Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Willy, boel te zien op zo'n foto. Mooie ruimte ook. Goed bezig.
Stralen kan ik nu ook weer, sinds afgelopen zaterdag.
Dat is lang geleden voor mij, in 2019 voor het laatst in Kikkerland. Straalcabine met compressor en zelfs m'n draaibank heb ik achtergelaten.
Te groot en te zwaar om te verhuizen. En een ander blij mee gemaakt.
Door de tijd heen heb ik ook vanalles laten verzinken. Maar niet alles, anders is het niet meer aan te slepen.
Overigens zal ik nu in de Vendée ook op zoek moeten naar een bedrijf om onderdelen te laten galvaniseren.
Aan het kleurverschil kun je zien, dat dit verschillende batches zijn.
Stralen kan ik nu ook weer, sinds afgelopen zaterdag.
Dat is lang geleden voor mij, in 2019 voor het laatst in Kikkerland. Straalcabine met compressor en zelfs m'n draaibank heb ik achtergelaten.
Te groot en te zwaar om te verhuizen. En een ander blij mee gemaakt.
Door de tijd heen heb ik ook vanalles laten verzinken. Maar niet alles, anders is het niet meer aan te slepen.
Overigens zal ik nu in de Vendée ook op zoek moeten naar een bedrijf om onderdelen te laten galvaniseren.
Aan het kleurverschil kun je zien, dat dit verschillende batches zijn.
- Attachments
-
- IMG_5260.jpg (156.09 KiB) Viewed 1536 times
-
- IMG_5259.jpg (104.81 KiB) Viewed 1536 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Tijdens een ritje afgelopen zondag ontstond, uit het niets, een flinke 'klop'.
Bij een oneffenheid in de weg klonk een stevige rammel. En gisteren eens even gekeken wat er aan de hand is. Dat bleek al snel.
Een silentblok van de stabiliteit stang heeft afscheid genomen. Uit de voorraad heb ik een andere geselecteerd.
Geen nieuwe, is ook op voorrraad, maar een gebruikte. Oud brood eerst. Het is een klusje van nix en de auto is nu weer rammelvrij.
Fijn is het tegenwoordig beschikbaar hebben van een (schaar)brug. Voorheen, in Kikkerland, gebeurde dit soort klussen onder de auto, op de betonnenvloer.
Bij een oneffenheid in de weg klonk een stevige rammel. En gisteren eens even gekeken wat er aan de hand is. Dat bleek al snel.
Een silentblok van de stabiliteit stang heeft afscheid genomen. Uit de voorraad heb ik een andere geselecteerd.
Geen nieuwe, is ook op voorrraad, maar een gebruikte. Oud brood eerst. Het is een klusje van nix en de auto is nu weer rammelvrij.
Fijn is het tegenwoordig beschikbaar hebben van een (schaar)brug. Voorheen, in Kikkerland, gebeurde dit soort klussen onder de auto, op de betonnenvloer.
- Attachments
-
- IMG_5266.jpg (84.75 KiB) Viewed 1457 times
-
- IMG_5267.jpg (131.38 KiB) Viewed 1457 times
-
- IMG_5268 (2).jpg (132.9 KiB) Viewed 1457 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
- Posts: 181
- Joined: 07 Apr 2022, 17:32
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Paull en Paulla dat zijn weer frisse en schone onderdelen,en altijd makkelijk om op voorraad te hebben,dat kleine spul heb ik nog niet schoon,maar er zit wel olie op,dus nog niet verroest de stangen heb ik met nieuwe kogelkopjes voorzien,en met zo een clipje,dat ze er niet uit kunnen vallen, kosten ook geen drol in kikkerland.paull en paulla wrote: ↑01 Nov 2024, 11:05 Hoi Willy, boel te zien op zo'n foto. Mooie ruimte ook. Goed bezig.
Stralen kan ik nu ook weer, sinds afgelopen zaterdag.
Dat is lang geleden voor mij, in 2019 voor het laatst in Kikkerland. Straalcabine met compressor en zelfs m'n draaibank heb ik achtergelaten.
