Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Dit weekend heb ik mijzelf op extra werk getrakteerd. Onderweg naar Les Sables wilde ik het linker voorraam openen.
Het bekende gezoem klonk, maar het raam ging niet omlaag. Snel weer de elektro raammotor bedient. Want dan is mij wel duidelijk wat er aan de hand is. En ja, na het openen van de portier vandaag werd het vermoeden zichtbaar.
De raamdrager was nu los van de zijruit. Na enig zoeken naar de voorraad reserve en nieuwe, ruitdragers met fris nieuw rubber is het één en ander gemonteerd. Het werkt nu weer als vanouds. Zoiets is natuurlijk wel eerder gebeurd. De ruitdrager roest, door 'weer en wind', zet uit en verlies z'n oorspronkelijke vorm en knelkracht.
Nu kan het er weer een tijd tegenaan. Op het laatste plaatje is te zien dat de latere fabrikage iets afwijkt van het orgineel gemonteerde exemplaar.
En de zinklaag is dikker aangebracht. Het wachten is op de andere ruitdragers, deze P604 is van bouwjaar 1984 en heeft jaren buiten 'geleefd'.
Het bekende gezoem klonk, maar het raam ging niet omlaag. Snel weer de elektro raammotor bedient. Want dan is mij wel duidelijk wat er aan de hand is. En ja, na het openen van de portier vandaag werd het vermoeden zichtbaar.
De raamdrager was nu los van de zijruit. Na enig zoeken naar de voorraad reserve en nieuwe, ruitdragers met fris nieuw rubber is het één en ander gemonteerd. Het werkt nu weer als vanouds. Zoiets is natuurlijk wel eerder gebeurd. De ruitdrager roest, door 'weer en wind', zet uit en verlies z'n oorspronkelijke vorm en knelkracht.
Nu kan het er weer een tijd tegenaan. Op het laatste plaatje is te zien dat de latere fabrikage iets afwijkt van het orgineel gemonteerde exemplaar.
En de zinklaag is dikker aangebracht. Het wachten is op de andere ruitdragers, deze P604 is van bouwjaar 1984 en heeft jaren buiten 'geleefd'.
- Attachments
-
- IMG_5206.jpg (140.21 KiB) Viewed 2183 times
-
- IMG_5208.jpg (163.2 KiB) Viewed 2183 times
-
- IMG_5214.jpg (200.63 KiB) Viewed 2183 times
Last edited by paull en paulla on 16 Oct 2024, 15:59, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
- Posts: 91
- Joined: 02 Feb 2016, 12:42
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
DIt is een leuk ding. Nooit eerder gezien. Wat is het precies ?paull en paulla wrote: ↑15 Oct 2024, 18:37 Nog een paar voor vermaek:
https://klassieke-peugeot.nl/download/file.php?id=1291
- Beeperhorrie
- Posts: 2310
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
figlio del commesso wrote: ↑16 Oct 2024, 10:54 DIt is een leuk ding. Nooit eerder gezien. Wat is het precies ?
Het is een scooter (maar dat wist je natuurlijk al).
Ik heb in de afdeling brommers waar ook een plekje is voor scooters een stukje neergezet met wat meer info over de oude Peugeot scooters.
Klik HIER voor scooters
.
-
- Posts: 91
- Joined: 02 Feb 2016, 12:42
Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Top. Super leuk die stukjes die je over brommers en fietsen schrijft.
Sorry voor de topic vervuiling.
Sorry voor de topic vervuiling.
-
- Posts: 181
- Joined: 07 Apr 2022, 17:32
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Paull dat is wel een leuk klusje/of niet. ik heb het nog nooit gedaan, ik heb ze Eigenlijk nog nooit goed bekeken of ze al slecht bij mijn P604,s zijn, en gelukkig kan ik zeggen dat ik het nog niet mee heb gemaakt, ik ga wel in de gaten houden of ik die geleiders nog ergens kan vinden en de rubbers,ik zie nu de nummers bij jou op de zakjes staan, zijn ze voor de voor ruiten het zelfde zowel links als rechts, en zijn ze voor de achter deuren ook het zelfde,of zijn ze dan iets korter,ik kan ook zelf kijken bij mij, de ruiten zijn van de SL toch uit de deuren,fijne zondag nog voor jullie.groetjes.paull en paulla wrote: ↑15 Oct 2024, 22:32 Dit weekend heb ik mijzelf op extra werk getrakteerd. Onderweg naar Les Sables wilde ik het linker voorraam openen.
Het bekende gezoem klonk, maar het raam ging niet omlaag. Snel weer de elektro raammotor bedient. Want dan is mij wel duidelijk wat er aan de hand is. En ja, na het openen van de portier vandaag werd het vermoeden zichtbaar.
De raamdrager was nu los van de zijruit. Na enig zoeken naar de voorraad reserve en nieuwe, ruitdragers met fris nieuw rubber is het één en ander gemonteerd. Het werkt nu weer als vanouds. Zoiets is natuurlijk wel eerder gebeurd. De ruitdrager roest, door 'weer en wind', zet uit en verlies z'n oorspronkelijke vorm en knelkracht.
