Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
- Posts: 1079
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Dag Peter, van de eigenaar heb ik begrepen, dat deze auto op Le Mans geraced heeft. En ook gewonnen heeft.
Dat is vast terug te vinden met behulp van google.
De eigenaar vertelde dat hij deze auto een aantal jaar terug aangeschaft heeft. Naast deze Ford heeft deze eigenaar ook een aantal Ferrari's en wat E-types in de loods. Reuze leuk allemaal. Zo af en toe gebruikt de eigenaar ook al z'n auto's en toont deze bij het Talmont auto museum.
Als je de foto's vergelijkt, valt op dat er een aantal zichtbare verschillen te zien zijn.
Dat is vast terug te vinden met behulp van google.
De eigenaar vertelde dat hij deze auto een aantal jaar terug aangeschaft heeft. Naast deze Ford heeft deze eigenaar ook een aantal Ferrari's en wat E-types in de loods. Reuze leuk allemaal. Zo af en toe gebruikt de eigenaar ook al z'n auto's en toont deze bij het Talmont auto museum.
Als je de foto's vergelijkt, valt op dat er een aantal zichtbare verschillen te zien zijn.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Dus toch een "echte"
Zoals je zegt, zoek de 10 verschillen, waarbij het grootste verschil het onvervalste vw kever geluid van de Bonito is bij vertrek
Zoals je zegt, zoek de 10 verschillen, waarbij het grootste verschil het onvervalste vw kever geluid van de Bonito is bij vertrek
- paull en paulla
- Posts: 1079
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Kijk, dat wist ik niet, Keverchassis met keverblok.
Als je de Ford V8 gehoord hebt, weet je ook het verschil in geluid. Zelf had ik aan een lijn zes gedacht van Jaguar, voor deze kitcar.
Als je de Ford V8 gehoord hebt, weet je ook het verschil in geluid. Zelf had ik aan een lijn zes gedacht van Jaguar, voor deze kitcar.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- Beeperhorrie
- Posts: 2345
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Eind jaren tachtig was een maat van mij bezig met een Bonito. Ergens had hij een 911 blok + bak (geen idee meer wat voor vermogen of inhoud) op de kop getikt en dat erin gefabriekt. Door het extreem lage gewicht was het ding compleet uit balans en bijna niet op de weg te houden. Het toevoegen van flink gewicht in de neus verbeterde het geheel maar nauwelijks. Na korte tijd kwam er een 1600 blokje in en is de auto snel daarna verkocht.
- paull en paulla
- Posts: 1079
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Mmm, een boxer klinkt wel iets anders dan de V8 van deze Ford GT. En zal ook wel wat meer brandstof lusten.Beeperhorrie wrote: ↑25 Jun 2024, 20:08 Eind jaren tachtig was een maat van mij bezig met een Bonito. Ergens had hij een 911 blok + bak (geen idee meer wat voor vermogen of inhoud) op de kop getikt en dat erin gefabriekt. Door het extreem lage gewicht was het ding compleet uit balans en bijna niet op de weg te houden. Het toevoegen van flink gewicht in de neus verbeterde het geheel maar nauwelijks. Na korte tijd kwam er een 1600 blokje in en is de auto snel daarna verkocht.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1079
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Deze week eens begonnen met het wisselen van de waterpomp. Geen reuze ingewikkelde klus, maar toch wel wat werk.
Ik heb besloten er iets meer werk van te maken, dan alleen een wissel. Geen (af)raffelwerk. Schoonmaak werkzaamheden, rubberen waterslangen vernieuwen en ook nieuwe slangklemmen waren nodig. De bestaande thermostaat is nog prima en wordt weer benut. Ook de viscosekoppeling is weer proper.
De truc is om de waterpomp te verwijderen, zonder de luchtgallerij en de injectie te demonteren. Dat scheelt nogal wat werk.
Achterop de waterpomp zijn ook twee waterslangen gemonteerd.
Ik heb besloten er iets meer werk van te maken, dan alleen een wissel. Geen (af)raffelwerk. Schoonmaak werkzaamheden, rubberen waterslangen vernieuwen en ook nieuwe slangklemmen waren nodig. De bestaande thermostaat is nog prima en wordt weer benut. Ook de viscosekoppeling is weer proper.
De truc is om de waterpomp te verwijderen, zonder de luchtgallerij en de injectie te demonteren. Dat scheelt nogal wat werk.
Achterop de waterpomp zijn ook twee waterslangen gemonteerd.
- Attachments
-
- IMG_4854.jpg (143.92 KiB) Viewed 2605 times
-
- IMG_4865.jpg (126.02 KiB) Viewed 2605 times
-
- IMG_4859.jpg (210.02 KiB) Viewed 2605 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1079
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Nog een paar plaatjes van het werk. De waterpompen op de bovenste foto zijn bijna identiek. De linker pomp hoort op een Renault V6. Op de achterkant zat een slangpilaar geschroefd. Die is nu afgedopt. Van oorsprong kan er een waterslang gemonteerd worden, deze is hier niet nodig. Op de plaats van het thermotijdkontakt (aan de voorzijde van de pomp links te zien) moest het schroefdraad van driekwart inch opgetapt worden naar metrisch achtien milimeter. Goed te zien is de datumstempel achterop de waterpomp. 1997. De P604 is tot eind 1985 gebouwd. Ook is de viscosekoppeling met fan weer fris schoon, zodat de luchtstroom weer goed bij de koppeling kan komen.