Te groot en te zwaar om te verhuizen. En een ander blij mee gemaakt.
Door de tijd heen heb ik ook vanalles laten verzinken. Maar niet alles, anders is het niet meer aan te slepen.
Overigens zal ik nu in de Vendée ook op zoek moeten naar een bedrijf om onderdelen te laten galvaniseren.
Aan het kleurverschil kun je zien, dat dit verschillende batches zijn.
-
- Posts: 181
- Joined: 07 Apr 2022, 17:32
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Paull en Paulla altijd makkelijk zo een brug voor die klussen,en fijn dat je de onderdelen op voorraad hebt, ik gooi ook niks weg,Hebt wel gezien bij een GTI dat de stabilator stang veel dikker is als van een SL,nu die van Harrie op de brug staat, maar de rubbers zijn nog goed, succes met de reparatie,zo kun je ook vlug naar andere dingen kijken als die op de schaarbrug staat,groetjes vanuit kikkerland,hier wordt het al langzamerhand wat kouder, maar nog boven nul.paull en paulla wrote: ↑05 Nov 2024, 10:56 Tijdens een ritje afgelopen zondag ontstond, uit het niets, een flinke 'klop'.
Bij een oneffenheid in de weg klonk een stevige rammel. En gisteren eens even gekeken wat er aan de hand is. Dat bleek al snel.
Een silentblok van de stabiliteit stang heeft afscheid genomen. Uit de voorraad heb ik een andere geselecteerd.
Geen nieuwe, is ook op voorrraad, maar een gebruikte. Oud brood eerst. Het is een klusje van nix en de auto is nu weer rammelvrij.
Fijn is het tegenwoordig beschikbaar hebben van een (schaar)brug. Voorheen, in Kikkerland, gebeurde dit soort klussen onder de auto, op de betonnenvloer.
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Willy schreef: "Hoi Paull en Paulla altijd makkelijk zo een brug voor die klussen,en fijn dat je de onderdelen op voorraad hebt, ik gooi ook niks weg,Hebt wel gezien bij een GTI dat de stabilator stang veel dikker is als van een SL,nu die van Harrie op de brug staat, maar de rubbers zijn nog goed, succes met de reparatie,zo kun je ook vlug naar andere dingen kijken als die op de schaarbrug staat,groetjes vanuit kikkerland,hier wordt het al langzamerhand wat kouder, maar nog boven nul. Top"
Reuze handig voor kleine klusjes van hooguit een paar dagen. Want als de schaarbrug omhoog staat, kan er bijna geen auto meer uit.
In een jaar tijd heeft deze P604 drie kleine ongemakjes gehad. Allemaal niet ernstig, maar ik pak ze altijd gelijk aan.
Een dynamo defect, een linkerraam storing en nu een silent-rubbertje.
De auto rijdt gewoon fijner als deze storingloos is. En rammelvrij en zelfs lekvrij
Inderdaad is de stabilisatorstang behoorlijk dikker. De veren onder de auto ook, met iets stugger weggedrag tot gevolg.
Reuze handig voor kleine klusjes van hooguit een paar dagen. Want als de schaarbrug omhoog staat, kan er bijna geen auto meer uit.
In een jaar tijd heeft deze P604 drie kleine ongemakjes gehad. Allemaal niet ernstig, maar ik pak ze altijd gelijk aan.
Een dynamo defect, een linkerraam storing en nu een silent-rubbertje.
De auto rijdt gewoon fijner als deze storingloos is. En rammelvrij en zelfs lekvrij
Inderdaad is de stabilisatorstang behoorlijk dikker. De veren onder de auto ook, met iets stugger weggedrag tot gevolg.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Wat een mooie ruimte, ik heb zelf ook een garage bij mijn woning, maar ik kan niet door mijn knieën naast de auto want veel te smal.
Ik zou al heel blij zijn met enkele centimeter extra.
Ik zou al heel blij zijn met enkele centimeter extra.