Nu kan het er weer een tijd tegenaan. Op het laatste plaatje is te zien dat de latere fabrikage iets afwijkt van het orgineel gemonteerde exemplaar.
En de zinklaag is dikker aangebracht. Het wachten is op de andere ruitdragers, deze P604 is van bouwjaar 1984 en heeft jaren buiten 'geleefd'.
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Dat klopt Willy, voor de vier zijruiten worden dezelfde raamdragers gemonteerd.
De ruitgeleiders zijn wel verschillend, voor, achter, links en rechts. Zelfs aan één ruit, twee verschillende geleiders.
Binnenkort eens een plaatje schieten.
De ruitgeleiders zijn wel verschillend, voor, achter, links en rechts. Zelfs aan één ruit, twee verschillende geleiders.
Binnenkort eens een plaatje schieten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Als beloofd twee plaatjes van raamgeleiders. Allemaal reeds lang geleden gestraald en behandeld/ geverfd.
Af fabriek is er een zwarte laag overheen gespetterd of gedompeld, zonder primer en in het Peugeotmagazijn ontstond er al roestwortels onder de laklaag.
Daar is weinig fantasie voor nodig, hoe snel in de auto deze raamgeleiders compleet wegroesten. Na vier jaar reeds heb ik mee gemaakt.
Op het meest onmogelijke moment vaak ook nog eens.
Links, rechts, voor en achter zijn allemaal verschillend van vorm en maatvoering.
Het was even zoeken in de voorraad, alles heb ik velemalen in de handen gehad met inpakken, verhuizen, uitpakken en een aantal malen weer om het een (vindbaar) plaatsje te gunnen. Het meeste weet ik nu wel te vinden. Maar nog net niet alles. Komt wel goed...
Af fabriek is er een zwarte laag overheen gespetterd of gedompeld, zonder primer en in het Peugeotmagazijn ontstond er al roestwortels onder de laklaag.
Daar is weinig fantasie voor nodig, hoe snel in de auto deze raamgeleiders compleet wegroesten. Na vier jaar reeds heb ik mee gemaakt.
Op het meest onmogelijke moment vaak ook nog eens.
Links, rechts, voor en achter zijn allemaal verschillend van vorm en maatvoering.
Het was even zoeken in de voorraad, alles heb ik velemalen in de handen gehad met inpakken, verhuizen, uitpakken en een aantal malen weer om het een (vindbaar) plaatsje te gunnen. Het meeste weet ik nu wel te vinden. Maar nog net niet alles. Komt wel goed...
- Attachments
-
- IMG_5250.jpg (97.58 KiB) Viewed 1577 times
-
- IMG_5251.jpg (69.35 KiB) Viewed 1577 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- Beeperhorrie
- Posts: 2310
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Dit soort onderdelen kan je dus eigenlijk het best compleet laten verzinken voor je ze gaat monteren.
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Helemaal mee eens en vaak minder duur dan je denkt.Beeperhorrie wrote: ↑29 Oct 2024, 01:36 Dit soort onderdelen kan je dus eigenlijk het best compleet laten verzinken voor je ze gaat monteren.
Zo heb ik voor een Peugeot 203 en voor een Volvo PV de voor- en achterspatborden laten hitteverzinken en coaten en nog een aantal andere onderdelen zoals trekhaak, wielen en plaatwerk. Een set spatborden kostte mij toen 150,-
Als het goed is hebben ze ook een zuurbad naast het zandstralen.
Met galvanisch verzinken heb ik geen ervaring.
Zulke onderdelen moet je inderdaad koesteren en beschermen voor de verre toekomst, want namaken wordt pas echt een uitdaging.
-
- Posts: 181
- Joined: 07 Apr 2022, 17:32
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Paull ja ik ken ze de raamgeleiders,en ja ze kunnen roesten. fijn dat ik zelf voor een aantal jaren zelf een straal cabine,niet zo groot zelf heb gemaakt voor kleine onderdelen,achter de P604 als je kunt zien,achter tegen de wand,van een oude stroomkast van de gemeente waar ik werk,als ik iets gestraald heb,dan spuit ik het daarna meteen in de Inox spray, is een lasspray en daarna in de grondverf en dan in de lak, kan zwart of zilver zijn.paull en paulla wrote: ↑29 Oct 2024, 00:11 Als beloofd twee plaatjes van raamgeleiders. Allemaal reeds lang geleden gestraald en behandeld/ geverfd.
Af fabriek is er een zwarte laag overheen gespetterd of gedompeld, zonder primer en in het Peugeotmagazijn ontstond er al roestwortels onder de laklaag.
Daar is weinig fantasie voor nodig, hoe snel in de auto deze raamgeleiders compleet wegroesten. Na vier jaar reeds heb ik mee gemaakt.
Op het meest onmogelijke moment vaak ook nog eens.
Links, rechts, voor en achter zijn allemaal verschillend van vorm en maatvoering.
Het was even zoeken in de voorraad, alles heb ik velemalen in de handen gehad met inpakken, verhuizen, uitpakken en een aantal malen weer om het een (vindbaar) plaatsje te gunnen. Het meeste weet ik nu wel te vinden. Maar nog net niet alles. Komt wel goed...