Bijna klaar met deze klus. Nog de luchtgallerij dicht maken, radiateur weer vastzetten. En koelvloeistof bijvullen plus ontluchten.
En een proefrit maken natuurlijk. De waterpomp heeft het 530 duizend en een beetje uitgehouden. En nu al lek . Er zijn ergere dingen te verzinnen.
Bijna klaar met deze klus. Nog de luchtgallerij dicht maken, radiateur weer vastzetten. En koelvloeistof bijvullen plus ontluchten.
En een proefrit maken natuurlijk. De waterpomp heeft het 530 duizend en een beetje uitgehouden. En nu al lek . Er zijn ergere dingen te verzinnen.
- Attachments
-
- IMG_4864.jpg (181.61 KiB) Viewed 2604 times
-
- IMG_4858.jpg (231.82 KiB) Viewed 2604 times
-
- IMG_4868.jpg (133.76 KiB) Viewed 2604 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Mooi uitgelegd met duidelijke foto's, daaraan herken je de echte liefhebber.
Met een goed geconstrueerde auto kan je 100 jaar rijden zonder grote problemen als je maar op tijd dit soort werken doet.
Helaas hem ikzelf de neiging om steeds auto's van de verkeerde mensen te kopen, m.a.w. zgn opgereden auto's.
(maar met wat koppigheid, en helaas onverantwoord veel geld komt het wel steeds terug goed)
Met een goed geconstrueerde auto kan je 100 jaar rijden zonder grote problemen als je maar op tijd dit soort werken doet.
Helaas hem ikzelf de neiging om steeds auto's van de verkeerde mensen te kopen, m.a.w. zgn opgereden auto's.
(maar met wat koppigheid, en helaas onverantwoord veel geld komt het wel steeds terug goed)
-
- Posts: 185
- Joined: 07 Apr 2022, 17:32
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
hoi Paull,dat is weer een mooi klusje, ik dacht dat dat niet ging zonder de inlaat niet te verwijderen, maar ik zie dat het wel kan, dan moet je wel de slang klemmen wel zo zetten dat je ze wel kunt aandraaien,of heb ik het miss? rustig alles bekijken dan komt het goed voor elkaar, niet overhaasten. bij die van harrie 604GTI zal ik het wel allemaal los moeten halen, als de cilinderkoppen er af moeten, ik ga dat ook maar eens allemaal rustig bekijken, zal wel ongeveer eind van deze maand worden, moet samen met sjef nog een paar kleine dingen doen aan de 604SL van hem, cardan olie is al vervangen,versnellingsbak olie ook,nu heb ik de carterpan gisteren gestraald en gespoten, die gaat er van de week weer onder, met een nieuwe pakking,zag er van binnen nog redelijk netjes uit, paar stukjes vloeibare pakking lagen erin, maar het filter was heel mooi schoon, en dan nog nieuwe remvloeistof er in en dan kan die van de brug, en dan kan de GTI erop, en blijft dan tot de winter erop, tot dat de motor goed loopt, kan dan bij ons op het terrein,waar de loods van mij is, gewoon rondjes rijden, zonder verzekering en APK, de foto,s gaan dan wel verschijnen hier. succes met het verder sleutelen, groetjes daar.paull en paulla wrote: ↑06 Jul 2024, 10:45 Deze week eens begonnen met het wisselen van de waterpomp. Geen reuze ingewikkelde klus, maar toch wel wat werk.
Ik heb besloten er iets meer werk van te maken, dan alleen een wissel. Geen (af)raffelwerk. Schoonmaak werkzaamheden, rubberen waterslangen vernieuwen en ook nieuwe slangklemmen waren nodig. De bestaande thermostaat is nog prima en wordt weer benut. Ook de viscosekoppeling is weer proper.
De truc is om de waterpomp te verwijderen, zonder de luchtgallerij en de injectie te demonteren. Dat scheelt nogal wat werk.
Achterop de waterpomp zijn ook twee waterslangen gemonteerd.
-
- Posts: 480
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
ik heb eens een keertje samen met met mijn vader (ik meen in 1987 of 89 ?) eens een waterpomp vernieuwd bij een 604. weet wel dat het een behoorlijk lastige klus was, je kwam nogal slecht aan de slangen maar uiteindelijk is het wel gelukt. hoe je de inlaat los krijgt is me nog een raadsel op het moment, ook nog nooit gedaan. dus toen is de inlaat gewoon blijven zitten.
alleen krijg je toen wel wat makkelijker een waterpomp als nu
alleen krijg je toen wel wat makkelijker een waterpomp als nu