-
- Posts: 181
- Joined: 07 Apr 2022, 17:32
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Paull. welke veren bedoel je,van de voorpoten en de veren achter in de draagarmen,als dat zo is, ga ik ze een keer opmeten met de schuifmaat,dat heb ik nooit geweten. trouwens een mooie en nette opgeruimde schuur,kan ik bij mij niet zeggen,groetjes daar.paull en paulla wrote: ↑07 Nov 2024, 11:44 Willy schreef: "Hoi Paull en Paulla altijd makkelijk zo een brug voor die klussen,en fijn dat je de onderdelen op voorraad hebt, ik gooi ook niks weg,Hebt wel gezien bij een GTI dat de stabilator stang veel dikker is als van een SL,nu die van Harrie op de brug staat, maar de rubbers zijn nog goed, succes met de reparatie,zo kun je ook vlug naar andere dingen kijken als die op de schaarbrug staat,groetjes vanuit kikkerland,hier wordt het al langzamerhand wat kouder, maar nog boven nul. Top"
Reuze handig voor kleine klusjes van hooguit een paar dagen. Want als de schaarbrug omhoog staat, kan er bijna geen auto meer uit.
In een jaar tijd heeft deze P604 drie kleine ongemakjes gehad. Allemaal niet ernstig, maar ik pak ze altijd gelijk aan.
Een dynamo defect, een linkerraam storing en nu een silent-rubbertje.
De auto rijdt gewoon fijner als deze storingloos is. En rammelvrij en zelfs lekvrij
Inderdaad is de stabilisatorstang behoorlijk dikker. De veren onder de auto ook, met iets stugger weggedrag tot gevolg.
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Hoi Willy, Ja voor(poten) en achter ook. Door alle jaren anders, diameter van de wikkeling en ook het aantal wikkelingen.
Het was even zoeken in het fotoarchief, nog uit 2018.
Op de foto's zie je een aantal veren. In hoogte ook verschillend. Ik heb niet alles mee (kunnen) nemen.
Het gewicht was een grote beperking in de verhuizing. Normaal gooi ik niets weg. Maar noodzaak heeft een selectie opgedrongen, ook door de toenmalig beschikbare opslagruimte. Berouw komt na de zonde... Je kunt je wellicht voorstellen hoe moeilijk het was om te selecteren, als je nix kwijt wilt.
Op de onderste foto zie je GTI'84 KX veren en GTI'84 KN veren. KX en KN waren deel van de kentekens. Goed te zien is dat de veren naast elkaar, niet even hoog zijn en dus een ander veerkarakter hebben. Dat merk je pas als je regelmatig van P604 wisselt, anders weet je het niet.
Dit zijn alleen voor(poot) veren op de foto's. Voor diesel is ook weer anders, daar heb ik niets van.
Met een beetje goede wil zie je de draaibank nog staan. Die staat er nog steeds. Te zwaar om te vervoeren over zo'n duizend kilometer.
De volgende is er reuze blij mee.
Het was even zoeken in het fotoarchief, nog uit 2018.
Op de foto's zie je een aantal veren. In hoogte ook verschillend. Ik heb niet alles mee (kunnen) nemen.
Het gewicht was een grote beperking in de verhuizing. Normaal gooi ik niets weg. Maar noodzaak heeft een selectie opgedrongen, ook door de toenmalig beschikbare opslagruimte. Berouw komt na de zonde... Je kunt je wellicht voorstellen hoe moeilijk het was om te selecteren, als je nix kwijt wilt.
Op de onderste foto zie je GTI'84 KX veren en GTI'84 KN veren. KX en KN waren deel van de kentekens. Goed te zien is dat de veren naast elkaar, niet even hoog zijn en dus een ander veerkarakter hebben. Dat merk je pas als je regelmatig van P604 wisselt, anders weet je het niet.
Dit zijn alleen voor(poot) veren op de foto's. Voor diesel is ook weer anders, daar heb ik niets van.
Met een beetje goede wil zie je de draaibank nog staan. Die staat er nog steeds. Te zwaar om te vervoeren over zo'n duizend kilometer.
De volgende is er reuze blij mee.
