Ja dat gaat niet lukken , al denk ik dat er tzt wel brandstof van gemaakt gaat worden wat er wel zo in kan .
De patrol met zijn lijnpomp is er wel aardig geschikt voor met weinig aanpassing zal hij er op kunnen lopen maar zolang er nog diesel is is dat toch het makkelijkst en veel kms maak ik er toch niet mee.
Mijn 305 diesel automaat.
-
Re: Mijn 305 diesel automaat.
Gisteren de 305 sedan diesel automaat maar weer eens naar huis gehaald , inmiddels wel voorzien van een dikke laag stof maar die was er gisteravond snel af .
Vandaag maar eens op de brug gezet en gekeken wat er voor apk gebeuren moest , in ieder geval de remmen maar dat heb ik al klaar ,verder eigenlijk nog niks gezien dus binnenkort maar eens naar de garage en kijken of die er net zo over denkt.
Vanmiddag nadat ik de remmen klaar gemaakt had maar eens even illegaal een rondje gereden maar wat rijd dat ding fijn zeg ,nog steeds na al die jaren , schuifdak los ,en ging ook weer dicht en raampjes los lekker even kunnen rijden .
Half september is deze 40 dus dan ga ik er weer mee rijden zo af en toe.
Vandaag maar eens op de brug gezet en gekeken wat er voor apk gebeuren moest , in ieder geval de remmen maar dat heb ik al klaar ,verder eigenlijk nog niks gezien dus binnenkort maar eens naar de garage en kijken of die er net zo over denkt.
Vanmiddag nadat ik de remmen klaar gemaakt had maar eens even illegaal een rondje gereden maar wat rijd dat ding fijn zeg ,nog steeds na al die jaren , schuifdak los ,en ging ook weer dicht en raampjes los lekker even kunnen rijden .
Half september is deze 40 dus dan ga ik er weer mee rijden zo af en toe.
- Beeperhorrie
Qua lijn een voorganger van mijn 405. Als ik de mogelijkheid had kwam er ook een 305 bij.
-
Het is me nog steeds niet gelukt om in te loggen op tapatalk via de telefoon ,geen idee waarom dat niet wil dus helaas geen foto,s bij de berichten.
Ik ben nu weer even bezig met deze auto aangezien ik al lang het plan had om ipv een gewone er een turbodiesel van te maken , oude motor is niet traag maar door de moderne diesels krijg ik dat gevoel er wel bij.
Ik had al een 1900 turbo diesel blok liggen waar waarschijnlijk de kop kapot van was en deze week geschikt een splinternieuwe kop gekocht en wat keerringen besteld en andere noodzakelijke onderdelen die nu de motor er nog niet in zit eenvoudig te vervangen zijn.
Ik hoop dat hij volgend weekend loopt met deze motor er in , die kan met beetje meer brandstof toch wel een 100 pk halen bijna 30 meer dan er in zit nu .
Maar gelijk ook een leuk pruts project ,weer even sleutelen aan de blokken die jaren geleden geregeld langs kwamen maar nu zo goed als uitgestorven zijn door de moderne regels .
Misschien nog even bekijken of een hdi turbo er op past ,die begint wat eerder al denk ik dat dat niet gaat passen.
Ik ben nu weer even bezig met deze auto aangezien ik al lang het plan had om ipv een gewone er een turbodiesel van te maken , oude motor is niet traag maar door de moderne diesels krijg ik dat gevoel er wel bij.
Ik had al een 1900 turbo diesel blok liggen waar waarschijnlijk de kop kapot van was en deze week geschikt een splinternieuwe kop gekocht en wat keerringen besteld en andere noodzakelijke onderdelen die nu de motor er nog niet in zit eenvoudig te vervangen zijn.
Ik hoop dat hij volgend weekend loopt met deze motor er in , die kan met beetje meer brandstof toch wel een 100 pk halen bijna 30 meer dan er in zit nu .
Maar gelijk ook een leuk pruts project ,weer even sleutelen aan de blokken die jaren geleden geregeld langs kwamen maar nu zo goed als uitgestorven zijn door de moderne regels .
Misschien nog even bekijken of een hdi turbo er op past ,die begint wat eerder al denk ik dat dat niet gaat passen.
- Beeperhorrie
Ik dacht dat de HDI turbo's langzamer draaiden dan die oudere. Klopt dat?
-
De HDI begint al zo rond de 1500 toeren te werken bij de td pas boven de 2000 toeren , zo vluchtig als ik het gezien heb te veel verschillen dus hou het bij de originele turbo.
Wel moet ik overal wat wegtoveren om een compleet blok te kunnen maken , nu mis ik nog een inlaat spruitstuk ,misschien dat ik het morgen nog vind ,verder is hij al aardig compleet .
Wel moet ik overal wat wegtoveren om een compleet blok te kunnen maken , nu mis ik nog een inlaat spruitstuk ,misschien dat ik het morgen nog vind ,verder is hij al aardig compleet .
-
De afgelopen dagen wel wat tijd gevonden om aan dit project te werken , ging niet allemaal van harte ,onderdelen bij elkaar toveren en ik heb 2 brandstofpompen , de een sloeg steeds af na het starten en de andere kwam niet op toeren , van beide het schottenpompje in de pomp vastgeroest dus geen aanzuiging en interne druk in de pomp waardoor hij niet goed kon lopen , gisteren nog geprobeerd met een extern opvoerpompje toch toevoer te krijgen in de hoop dat het schottenpompje los komt maar geen resultaat dus eerst de pomp die helemaal niet wilde lopen uit elkaar gehaald ,ja om het betaalbaar te houden toch zo min mogelijk kopen en zoveel mogelijk zelf doen ,maar is niet iets wat mensen zelf doen , moet compleet leeg om bij het schottenpompje te komen, maar die wil nog steeds niet lekker lopen dus de andere ook maar gedemonteerd , de schoepjes zaten aardig vast die waren nooit vanzelf los gekomen maar na nog een lekkage bij het gashevelasje toch de auto weer netjes lopend gekregen en vandaag even een rondje gereden , een wereld van verschil ten opzichte van de oude motor , trekt goed op is nu echt wel snel .
moet nog de nodige dingen doen , inlaat verder afmaken en uitlaat is ook nog niet klaar , zonder demper net iets te luidruchtig en met een klein dempertje voor het leuke haast te stil .
Morgen maar weer verder , eerst de uitlaat verder klaar maken en de motorkap moet er ook nog op ,valt zonder wat te veel op maar die past er nog steeds normaal op .
moet nog de nodige dingen doen , inlaat verder afmaken en uitlaat is ook nog niet klaar , zonder demper net iets te luidruchtig en met een klein dempertje voor het leuke haast te stil .
Morgen maar weer verder , eerst de uitlaat verder klaar maken en de motorkap moet er ook nog op ,valt zonder wat te veel op maar die past er nog steeds normaal op .