Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 986
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

PeterH wrote: 06 Jul 2024, 13:40 Mooi uitgelegd met duidelijke foto's, daaraan herken je de echte liefhebber.
Met een goed geconstrueerde auto kan je 100 jaar rijden zonder grote problemen als je maar op tijd dit soort werken doet.
Helaas hem ikzelf de neiging om steeds auto's van de verkeerde mensen te kopen, m.a.w. zgn opgereden auto's.
(maar met wat koppigheid, en helaas onverantwoord veel geld komt het wel steeds terug goed)
Dank voor het kompliment. In 1997/1998 is best veel gedaan aan deze auto. Want 'vierkant' afgekeurd op vanalles en nogwat.
Jaartje aan geslepen en gelast, in deuren, achterschermen, kofferbodem en kofferbalk om eens iets te noemen.
twee nieuwe voorschermen gemonteerd, maar niet voordat de binnenschermen grondig hersteld zijn. Keienvanger onder de bumper ook hersteld, zelfs de balk waar de radiateur op staat was volkomen doorgeroest.
De eerste vijf jaren heeft de auto mevrouw Philips als eigenaar gehad en is garage onderhouden geweest. Daarna, na een spuitbeurtje heeft een vriend van ons de auto zeven jaar in bezit gehad. Deze Peugeot was op en moe. En Afgekeurd. In 1997 bij de vorige eigenaar opgehaald, de accu en de autoradio mochten achterblijven. Op de terugweg hebben nog kennis mogen maken met Frank Tunnissen, bij sommige hier wel bekent.
In 1999 is de auto in Hilversum geheel opnieuw van een kleurtje voorzien.
Zeg, nu zo'n vijf en twintig jaar geleden. Sinds is er ruim drie ton aan kilometers mee gereden. Met inmiddels wel wat gebruikssporen.
Deze P604 rijdt nog voortreffelijk, af en toe een natje en een droogje.
Door de pekel wordt deze dame op leeftijd, bj 1985, niet meer gejaagd. En ach, wat is verstandig. Wie het weet mag het vertellen.
Last edited by paull en paulla on 09 Jul 2024, 23:29, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 986
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 07 Jul 2024, 23:18 hoi Paull,dat is weer een mooi klusje, ik dacht dat dat niet ging zonder de inlaat niet te verwijderen, maar ik zie dat het wel kan, dan moet je wel de slang klemmen wel zo zetten dat je ze wel kunt aandraaien,of heb ik het miss? rustig alles bekijken dan komt het goed voor elkaar, niet overhaasten. bij die van harrie 604GTI zal ik het wel allemaal los moeten halen, als de cilinderkoppen er af moeten, ik ga dat ook maar eens allemaal rustig bekijken, zal wel ongeveer eind van deze maand worden, moet samen met sjef nog een paar kleine dingen doen aan de 604SL van hem, cardan olie is al vervangen,versnellingsbak olie ook,nu heb ik de carterpan gisteren gestraald en gespoten, die gaat er van de week weer onder, met een nieuwe pakking,zag er van binnen nog redelijk netjes uit, paar stukjes vloeibare pakking lagen erin, maar het filter was heel mooi schoon, en dan nog nieuwe remvloeistof er in en dan kan die van de brug, en dan kan de GTI erop, en blijft dan tot de winter erop, tot dat de motor goed loopt, kan dan bij ons op het terrein,waar de loods van mij is, gewoon rondjes rijden, zonder verzekering en APK, de foto,s gaan dan wel verschijnen hier. succes met het verder sleutelen, groetjes daar.
Hoi Willy, zonder geluk vaart niemand wel. Ik heb eens tijdens een vakantie in Frankrijk een waterpomp moeten vervangen.Toen kon je op de sloop nog wel eens wat scoren. Dat kon bij de sloopauto goed. En bij onze P604, tot mijn verbazing ook zonder het inlaat traject te verwijderen.
Dat scheelt een paar uur werk, in dat geval twee keer zelfs. Veel succes en sleutelplezier gewenst.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 986
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 08 Jul 2024, 13:47 ik heb eens een keertje samen met met mijn vader (ik meen in 1987 of 89 ?) eens een waterpomp vernieuwd bij een 604. weet wel dat het een behoorlijk lastige klus was, je kwam nogal slecht aan de slangen maar uiteindelijk is het wel gelukt. hoe je de inlaat los krijgt is me nog een raadsel op het moment, ook nog nooit gedaan. dus toen is de inlaat gewoon blijven zitten.
alleen krijg je toen wel wat makkelijker een waterpomp als nu
Klopt Joos, het is best een klus. Na járen zoeken heb ik een nieuwe waterpomp gevonden op een Renault huppelepup/ scheurijzersite er één gevonden. Met toevallig ook de goede aansluiting voor de poelie en viscosekoppeling. Een paar dingetjes waren nog te wijzigen, zoals eerder genoemd.
De achterkant werd niet meegeleverd. Die komt uit eigen voorraad. Daar zijn ook wel een paar verschillen in te vinden.
Blijblij dat ik een nieuwe heb kunnen vinden. Voor de carburateurversie is de waterpomp wel makkelijker te vinden. En anders had ik een gebruikte uit de voorraad kunnen benutten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply