, wel al diverse koppakkingen gewisseld, voor onze auto's en ook voor anderen.
Blok en kop moeten goed schoon en vlak zijn.
De laatste keer bleek, keer op keer, dat de koppakking, waterzijdig, niet goed afdichte.
Dat was wel een dinnetje. Na links en rechts info ingewonnen te hebben, heb ik de buitenkant, waterzijdig, met vloeibare kit aan de blokkant en de kopkant extra afgedicht.
De koppakking, ben het merk even kwijt, had te weinig 'lijm' op de koppakking.
De productie van de koppingen was inmiddels uit besteed in China.
Het advies kreeg ik van een goede vried, welke zich met amerikaanse auto's en blokken bezig houd. Al een jaar of veertig.
En dat was voor amerikaanse motoren een bekend probleem(pje).
De (GTI)motor loopt inmiddels als weer jaren probleemloos.
Verwacht dat je altijd onverwachte ongemakjes tegen komt.
Maar beter preventief, dat later correctief, panne dus.
En mogelijke schade door koelproblemen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 109
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paul bedankt voor de uitleg, ik haal ze er volgende week er van af, als alles mee zit,eerst het blok aan de buitenkant zuiver maken, dan weet ik bijna zeker dat er verder geen rommel en rotzooi naar binnen kan vallen, in de oliekanalen, en waterkanalen, koppakingen heb ik al,weet alleen het merk niet, maar hou je op de hoogte, en dan verder de koppen klaar maken, kijken of de kleppen nog goed afdichten, anders opnieuw inslijpen met pasta, en kleprubbertjes vernieuwen, zit in de koppakking set er bij met de nodige pakkingen, succes waar je zelf mee bezig bent, anders hoor ik het wel, weer een mooi verhaaltje,groetjes willy.
Post Reply