- Attachments
-
- IMG_9206.jpg (155.67 KiB) Viewed 1365 times
-
- IMG_9205.jpg (175.61 KiB) Viewed 1365 times
-
- IMG_9207.jpg (152.46 KiB) Viewed 1365 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Na een jaartje groot onderhoud aan bodem en uitlaat plus stuurhuisrevisie, o.a. is het weer tijd om er eens mee op pad te gaan.
Na een paar honderd kilometer komen er een paar kleine ongemakjes aan het licht.
Rechts voordeur vacuumvergrendeling werkte niet meer. Gelijk mee aan de slag, goed voor een middag werk.
De gasveren van de kofferbak waren ook niet meer geweldig en zijn vandaag vervangen.
Afgelopen zaterdag na een dag op pad met ons donkerblauwe P604 diende zich het volgende 'dingetje' aan, de waterpomp lekt koelvloeistof.
Van het ene op andere moment. Dit is een te doen klusje. Maar dit moet geen routine worden.
Tussendoor ook de banden/velgen gewisseld van Amil 14" voor TRX winterbanden ( ) 220/55/390. Ooit ben ik tegen een parijtje TRX aangelopen,
waaronder winterTRXen. Volgens sommigen rumoerig en niet fijn sturen. Ik ben best heel erg tevreden met deze TRXen.
We hebben ze toch, een keer gebruiken is dan we handig. We hebben nog een setje nieuw en een setje gebruikt. Om op te gummen.
En een paar setjes nette velgen is altijd wel op voorraad.
Op foto twee zie je het binnenwerk van het voorportier slot. Deze kunnen door roest of te veel tectiel vast gaan zitten.
Al eens vervangen in 1992. En nu was het (alweer) zo ver. Gelukkig heb ik een voorraad(je). En zodoende gelijk aan de slag.
De waterpomp wisselen zal wel tegen het einde van het jaar worden, of net erna.
In de winter is het nog prima te doen, koelwaterpijl in de gaten houden voor de kleinere ritten.
Verder houd de wagen zich prima.
Na een paar honderd kilometer komen er een paar kleine ongemakjes aan het licht.
Rechts voordeur vacuumvergrendeling werkte niet meer. Gelijk mee aan de slag, goed voor een middag werk.
De gasveren van de kofferbak waren ook niet meer geweldig en zijn vandaag vervangen.
Afgelopen zaterdag na een dag op pad met ons donkerblauwe P604 diende zich het volgende 'dingetje' aan, de waterpomp lekt koelvloeistof.
Van het ene op andere moment. Dit is een te doen klusje. Maar dit moet geen routine worden.
Tussendoor ook de banden/velgen gewisseld van Amil 14" voor TRX winterbanden ( ) 220/55/390. Ooit ben ik tegen een parijtje TRX aangelopen,
waaronder winterTRXen. Volgens sommigen rumoerig en niet fijn sturen. Ik ben best heel erg tevreden met deze TRXen.
We hebben ze toch, een keer gebruiken is dan we handig. We hebben nog een setje nieuw en een setje gebruikt. Om op te gummen.
En een paar setjes nette velgen is altijd wel op voorraad.
Op foto twee zie je het binnenwerk van het voorportier slot. Deze kunnen door roest of te veel tectiel vast gaan zitten.
Al eens vervangen in 1992. En nu was het (alweer) zo ver. Gelukkig heb ik een voorraad(je). En zodoende gelijk aan de slag.
De waterpomp wisselen zal wel tegen het einde van het jaar worden, of net erna.
In de winter is het nog prima te doen, koelwaterpijl in de gaten houden voor de kleinere ritten.
Verder houd de wagen zich prima.
- Attachments
-
- IMG_5301.jpg (138.22 KiB) Viewed 1187 times
-
- IMG_5299.jpg (238.9 KiB) Viewed 1187 times
-
- IMG_5306.jpg (111.58 KiB) Viewed 1187 times
Last edited by paull en paulla on 19 Nov 2024, 18:56, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1073
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Kiekje van de bandenmaat:
- Attachments
-
- IMG_5307 (2).jpg (95.78 KiB) Viewed 1184 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla