Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 11 Mar 2025, 23:08
paull en paulla wrote: 10 Mar 2025, 10:35 Tijd voor de CT, in Kikkerland is dat de APK. Op een mooie zonnige dag en met 'vlag en wimpel' goedgekeurd.
Voor vijf jaar weer. In vijf jaar tijd is er net twee duizend kilometer mee gereden. Nog vijf te gaan dit jaar...
weer met vlag en wimpel door de CT apk toppie, je kunt wel zien wie de echte 604 mannen zijn, maar je kunt wel weer 5 jaar vooruit
Dank voor het compliment. Dat geeft ons de tijd om niet alleen met de APK keuring bezig te zijn. Er is zoveel te doen...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Tijd weer voor een knutsel. De roestschade valt reuze mee, alleen om de gaten heen.
Eerst eens goed schoonmaken. En passtukjes maken. De rechter voordeur moet er ook even uit om er goed bij te kunnen.
Attachments
IMG_5529.jpg
IMG_5529.jpg (115.19 KiB) Viewed 5139 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Beeperhorrie

Post by Beeperhorrie »

Is toch wel een aanzienlijk gat. Ik zie bovenaan ook wel wat verdachte plekjes.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 28 Mar 2025, 12:47 Tijd weer voor een knutsel. De roestschade valt reuze mee, alleen om de gaten heen.
Eerst eens goed schoonmaken. En passtukjes maken. De rechter voordeur moet er ook even uit om er goed bij te kunnen.
goedemorgen Paull dat is een bijna Restauratie Paull,maar je bent weer even van straat, zoals ze zeggen in het kikkerlandje. ik zie dat het een P604 zonder zonnedak is, het plastic dopje zit nog in het gat waar normaal het water afvoer uit komt van het zonnedak. en met passen en meten,wordt de meeste tijd versleten,om nieuwe stukken plaatwerk te maken, ik zeg succes. bij mijn 604 SL heb ik de hele koker eruit geslepen,allemaal kleine gaatjes erin geroest,foto,s volgen nog,ik heb dat gaatje dicht gelast, en ga het gaatje nu onder uit laten komen,maak ik nog een foto van, dan komt het water niet meer tussen het spatbord en de koker uit,hoop dan op minder roest gevoeligheid op die plek, ongeveer net zo als ze aan de achterkant hebben gemaakt, nogmaals succes met lassen,fijn weekend voor jullie.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

De cilinderkoppen zijn klaar, als het mee zit dan gaan volgende week de koppen er weer op, was nog de tap eindjes aan het zoeken voor de uitlaat spruitstukken,de schroefdraad waren erg weg geroest, maar gevonden bij Evert Jonkhart,en nog een paar nieuwe kunnen scoren ergens anders, nieuwe kering achter de koppeling zit er ook al in,als de koppen erop zitten dan de oliepomp eraf schroeven en uit elkaar halen en schoon maken, en zoals je wel eens schreef, af en toe moet er rondom het huis ook klusjes gedaan worden,ook hier dus,foto,s volgen nog van de GTI motor.
paull en paulla

Beeperhorrie wrote: 28 Mar 2025, 21:41 Is toch wel een aanzienlijk gat. Ik zie bovenaan ook wel wat verdachte plekjes.
Ja. Klopt. Sommige dingen moet je ruim zien. FF zonder dollen, wat werk betreft maakt het niet zo veel uit.
Belangrijk is om de roest ruim uit te zagen/ slijpen. En een nieuw stukje is zo gemaakt en in gelast.
Klopt alweer, bovenin zie je nog twee gaatjes, gaat er ook uit en nieuw er in.
Nu eens het voorscherm ontkitten en goed aankijken. Het is allemaal zeven en veertig jaar oud.
De meeste P604en zijn allang één of meer keer recycled tot cola of tomaatblikje. En het gekke is, dat dit dan weer niet roest ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 30 Mar 2025, 11:12goedemorgen Paull dat is een bijna Restauratie Paull,maar je bent weer even van straat, zoals ze zeggen in het kikkerlandje. ik zie dat het een P604 zonder zonnedak is, het plastic dopje zit nog in het gat waar normaal het water afvoer uit komt van het zonnedak. en met passen en meten,wordt de meeste tijd versleten,om nieuwe stukken plaatwerk te maken, ik zeg succes. bij mijn 604 SL heb ik de hele koker eruit geslepen,allemaal kleine gaatjes erin geroest,foto,s volgen nog,ik heb dat gaatje dicht gelast, en ga het gaatje nu onder uit laten komen,maak ik nog een foto van, dan komt het water niet meer tussen het spatbord en de koker uit,hoop dan op minder roest gevoeligheid op die plek, ongeveer net zo als ze aan de achterkant hebben gemaakt, nogmaals succes met lassen,fijn weekend voor jullie.
Ja, bijna roestoratie :) . Ben nu toch bezig, dan maar gelijk goed. Dan hoeft het daarna niet meer de komende veertig jaar.
Wel scherp opgemerkt. Deze, en het is ook onze enige zonder, heeft geen schuifdak. Ook geen airco. Tot nu toe. Scheelt ook een hoop roest.
Aan de rest van de dorpel is ook nog wel een beetje werk. Alles op z'n tijd.
De tuin vraagt ook aandacht, net als Paulla zo nu en dan :D .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 30 Mar 2025, 11:28 De cilinderkoppen zijn klaar, als het mee zit dan gaan volgende week de koppen er weer op, was nog de tap eindjes aan het zoeken voor de uitlaat spruitstukken,de schroefdraad waren erg weg geroest, maar gevonden bij Evert Jonkhart,en nog een paar nieuwe kunnen scoren ergens anders, nieuwe kering achter de koppeling zit er ook al in,als de koppen erop zitten dan de oliepomp eraf schroeven en uit elkaar halen en schoon maken, en zoals je wel eens schreef, af en toe moet er rondom het huis ook klusjes gedaan worden,ook hier dus,foto,s volgen nog van de GTI motor.
Dat schiet op. Gewoon zo dóórgaan. Leg de uitlaadspruitstukken eens langs een rij. Ze kunnen krom trekken. Zo bespaar je jezelf een hoop moeite achteraf.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Beeperhorrie

Post by Beeperhorrie »

paull en paulla wrote: 01 Apr 2025, 16:10 .....De meeste P604en zijn allang één of meer keer recycled tot cola of tomaatblikje. En het gekke is, dat dit dan weer niet roest ;)....

Galvaniseren, vertinnen of een mooie epoxylaag doet wonderen. (kijk maar naar de 205 en vergelijk die met een even oude Fiat Uno)
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply